Gå til innhold

Vannkjøling i ny pc


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg er en erfaren pc bygger. Men nå skal jeg bygge en pc med komponenter jeg ikke har testet tidligere og ikke fulgt med på hva som skjer av produktlanseringer i denne kategorien.

Jeg skal sette sammen en Amd 64 - 3800 pross. Denne vil jeg sammen med skjermkortet (6800 ultra) kjøle med vann. Jeg har ikke testet vannkjøling tidligere. Har sett på komplette sett fra microplex og likte Zalman Reserator1, men.....finnes det bedre kjølealternativ enn dette settet.

 

Dette er det jeg trenger:

1: Komplett vannkjølingsett

2: Det må enkelt kunne takle varmeutvikling til Amd64 - 3800pross.

3: Kunne takle GeForce 6800 Ultra kjøling

 

Overklokking er i første omgang uaktuelt,

 

Hva er et av de beste vannkjølingsett å få tak i når det gjelder både pris og ytelse.

Endret av bender
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det ingen her hw.no som har prøvd forskjellige vannkjøingsløsninger og kan komme med tips på hvilket sett som vil være mest fornuftig å kjøpe inn.

Tror det er dårlig med vannkjøling til 6800-kort, med unntak av gainward sine orginalt vannkjølte da, kan kjøpe cpu-kit til de korta som støtter s754.

 

Men dette krever da at du kjøper et gainward kort som er veldig dyrt pluss et cpu-kit til 2000,-

 

egentlig ikke å anbefale, men du har ikke så mange muligheter enda...

Lenke til kommentar

DangerDen har en fet blokk til 6800, men den er dyr. Selv har jeg kjøpt nesten alt av vannkjølingen min fra www.dangerden.com.

 

Forslag:

DD RBX/TDX

DD Maze 4 chipset

DD 6800

Dual heatercore

120mm aluvifter

1/2" Tygonslange

 

Dette er et heftig oppsett, men blir kanskje litt overkill hvis du ikke skal overklokke.

Lenke til kommentar
DangerDen har en fet blokk til 6800, men den er dyr. Selv har jeg kjøpt nesten alt av vannkjølingen min fra www.dangerden.com.

 

Forslag:

DD RBX/TDX

DD Maze 4 chipset

DD 6800

Dual heatercore

120mm aluvifter

1/2" Tygonslange

 

Dette er et heftig oppsett, men blir kanskje litt overkill hvis du ikke skal overklokke.

Har du bestilt direkte fra DengerDen? Hvordan er det med tollen? Er DD behjelpelig med "ukorrekt informasjon" angående innholdet i eska slik at man slipper billigere unna når ting skal fortolles? :)

Endret av AccessDenied
Lenke til kommentar

Budjettet for vannkjølingen er ca. 2500,- + -. Hovedgrunnen er å kunne kjøre maks ytelse på normalt oppsett av en amd64 3800 og et ultra 6800 uten at det skal støye. Det blir sokkel 939 eller 940 vi bygger maskinen på.

 

Og hvordan er de oppsettene som dere anbefaler til forskjell fra:

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ZMRESERATOR1

Denne eksterne radiatoren bruker ingen vifte til kjøling (helt stille utenom pumpen), men har da en utfordring med plassering av hele monsteret og evt. i ytelse. Vil denne kunne kjøle mitt oppsett bra nok?!?

Endret av bender
Lenke til kommentar
Har du bestilt direkte fra DengerDen? Hvordan er det med tollen? Er DD behjelpelig med "ukorrekt informasjon" angående innholdet i eska slik at man slipper billigere unna når ting skal fortolles? :)

Jeg har bestilt direkte fra DD ja. De har visstnok vært behjelpelige med dette, men informerte meg om at de hadde sluttet med det da de hadde fått tilsnakk av FedEx. Det skader jo ikke å spørre, men du bør påregne moms.

Lenke til kommentar

Hei, ser du vurderer Reserator1 fra Zalmann.

Jeg har nettopp innstallert denne kjøleløsningen, og er godt fornøyd. Sikkert ikke det det raffeste når det gjelder vannkjøling,men funker for meg. I tillegg er den bortimot lydløs (hører såvidt pumpa hvis man legge øret inntill bunnen av radiatoren..)

 

Kjøler nå CPU (P4), brikkesettet & GPU (R9800) uten problemer.

 

Microlox selger GPU kjøler til dette settet, ZM-GWB1, dette kommer med to blokker, en til Radeon-kort og en til Nvidia-kort (forskjellig størrelse). Vil tro en av disse passer 6800 kortene også.

 

Problemet er at systemet er i aluminium; de fleste blokkene som selges er laget i kobber, alu og kobber sammen korroderer.

 

mvh r.

 

Edit: Skrivefeil.

Endret av roger_h99
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...