Gå til innhold

Skal Kjøpe Hardisk... Men hva?

1234

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

:hmm: Jeg ser etter en Virtuelt stillegående 250G hardisk, 7200rpm... Må ikke ha noen høyfrekvente lyder osv... Hva burde jeg kjøpe... Må være ide kontakt...

Har en P4 2,2 Ghz, 512 mb DDR, Radeon 9800, Hovekortet er et Aopen fra 2003, Windovs XP Pc...

Endret av 1234
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Seagate Barracuda er det stilleste du får tak i IMO.

Det andre alternativet (om du har vannkjøling) er å kjøpe en hvilke som helst disk, bruke vannkjøling på den, og så pakke den godt inn i noe støyisolerende materiale.

-Stigma

Skrevet

Vet ikke hvor mye maskinen din bråker, men hvis støy nivået fra maskinen ligger på rundt 25dB/30dB Anbefaller jeg Wester digital disker...

Har selv måtte returnert 2/2 seagate disker jeg har eid, mens 0/3 WDC disker, og må si at å si at WDC bråker mer er en overdrivelse, du må ihvertfall være lydtekniker eller no sånt for å legge merke til sånt over lengre periode.

Skrevet
og må si at å si at WDC bråker mer er en overdrivelse, du må ihvertfall være lydtekniker eller no sånt for å legge merke til sånt over lengre periode.

Jeg er ikke lydtekniker. Jeg hører glatt om en WD-disk står på i boksen min (jeg har to). WDen(e) bråker desidert mest av alle diskene jeg har vært borti i idle-modus, inkludert en DeathStar.

Skrevet
:thumbup: Takk for hjelpen... Har bestemt meg for å kjøpe en Seagate Barracuda 7200... Men er usikker på hvor stor jeg burde ha?? Jeg har fra før gremt... gremt.. en 12Gb hardisk... Jeg tenkte jeg skulle bruke 12GB til å ha Oprativsystemet på og da bruke den andre til Spill og andre ting... Men trenger jeg da en 200GB.. Skal drive med Linking og kommer antaglig vis til å laste ned ting.. Men kan bruke en 160GB el burde jeg satse på 200GB.. Jeg veit at jeg det er mer plass.. men det er altid et spørsmål om penger... Så jeg trenger svar fra folk med gode Linke erfaringer...
Skrevet

Med "linking" anntar jeg du mener du skal på LAN-paty eller noe i den dur? Det er umulig å si for deg hva du komemr til å trenge av plass. Personlig synes jeg at jeg aldri har nok plass (og det er med nesten 2 terra på serveren). Du må nesten bare veie de ekstra 40gig'ene mot de ekstra 250kronene, og se hva du synes.

Billiste Seagate Barracuda 200gig (som jeg kunne finne) var forresten på MPX for 995.-

Når det gjelder idèen din om å bruke den lille disken til OS-disk, så bør jeg bare nevne at det ikke er så spesielt lurt om du ønsker maksimal total systemytelse. Den nye disken er sansynligvis både raskere, og har mer cache, og det ville da være et lurere valg å ha OS på denne egentlig, fordi du henter systemfiler til minnet raskere.

-Stigma

Skrevet

Ein får aldri for mykje plass.

Eg har nettopp bestilt 3x 200GB Barracuda 7.7200, pluss at eg har 2x 120GB Barracuda V frå før av.

Ja. Eg er svært fornøygd med dei diskene. ;)

Skrevet

Jeg harr hørt at Samsung sine discer skal være svært stillegående, har selv en samsung spinpoint 80gb s-ata hd, og er storfornøyd!

H.kon

Skrevet
:hmm: Hmm så det jeg burde gjøre er å kjøpe en 200GB.. dele den og ha 20Gb til Oprativsystemet.. og bruke den gammle 12Gb til en dele stasjon... som jeg kan ta og gi ting på Linkinga...
Skrevet

Jeg har selv 4 WD og 1 seagate og må si at støynivået på seagaten er mye bedre enn på WD'ne. Det er så minimal forskell på hardisken nå at det er nesten bare støynivået du kan gå etter og da er seagate disken. evt. samsung som H.kon nevnte og som jeg har hørt mye positivt om.

ergo

Skrevet (endret)
:hmm: Hmm så det jeg burde gjøre er å kjøpe en 200GB.. dele den og ha 20Gb til Oprativsystemet.. og bruke den gammle 12Gb til en dele stasjon... som jeg kan ta og gi ting på Linkinga...

Ikke legg operativsystemet på en liten disk. Legg det inn på en egen partisjon på en disk med utvidelsesmuligheter. Da kan du omdisponere partisjonene etter behov. Bla. Windows trenger plass for vekslefil, så hvis der blir for liten fri plass oppstår treghet.

Endret av Der kajser

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...