Gå til innhold

Athlon64 vs. P4?


Scalpel

Anbefalte innlegg

Jeg har planer om å endelig få kjøpt meg en ny pc som kan erstatte dagens P3 450MHz arbeidsstasjon.

 

Planen er å bygge en liten og stille maskin, til en billig penge. Hovedsaklig skal den brukes til divX, photoshop, filmredigering, SQL, og LAN party to-tre ganger i året. Men det største kriteriet er at den er stille, siden den skal stå i stua og være samboer-vennlig.

 

En av de store avgjørelsene mine er om jeg skal gå for en Pentium4 eller en Athlon64. Er det noe særlig ytelsesforskjell mellom de to? Må man kjøre 64-bits operativsystem for å merke noe særlig forskjell? Hvem gir mest for pengene?

 

Om det blir en Athlon64 CPU, så vurderer jeg også et Abit KV8 hovedkort, siden det har fått god kritikk og ikke har vifte. Noen bedre forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vell sånn at P4 er kongen innen video redigering og bilde reigering, og at amd 64 er kongen innen spill.¨

 

Hvis du skall bruke den mye til video og bilde redigering så er det vell bet med P4,

det er kansje litt lurt å gå for sokket LGA775 med tanke på P4 med 64 bit teknologi (emt64?).

 

Samboer-vennelig kabbinett. jeg vet ikke om det er mye støy i fra det, men tøft er det! :love:

Lenke til kommentar
Det er vell sånn at P4 er kongen innen video redigering og bilde reigering, og at amd 64 er kongen innen spill.¨

 

Hvis du skall bruke den mye til video og bilde redigering så er det vell bet med P4,

det er kansje litt lurt å gå for sokket LGA775 med tanke på P4 med 64 bit teknologi (emt64?).

 

Samboer-vennelig kabbinett. jeg vet ikke om det er mye støy i fra det, men tøft er det! :love:

Du får aldri et skikkelig støysvakt system med en Prescott CPU, dessuten er ikke P4"F" (P4 med EM64T) sluppet på markedet enda, og vil ha en skyhøy pris når den først blir sluppet.

 

Med A64 får du et system med Cool 'n' Quiet (=kjølig og stille ved vanlig bruk) og mulighet for 64bit og gøyal ytelse i spill, til en ganske rimelig pris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...