Gå til innhold

Printe ut i Mozilla(Skolelinux)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når man prøver å printe ut i mozilla hos oss får man ikke mulighet til å velge printer, kun default. Og det blir da printet ut på default printeren som da aldri er den man vil ha det ut på :p

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

I know; irriterende, ikke sant....

Gå inn i tekstfila /usr/lib/mozilla/defaults/pref/unix.js

Søk etter print.printer_list

her kan du enten endre til en liste over hvilke skrivere du har (den første du legger inn vil bli standard), eller du kan endre navnet til f.eks. "JUST_PRESS_PRINT", som jeg har gjort, og så endre print.print_command til "kprinter", noe som vil gjøre at du først vil få opp mozilla sin printer-liste og når du trykker på print vil KDEs printerliste dukke opp, og denne er integrert med CUPS-printerne.

Er innmari tungvindt måte, men mozilla er ikke helt integrert med KDE/CUPS :/

edit: etter å ha gjort den endringen må du slette brukernes .mozilla-katalog og muligens .netscape* om det finnes. Har ikke funnet noen mer fornuftig måte på det. Finnes det en global mozilla-config ?

Endret av laaknor
Skrevet

herlig :p mere jobb å gjøre.. jaja.. får ta dette en ettermiddag når jeg må slette brukermappene, litt dumt å gjøre det når folket er pålogget og mounta opp mot hjemmeområdet på windows servern :p plutselig forsvinner mere enn det som skal :p

Skrevet

AdminScript er en fin ting - for masseadministrasjon av maskiner (ikke brukere. Det bruker jeg HomeFor til men det scriptet er så enkelt at jeg ikke gidder dele det en gang) :D (se min signatur)

BTW. så skal mozilla som levert med FC3 være integrert med CUPS via d-bus. Men takk for tipset. Kjører selv en skole (på fc2) og har tenkt på det samme.

Skrevet
BTW. så skal mozilla som levert med FC3 være integrert med CUPS via d-bus. Men takk for tipset. Kjører selv en skole (på fc2) og har tenkt på det samme.

Fedora Core 3 er LANGT i fra Skolelinux/Debian Woody (det aller meste er langt i fra debian woody) i funksjoner da det er så innmari gammelt det som er der.

Skrevet

... Men fc <= 2 har heller ikke støtte for printervelger. Er det noen her som kjenner kildekoden til moz og aner om vi kan få til å vise f.eks. kde sin print-dialog istedet? Hadde vært digg..

Forøvrig - hvis fc3 får det i oktober, og dette er en "relativt" nyttig funksjon, kan det vel være at det blir backporta?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...