Gå til innhold

Half-Life: HL 2, er det egentlig bra så bra?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har sett en del screenshots og klipp fra spillet, og kan ikke si jeg er veldig imponert over grafikken. Er det flere som føler det samme? Spillet blir sikkert genialt, men hadde håpa på at grafikken var en del bedre egentlig. Eller er alle filmer og screenshots tatt med dårlig kvalitet.. ?

Jeg må si at doom3 motoren virker en god del mer imponerende..

Endret av Janivars
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM
Skrevet

hvordan forventer du at vi skal vite om det er bra ?

Gjest Slettet-80wCWpIM
Skrevet

vanskelig å si om det er bra, men det virker nå utrolig lovende ;)

Skrevet
Tja, vi kan jo vente til spillet faktisk kommer ut før vi sier at det er dårlig.

det er sant :yes: , men jeg bare ville ha deres meninger fram jeg. Er alltid interessant å se hva folk mener før spillet er kommet ut..

Skrevet
det er sant :yes: , men jeg bare ville ha deres meninger fram jeg. Er alltid interessant å se hva folk mener før spillet er kommet ut..

:roll:

Ja, ok da. Jeg synes det er et bra spill.

Skrevet

hl2 motoren lever nok i beste velgående om 5 år, mens doom3 motoren glemmes før jul.. ID software bæsja på leggen når de ikke lagde støtte for fler enn 4 spillere i multiplayer..

Skrevet

Jeg ville ikke akkurat gått så langt som til å påstå at HL2 ikke imponerer grafisk. Det man må tenke på er at Doom 3 motoren ikke tegner særlig store områder. Skulle man hatt de samme store områdene fra HL2 i Doom3 motoren tipper jeg at vi ville bli nødt til å vente et par år før vi fikk PCer som hadde vært kraftige nok til å kjøre spillet.

Skrevet
Tja, vi kan jo vente til spillet faktisk kommer ut før vi sier at det er dårlig.

Nei, nå får du slutte å tulle.

Man kan da ikke finne ut det _etter_ spillet har kommet ut.

Jeg vil ikke si at screenshots er noen god referanse på hvordan spillet kommer til å være. Blir noe helt annet når grafikken faktisk er i bevegelse, så vi får vente og se.

Skrevet
hl2 motoren lever nok i beste velgående om 5 år, mens doom3 motoren glemmes før jul.. ID software bæsja på leggen når de ikke lagde støtte for fler enn 4 spillere i multiplayer..

??? Doom 3 motoren støtter fler enn 4 spillere, det er bare at spillet Doom3 er foreløpig fastlåst til 4 spillere. Skal vedde hatten min på at det vill komme fan created mods som støtter fler enn 4 spillere samt at det er temmelig sikkert at det vil komme addons til Doom3 som blir offisiellt godkjent av ID Games.

Skrevet (endret)

holde oss til topic da.. :) Nei, huff som jeg gleder meg til å spille HL 2, også source!! Betaler gledelig 3-400 kr for HL 2 med diverse modds som source. Jeg husker for 4-5 år sida,da jeg runna HL, 5 ganger :yes: Var like spennende hver gang.. hihi.. Og cs har jeg brukt veldig mye tid på etter det.. :cool:

Endret av Janivars
Skrevet

For min del har Doom3 allerede gått i glemmeboka, ble så utrolig skuffet, og synes

heller ikke at DOOM3 engine er så imponerende som folk sier, ble heller ikke imponert

over grafikken. Jeg synes hele spillet så utrolig rart ut.

Men over til HL2. Grafikken i HL2 har bedre atmosfære enn D3 har synes nå jeg. Mye flottere å se på. Gleder meg som en unge til HL2 kommer, kan umulig være lenge til, siden pre-loaden er ute.

Skrevet

FarCry var en stor opptur da det kom. Doom3 som alle har ventet på i 100 år, levde ikke helt opp til forventningene (min personlige mening, smaken er som baken). Nå har jeg preloaded Half Life 2 "locked version" fra steam nettverket, det er visst ikke hele spillet, men resten er vel like om hjørnet, og jeg gleder meg som en unge på julaften ! Håper at HL2 lever opp til forventningene, hvis ikke blir jeg sur ! :cool:

Skrevet

Jeg håper på det beste!

Nå synes jeg Doom 3 var utrolig underholdene helt til jeg gjennomførte det. Får håpe holdbarheten til HL2 blir bedre iallefall ;)

Skrevet (endret)

Jeg mener at når Half Life 2 først ble presentert med en videosnutt på E3 i 2003 så var det en aldri så liten spill-revolusjon vi var vitne til. Grafisk og fysikk-messig så hadde aldri noen sett noe lignende. Nå er det derimot gått halvannet år og Half Life 2 imponerer ikke lengre på det grafiske plan. Selvsagt er det mye som er lekkert i spillet, men ingenting er "breathtaking" eller revolusjonerende lengre. Både Doom3 og FarCry mener jeg kan være fullt på høyde.

Dersom spillet viser seg å ha en suveren dypde når det kommer til andre faktorer som for eksempel spillbarhet og ikke minst historie, kan det hende vi ser en verdig oppfølger til det første Half Life spillet, men slikt no' er umulig å vite før man har spilt noen timer.

Hva gjelder Doom3 så ble jeg også skuffet. Ikke spesielt pent og veldig utkjørt konsept. Ble kjedelig etter 10 minutter. Da koste jeg meg mye lengre med FarCry. Mest på grunn av de varierte miljøene, spillbarheten og ikke minst fysikkmotoren. La oss satse på at HL2 "leverer varene" og gir oss en fengslende historie vi kan leve oss inn i og nyte i utallige timer. Uavhengig av det grafiske aspektet. Akkurat som det var da Valve slapp sitt første mesterverk.

Endret av Englebarn
Skrevet
For min del har Doom3 allerede gått i glemmeboka, ble så utrolig skuffet, og synes

heller ikke at DOOM3 engine er så imponerende som folk sier, ble heller ikke imponert

over grafikken. Jeg synes hele spillet så utrolig rart ut.

Men over til HL2. Grafikken i HL2 har bedre atmosfære enn D3 har synes nå jeg. Mye flottere å se på. Gleder meg som en unge til HL2 kommer, kan umulig være lenge til, siden pre-loaden er ute.

Helt enig !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...