_Xander Skrevet 1. september 2004 Skrevet 1. september 2004 hei.. Jeg lurer på om det er noen som kan hjelpe meg med ett lite problem. Jeg har èn fil som jeg skriver i hver dag, men denne må kopieres til 2 andre steder så den er oppdatert og lagret 3 steder på nettverket på skolen her på èn gang. Det ejg lurer på er om noen kan hjelpe meg med å skrive ett batch script som fungerer slik at når jeg klikker på det så kopieres èn spesifikk fil til 2 andre steder, mens den likevel ligger på plass. På forhånd tusen takk...!
aklla Skrevet 1. september 2004 Skrevet 1. september 2004 (endret) xcopy c:/din_fil \\pc\share skriv dette 2 ganger, med de 2 stedene du skal kopiere til, \\pc\share kan også være c:/ eller lignende... Endret 1. september 2004 av aklla
_Xander Skrevet 1. september 2004 Forfatter Skrevet 1. september 2004 (endret) Nå ser coden min slik ut; ' xcopy H:\AlexanderKarlsen\Logger\Logger-RobinAlexanderKarlsen.sxw K:\MK\004.Tove\Øvelser - Oppgaver\Logger - Robin Alexander Karlsen.sxw xcopy H:\AlexanderKarlsen\Logger\Logger-RobinAlexanderKarlsen.sxw K:\MK\Alexander Karlsen\Logger\Logger - Robin Alexander Karlsen.sxw Den er lagret som .bat og har prøvd .com filendelse.. men det fungerer likevel ikke. Har du flere tips? Syntes dette var vanskelig jeg. Endret 1. september 2004 av Mac-Gyver
aklla Skrevet 1. september 2004 Skrevet 1. september 2004 det er mellomromene som gjør det... xcopy "H:\AlexanderKarlsen\Logger\Logger-RobinAlexanderKarlsen.sxw" "K:\MK\004.Tove\Øvelser - Oppgaver\Logger - Robin Alexander Karlsen.sxw" xcopy "H:\AlexanderKarlsen\Logger\Logger-RobinAlexanderKarlsen.sxw" "K:\MK\Alexander Karlsen\Logger\Logger - Robin Alexander Karlsen.sxw" sånn, nå skal det funke, satt bare på " i begynnelsen og slutten
SilverCRX Skrevet 1. september 2004 Skrevet 1. september 2004 (endret) Problemet er ikke mellomrommene. Ved bruk av Xcopy skal man ikke skrive inn filnavnet på målmappen. eks: Riktig: xcopy H:\AlexanderKarlsen\Logger\Logger-RobinAlexanderKarlsen.sxw K:\MK\004.Tove\Øvelser - Oppgaver Feil: xcopy H:\AlexanderKarlsen\Logger\Logger-RobinAlexanderKarlsen.sxw K:\MK\004.Tove\Øvelser - Oppgaver\Logger - Robin Alexander Karlsen.sxw Edit: knotknotknot Endret 1. september 2004 av SilverCRX
aklla Skrevet 1. september 2004 Skrevet 1. september 2004 den skal spørre deg om det når du tar med filnavnet... her er hva som skjedde når jeg testet: C:\Documents and Settings\Administrator>xcopy "c:\test\t v.txt" "c:\test\t r\t v.txt" Does C:\test\t r\t v.txt specify a file name or directory name on the target (F = file, D = directory)? f C:\test\t v.txt 1 File(s) copied men du fikk til det du skulle??
SilverCRX Skrevet 1. september 2004 Skrevet 1. september 2004 aklla: Ah.. Den var i grunn ikke dum. xcopy og ren i samme kommando. Man lærer så lenge man lever
_Xander Skrevet 2. september 2004 Forfatter Skrevet 2. september 2004 den skal spørre deg om det når du tar med filnavnet...her er hva som skjedde når jeg testet: C:\Documents and Settings\Administrator>xcopy "c:\test\t v.txt" "c:\test\t r\t v.txt" Does C:\test\t r\t v.txt specify a file name or directory name on the target (F = file, D = directory)? f C:\test\t v.txt 1 File(s) copied men du fikk til det du skulle?? Det fungerer veldig bra nå. Tusen takk.. Gjorde skoledagen min kortere det der. Men er enda en ting.. hmm... Nå får jeg opp val gom jeg vil overskrive, Ja/Nei/Alle. er det noen mulighet til å få denne automatisk til å si alle der? For hvis det går setter jeg scriptet inn som ett avloggingsscript så jeg slipper å gjøre så mye for at den oppdaterer filene mine...
aklla Skrevet 2. september 2004 Skrevet 2. september 2004 (endret) jobber med saken edit: ferdig... her er det: echo a|xcopy "H:\AlexanderKarlsen\Logger\Logger-RobinAlexanderKarlsen.sxw" "K:\MK\004.Tove\Øvelser - Oppgaver\Logger - Robin Alexander Karlsen.sxw" echo a|xcopy "H:\AlexanderKarlsen\Logger\Logger-RobinAlexanderKarlsen.sxw" "K:\MK\Alexander Karlsen\Logger\Logger - Robin Alexander Karlsen.sxw" Endret 2. september 2004 av aklla
SilverCRX Skrevet 2. september 2004 Skrevet 2. september 2004 Men er enda en ting.. hmm... Nå får jeg opp val gom jeg vil overskrive, Ja/Nei/Alle. er det noen mulighet til å få denne automatisk til å si alle der?For hvis det går setter jeg scriptet inn som ett avloggingsscript så jeg slipper å gjøre så mye for at den oppdaterer filene mine... Bruk bryteren /y på slutten. Da overskriver den uten å spørre "om lov".
_Xander Skrevet 2. september 2004 Forfatter Skrevet 2. september 2004 Tusen takk! Er utrolig bra at det finnes folk med programmeringskunnskaper. Er en av de få tingene jeg ikke har satt meg inn i som interesserer meg. Når jeg ser hvor enkelt enkle ting som dette er må jeg begynne og lese litt og lære litt trur jeg...Får teste det siste scriptet med autogreiene på mandag. Fri fra skolen i morgen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå