Gå til innhold

Skikkelig god race-simulator med BRA fartsfølelse?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg satt og så på Formel 1 her om dagen, et helt løp faktisk. Ble så utrolig fascinert av hvor fort disse bilene faktisk går!! Det er jo et helt sykt grep på veien og hastigheten er også helt sinnsyk!

 

Så begynte jeg å tenke, DET må være en real drøm, å få en kjøre en lignende bil på en skikkelig bane!! Men det er så nærme uoppnåelig, så slo det fra meg.

 

Tenkte da på racing-simulatorer! Slike som simulerer sånne ting som dette, har egentlig aldri funnet en skikkelig god simulator til dette..

 

Det jeg ALLTID har savnet er en skikkelig fartsfølelse, av at det går FORT og du ikke KAN holde full gass hele veien fordi det faktisk ikke er mulig!

 

Er det noen slike spill som jeg kan prøve meg på? Jeg bemerker igjen at fartsfølelsen er det viktigste! Og at selve spillet skal være mest mulig sannsynlig!

 

 

Tusen takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personlig synes jeg Grand Prix 4 er et av de bedre F1 spillene.

Hardcore simulatorgutta klager over at man har litt for mye veigrep, men jeg går fort lei hvis jeg kjører ut hver eneste gang jeg ikke treffer idealsporet helt nøyaktig. Fartsfølelse er det også :yes:

 

Men jeg synes fortsatt Need for Speed Porsche Unleashed har en sinnsyk fartsfølelse, og er iallefall nærmere simulatorsjangeren enn det mølet som er kommet etterpå..

Lenke til kommentar

Tror GTR kommer til å bli en slager. Jeg har testet demoen, og må virkelig si jeg gleder meg til dette spillet. Her er det fartsfølelse, fin grafikk, og etter min mening perfekt handling på bilen. Lyden er også til å få gåsehud av. Man kan justere stolen for å få bedre overblikk osv. Dessuten er det et hav av innstillinger på bilen. Det følger også med et program som logger alle dataene på bilen. Vanntemp, hastighet, oljetemp, bremser osv. Det sies at det kan være opp til 50-60 biler på banen på en gang. Det kan ikke slå feil. Jeg anbefaler deg å laste ned demoen. Har du ratt og pedaler, da er det en sikker vinner. :)

 

http://www.gameplanet.co.nz/mag.dyn/Previews/4074.html

Lenke til kommentar

Kan anbefale Grand Prix Legends. Laga av dei same som holder på med GTR. Papyrus.

Det er Formel 1, året er 1967 og det er rett og slett dritvanskeleg. Bilane har null downforce, kraftige motorar og dårlege bremser. Akuratt slik me liker det :D

 

Gode gamle banar som Nurburgring (orginal selfølgelig på 22 km, ikkje dagens pinglebane.), Spa, Watkins Glen, Kyalami, Silverstone osv... Man kan også laste ned hundrevis av andre banar. (Rudskogen tilogmed..)

 

Det kan vera frustrerande og irriterande i begynnelen fordi man snurrer relativt ofte. Men når man etter eindel timar med banning endeleg får det sånn noko lunde til er det veldig kjekt. Det gir ein god følelse når man har får til ein skikkelig bra runde på Spa, eller f.eks ein perfekt sladd gjennom ein sving.

 

Spelet er riktig nok frå 1998, men etter å har intellart nokre patchar og litt sånn så skulle man nesten tru det nettopp kom ut. Man kan også få ein veldig bra force feedback og det er eit stort online miljø. Massevis av ligar (også norsk).

Endret av smokejumper
Lenke til kommentar
Tror GTR kommer til å bli en slager. Jeg har testet demoen, og må virkelig si jeg gleder meg til dette spillet. Her er det fartsfølelse, fin grafikk, og etter min mening perfekt handling på bilen. Lyden er også til å få gåsehud av. Man kan justere stolen for å få bedre overblikk osv. Dessuten er det et hav av innstillinger på bilen. Det følger også med et program som logger alle dataene på bilen. Vanntemp, hastighet, oljetemp, bremser osv. Det sies at det kan være opp til 50-60 biler på banen på en gang. Det kan ikke slå feil. Jeg anbefaler deg å laste ned demoen. Har du ratt og pedaler, da er det en sikker vinner. :)

 

http://www.gameplanet.co.nz/mag.dyn/Previews/4074.html

Helt enig med dette. Når det gjelder realistiske bilspill, ser GTR ut til å utslette all motstand.

 

Demoen er riktig nok en veldig tidlig versjon som mangler masse på grafikksiden, men kjøreopplevelsen er helt rå. 275 km/t på sletta etter Eau Rouge mens drivverket hyler som en banshee er noe av det råeste jeg har vært borti i sjangeren.

 

Skal plukke opp Logitech Momo i morgen. :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...