Gå til innhold

Ny laptopp til pappa


orodreth

Anbefalte innlegg

Hei, pappa har tenkt seg en ny laptopp. han har sett på en fra elkjøp til 14999 med amd 64 prossesor så dette er cirka pris.

Jeg syns batteri kapasiteten er alt for lav (90min) og tror det kan fås noe bedre til den prisen.

viss noen kan gi med en pekepinne til hvor og hvilken pc som kan være bedre innenfor prisen ville jeg blitt glad.

 

noen kriterier er:

min 512ram

min 60gb hdd

litt kraftig cpu

og et greit skjermkort.

 

ønskes også at det skal kunne kobles til gps og kartleser program i denne og at den kan plugges til tolvvolts pluggen i bilen.

 

håper noen kan hjelpe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke verst tilbud dette. Kraftig cpu er det ihvertfall. Som en kuriositet som man ikke skal legge for mye vekt på kan jeg nevne at jeg har en 1.5ghz Dothan under fingrene nå, og den klarer 180 i Cpumark 99, og bruker 50 sek sek på 1M i SuperPi. I en bærbar som var innom her stod det en 2.0 ghz Celeron. Den greide 70 i cpumark og SuperPi trenger jeg ikke nevne engang...

 

EDIT: Kjørte 1M på min P4C 2.8 @ 3.2. 44 sekunder - tipper 1.7ern i Netshop-maskinen tar innersvingen på den...

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale Elitegroup G556E

 

Spsifikkasjoner:

 

1,7Ghz M prosessor 2mb cahce "dothan" Centrino technology

1024mb DDR RAM (2x 512 DDR)

80GB Harddisk (5400rpm)

128mb grafikkort (ATI RADEON 9700)

DVD Brenner "Dual"

 

Pris 14 900,- inkludert moms og frakt på www.it24.no

Lenke til kommentar
Jeg vil anbefale Elitegroup G556E

 

Spsifikkasjoner:

 

1,7Ghz M prosessor 2mb cahce "dothan" Centrino technology

1024mb DDR RAM (2x 512 DDR)

80GB Harddisk (5400rpm)

128mb grafikkort (ATI RADEON 9700)

DVD Brenner "Dual"

 

Pris 14 900,- inkludert moms og frakt på www.it24.no

denne virker veldig fin. har sett litt på modellen under.

noe annet sted denne kan kjøpes?

Lenke til kommentar

Største problemet med den PC'n du har der er vel 4200 RPM på HD. Slik eg har skjønna det er forskjellen på 4200 og 5400 diskar ganske enorm i mange tilfelle. Ellers er jau skjermkortet også betydleg dårligare, men dette er kanskje ikkje så farlig for far din om han ikkje skal spela. Uansett så er både netshop og G556E betydleg betre maskiner til meir eller mindre samme pris så vidt eg kan skjønne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...