Gå til innhold

Radeon vs. GeForce


spiro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-nQdjz0

Kan ikke være så mye bedre. Når jeg overklokka min 2400+ til 2800+, begge hadde 1 GB RAM og jeg FX han 9700 Pro, så fikk vi ca likt i 3DMark03, og jeg 1000 mere i 01 SE.

 

kankje det er på grunn av AMD vs Intel og forskjellig RAM timings elns da. Men det var 128MB versjonen, som er raskere enn 256MB versjonen

Lenke til kommentar
Kan ikke være så mye bedre. Når jeg overklokka min 2400+ til 2800+, begge hadde 1 GB RAM og jeg FX han 9700 Pro, så fikk vi ca likt i 3DMark03, og jeg 1000 mere i 01 SE.

 

kankje det er på grunn av AMD vs Intel og forskjellig RAM timings elns da. Men det var 128MB versjonen, som er raskere enn 256MB versjonen

3D mark er en ting, hvilke innstillinger på driverne kjører dere med f.eks?I Dx9 applikasjoner generellt tror jeg 9700Pro scorer en del bedre en 5700. I UT2003 yter f.eks 9700Pro 35% bedre en 5700Ultra

Endret av C4STOR
Lenke til kommentar
Kan ikke være så mye bedre. Når jeg overklokka min 2400+ til 2800+, begge hadde 1 GB RAM og jeg FX han 9700 Pro, så fikk vi ca likt i 3DMark03, og jeg 1000 mere i 01 SE.

 

kankje det er på grunn av AMD vs Intel og forskjellig RAM timings elns da. Men det var 128MB versjonen, som er raskere enn 256MB versjonen

Det virker helt utrolig. Du skulle ikke fått like mye som han i 03. Jeg ville tro at en ville få minst 1000-1500 over 5700 256 MB versjonen med 9700 Pro? Med 128 MB versjonen kan en nok få litt mer ja men likevel er det forholdsvis stor kvalitetsforskjell på disse kortene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-nQdjz0

Skulle det ikke komme et kort til ca 2000, og yte ca 20% bedre enn 9800XT?

Det er vel et bedre kjøp enn FX, hvis det er sant og den har kommet ut

 

Det sto på www.hw.no en gang

Lenke til kommentar
Skulle det ikke komme et kort til ca 2000, og yte ca 20% bedre enn 9800XT?

Det er vel et bedre kjøp enn FX, hvis det er sant og den har kommet ut

 

Det sto på www.hw.no en gang

6600GT.

 

Det kommer kun som pci-e i første omgang. Kommer sikkert som AGP og men ikke med det aller første vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Hmmm... Dette skjønner jeg ikke.

 

GeForce kortet er vel ca samme generasjon som ATI kortet i utgangspunktet, men har dobbel mengde ram, samt langt raskere ram (3,6ns).

 

Kortene som blir foreslått i stedet er også ca dobbelt så dyre eller mer.

 

Pokker... Bra idéer anyone?

Lenke til kommentar
Hmmm... Dette skjønner jeg ikke.

 

GeForce kortet er vel ca samme generasjon som ATI kortet i utgangspunktet, men har dobbel mengde ram, samt langt raskere ram (3,6ns).

 

Kortene som blir foreslått i stedet er også ca dobbelt så dyre eller mer.

 

Pokker... Bra idéer anyone?

Geforce kortet ligger i mellomklassen på linje med radeons 9600 kort. Ytelsen vil være nærmere ett 9600 pro med 256MB ram enn ditt kort som er i high end klassen og yter omtrent som ett 9800 Pro.

 

Den eneste oppgraderingen fra 9700 Pro som er merkbar og koster under 3000,- vil jeg si er ett standard 6800 kort. Disse får du fra 2500,- Alt under dette vil være lite merkbart. Det kan være at 6800LE også er greit nok, men det vet jeg ikke sikkert. Disse begynner på 2200,- eller så.

 

Jeg vil likevel anbefale deg ett standard 6800.

Lenke til kommentar

Feit test, men det GeForce kortet (5700) som er testet der er ikke det samme. Det er 128 MB ultra, ikke det nye 256 med 3,6ns ram.

 

(Til svar lenger opp: Jeg vet at ns skal være så lav som mulig, men standaren for disse kortene er vel 5ns, ikke 3,6 som på dette.)

 

Ser alikevel ut som om jeg beholder kortet mitt og fikser andre deler av systemet mitt i stedet. Har en P4 2,4 nå, og vurderer en Athlon 64 2,2 i stedet. Kanskje det gir meg litt mer fps , ET! ;)

Lenke til kommentar

Siden du ikke skriver noe om operativsystem er jeg nødt til å anta at du kjører GNU/Linux. Hvis det er tilfellet er dette et kjempegodt bytte! Geforce FX 5700 rævkjører alt ATI har å by på (x800 inkludert). Skal man tro ATI-fansen (som etter mye om og men til slutt måtte gi inn for alle løgnene) er forskjellen som natt og dag :yes:

Lenke til kommentar
Siden du ikke skriver noe om operativsystem er jeg nødt til å anta at du kjører GNU/Linux.

Siden det store flertallet kjører Linux, spesielt gamere? Eller hvordan var det nå igjen..

 

Hvis det er tilfellet er dette et kjempegodt bytte! Geforce FX 5700 rævkjører alt ATI har å by på (x800 inkludert). Skal man tro ATI-fansen (som etter mye om og men til slutt måtte gi inn for alle løgnene) er forskjellen som natt og dag :yes:

Ja ATi er elendige på Linux drivere og du hater dem som pesten for det. Jeg tror de fleste her har fått med seg det nå. Spesielt at du hater ATi. Give it a rest.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...