Gå til innhold

posten.no ala. pony express


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel på postkontoret der jeg bor jobber det nesten bare sari kledde loffere, jeg blir stressa av å se på noen som jobber så sakte :mad:

Har forresten posten noe eget opplegg for invandrere siden de kan drite på gulvet (postens hovedsentral) gå i sari, bruke turban and what not :mad:

Vurderer selv å stille til intervju i posten iført liten sort bart og hakekors på venstre arm.

Lenke til kommentar
Brevpost (ground) tar bortimot en måned til norge, og da er det plutselig ikke så kjapt når man tenker på at flyturen ikke tar mange timer.

Hei,

 

Ja - og dette skyldes sikkert at posten blir fraktet med sejlbåt over Atlanten i motvind??

 

Vet ikke helt hvor du skulle med ditt innlegg i forhold til mitt. Men vi er helt enige i at posten godt kan effektiviseres. Men hovedpoenget mitt var i allfall at posten både i inn og utland tilbyr forskjellige tjenester til forskjellige priser. At rimeligste shipping tar en måned fra USA til norge skyldes verken deres eller vårt postsystem ikke virker som det skal. Det skyldes at man ikke har betalt for en raskere shipping. Det ville være dårlig lønnsomhet og tilby like rask shipping for en tier som man får til tyve. Dette var jo forøvrig et tilfelle i norge, der A og B-post kom like fort fram. (jeg tror det var det) Grunnet dette måtte man legge inn overlagt forsinkelse på B-posten - i stedet for å øke farten på A-posten.. :wallbash:

Lenke til kommentar

Hos meg tar det ca alltid 2 døgn, bare se på denne: http://nettgods.posten.no/Nettgods/Interne...702120422636917

 

Dag 1: Pakken blir innlevert.

Dag 2: Pakken ankommer Oslo (omlastningssentral).

Dag 3: Pakken ankommer mitt postkontor.

 

Dette er standard oppskrift hos meg. Synes det er helt OK, men kunne GJERNE ønsket at det gikk på 1 døgn. Enig i at konkurranse er bra :-)

Lenke til kommentar
Det ville være dårlig lønnsomhet og tilby like rask shipping for en tier som man får til tyve. Dette var jo forøvrig et tilfelle i norge, der A og B-post kom like fort fram. (jeg tror det var det) Grunnet dette måtte man legge inn overlagt forsinkelse på B-posten - i stedet for å øke farten på A-posten..

Hei,

 

I Danmark blir A-post sortert av kvelds- og nattskiftet og er fremme neste dag. B-post bli sortert av dagskiftet efterfølgende dag - hviket gir en dags forsinkelse i forhold til A-post. Adskillelsen av A og B-post sker på lokalpostkontorene.

Enkelt og greit.

 

Mvh

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar

Angånde større konkurranse; mange grep som posten har gjort de siste årene er gjort med tanke på å få billigere drift, og dermed bli mer konkuranse dyktig. Vet at iaf tyske Danzas blir sett på som en konkurrent. Uansett så vil jo disse aktørene bare konkurrere på områder hvor det er penger og tjene. Dvs. ikke i grisgrente strøk.

 

Min oppfatning er at tjenestene posten tilbyr i dag er dårligere enn for eks 10 år siden, med feks nedlegging av postkontorer og post i butikk. I denne perioden har posten gått fra statlig til AS. Vet ikke om framsendelses tiden er blitt dåligere, men vet at i dag så innspares det ved at stillinger med arbeidstid som gir ekstra tillegg (natt, kveld) kuttes. Begrenser jo muligheten til å kunne framsende pakker til enhver tid.

 

På generelt grunnlag mener jeg at mange samfunns nødvendige tjenester (særlig i samferdsel og helse) ikke kan dekkes av private bedrifter da deres eneste mål er egen vinning. Kan lett føre til rasering av tilbudet eller at endel av kundemassen blir utelukket.

Lenke til kommentar
Vel på postkontoret der jeg bor jobber det nesten bare sari kledde loffere, jeg blir stressa av å se på noen som jobber så sakte  :mad:

Har forresten posten noe eget opplegg for invandrere siden de kan drite på gulvet (postens hovedsentral) gå i sari, bruke turban and what not  :mad:

Vurderer selv å stille til intervju i posten iført liten sort bart og hakekors på venstre arm.

 

2 ord: USMAKELIG, USAKELIG

Lenke til kommentar

Jeg har også dårlige og gode erfaringer med posten. En gang bestilte jeg noe på psdata.no klokka 13 en dag og var nede på posten klokka 10 neste dag og hentet varen. Men ellers har jeg opplevd at en gang jeg bestillte fra itbutikken i danmark at de har sendt den inn til kristiansand, for så å sende den opp til Oslo for å sortere den der, for å sende den til kristiansand igjen som sender den ut til mitt postkontor i Mandal.

 

Postkontoret i Sandefjord er veldig tregt, men det kommer vel av at det både er Komplett.no og Netshop.no der, men uansett da burde de se konsekvensene av det og få inn ekstra folk der.

Lenke til kommentar

Posten sliter virkelig. Er blitt et enormt byråkrati hvor ting tar evig lang tid. Har mottatt pakker fra Sydney (med DHL) som har tatt 2 dager, mens posten her bruker 4-5 dager på en liten pakke som sendes mellom 2 parter i samme by.

 

Jeg bruker hovedsaklig bedriftpakke dør-til-dør, og dette fungerer som oftest greit, men i det siste har jeg flere ganger fått pakkene enten alt for sent eller de er skadet.

Virker som en del postansatte spiller basket med pakkene.

Mottok nylig en liten UPS som var helt ødelagt (ene siden av den var knust), noe som er rimelig utrolig med tanke på hvor godt den i utgangspunktet var pakket inn.

 

Nei, jeg bruker konkurrenter av Posten hver gang jeg har mulighet. Posten har kjørt seg inn i en service- og kvalitetsmessig hengemyr jeg vanskelig ser de kan komme seg ut av.

 

Arcade

Lenke til kommentar
Jeg bruker hovedsaklig bedriftpakke dør-til-dør, og dette fungerer som oftest greit, men i det siste har jeg flere ganger fått pakkene enten alt for sent eller de er skadet.

Virker som en del postansatte spiller basket med pakkene.

Mottok nylig en liten UPS som var helt ødelagt (ene siden av den var knust), noe som er rimelig utrolig med tanke på hvor godt den i utgangspunktet var pakket inn.

Du har et poeng her. Har selv mottat mange pakker der innholdet (for det meste datadeler) var knust. Dette er ganskje godt (eller skal vi si dårlig) gjort siden pakkene som oftest er pakket veldig godt inn.

En gang jeg skulle sende glass (selvfølgelig pakket godt inn), spurte jeg om de hadde slike "forsiktig, glass"-klistermerker som jeg kunne sette på. Da fikk jeg til svar at det ikke hjalp noe, siden pakkene ble behandelt likt uansett.

 

Dette er kanskje ikke Posten i sin helhets feil, men det er dårlige holdninger til enkelte av de ansatte. Jeg er fullstendig klar over at det er mange hardtarbeidende mennesker hos Posten, men det er en del råttne egg også. Kanskje noe kursing hadde vært fint?

Lenke til kommentar

Posten ja...fint firma det.......forrige fredag dvs 8 dager siden ble det

sendt ett brev ifra Oslo Sentrum og til meg som bor i bydel Nordstrand.

Det har ikke kommet frem enda, samme dag ble det sendt en pakke

ifra Haugesund, heller ikke kommet frem.

Man kan jo begynne å lure på om postmann er nysgjerrig og åpner/tar

det som passer seg....

Og postmann som rusler her jeg bor er også tydeligvis analfabet da

det minst en gang i uka kommer brev som er til en annen adresse,

og nei det finnes ikke likhet mellom de 2. :no:

Lenke til kommentar

skjønn at man må betale for hvor fort ting skal gå da folkens....

Studer de forskjellige pakketypene.

Får man ekspresspakker fra utlandet tar det selvsagt ikke lang tid. Og det er ikke postterminalene sin skyld når tollen somler.

 

Og konkurranse... Det er jo greit... Men ingen ny konkurrent til posten vil være interressert i å sende utenfor de store byene. Det tjener man rett og slett ikke penger på.

 

Men selvsagt... kunne og burde vært litt raskere.

Har stort sett bare gode erfaringer selv... Ting fra sandefjort (komplett, mpx, osv) og fra microplex går fort... Bor i tønsberg... men allikevel...

Har venta litt vel lenge på noen bøker fra England....

Lenke til kommentar

Husker en gang jeg skulle hente en pakke fra Multicom... Spindel med 100 CD-R, høyttalersett og et dyrt trådløstnettverkskort... Pakken hadde tydeligvis stått i vann, for pappen hadde trukket MYE vann... Esken som spindelen var i, var bare lørv, og bunnen på høyttalersetteska holdt bare såvidt sammen da jeg løfta den. Nettverkskortet lå heldigvis øverst, og var ikke skada... Post-på-Prix/i-butikk er ikke det konseptet jeg liker best her i verden. (Bortsett fra om det er søte små damer som dealer pakkene, da. :p)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...