Gå til innhold

Radeon vs. GeForce


spiro

Anbefalte innlegg

Siden du ikke skriver noe om operativsystem er jeg nødt til å anta at du kjører GNU/Linux.

:lol:

 

håper det var ett forsøk på å være morsom...

Det er mulig jeg ser jævlig dårlig eller noe, men såvidt meg er kjent er ikke dette windows-kategorien. Dvs. at denne delen av forumet er like relevant i forhold til *nix eller *BSD som Windows. At moderatorene flyttet *nix-forumet under kategorien "Programmer" er mer enn en bekreftelse på at de ønsker at ikke-windows bruker skal poste i de forumkategoriene temaet virkelig hører til under (alternativt stenge 98% av postene her, fordi de ikke er relatert til hardware, men til Windows)

 

PS: Jeg prøver aldri å være morsom eller ironisk. Ta alt jeg skriver bokstavelig

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Siden du ikke skriver noe om operativsystem er jeg nødt til å anta at du kjører GNU/Linux.

Siden det store flertallet kjører Linux, spesielt gamere? Eller hvordan var det nå igjen..

 

Hvis det er tilfellet er dette et kjempegodt bytte! Geforce FX 5700 rævkjører alt ATI har å by på (x800 inkludert). Skal man tro ATI-fansen (som etter mye om og men til slutt måtte gi inn for alle løgnene) er forskjellen som natt og dag :yes:

Ja ATi er elendige på Linux drivere og du hater dem som pesten for det. Jeg tror de fleste her har fått med seg det nå. Spesielt at du hater ATi. Give it a rest.

Ja, jeg begynner iallefall å bli lei av den Linux sutringen til Manuel. Greit nok at du ikke liker ATI og linuxstøtten deres, men å gjenta det gang etter gang, og sette andre poster ut av sammenhengen for å påpeke dette oppfatter jeg som barnslig iallefall. :ermm:

Lenke til kommentar

Vel, la meg i så fall avkrefte med en gang. Jeg tar ikke i Linux med ildtang engang når jeg setter opp en spillpc.

 

Ser gjerne at Linux/Win diskusjonen tas et annet sted og at vi konsenterer oss om det som virkelig er viktig i denne tråden; Meg. ;)

 

Ontopic:

 

Det jeg trenger er høyere fps i Wolfenstein: Enemy Territory.

(Ja, jeg vet at ET finns på Linux)

 

Hva bør jeg gjøre med min hardware? Har;

 

- P4 2,4GHz

- 1024 MB Ram (2700)

 

Noen som har tips til hvor jeg bør begynne? Har en 3-4 tusenlapper som ligger og slenger til dette bruket og skal skrape sammen litt flere etterhvert. Kunne det vært en idé å begynne med å bytte HK & CPU til Athlon 64 3200+ f.eks? Vil dette gjøre noen merkbar endring for spillbruk?

Lenke til kommentar

ET bruker vel en variant av Quake 3 sin grafikkmotor. Nvidia har tradisjonelt sett hatt et lite overtak her (uten at det spiller noen rolle når FPS'en er over 200) i Quake 3, så det skulle vel ikke være urimelig å anta at Nvidia kan by på mer i RTCW (:ET). Uansett så ser jeg ikke vitsen med å velge et graikkort basert på resultatet i ett spill(det er vel kanskje bare jeg som synes alt oppstyret rundt et par FPS til eller fra i Doom 3 og Half-Life 2 er patetisk?). Både ATI og NVIDIA yter godt hvis man ser på det "store bildet".

Lenke til kommentar
det er vel kanskje bare jeg som synes alt oppstyret rundt et par FPS til eller fra i Doom 3 og Half-Life 2 er patetisk?

Mye mulig, men for strafejumping er det viktig å ha en stabil fps satt til et fast nummer. For øyeblikket klarer jeg ikke mer enn 76 fps stabilt, og neste hakk opp for optimal hopp-utførelse (var det et ord?) er 125 fps.

 

Ellers vil jeg gjerne ha et godt svar fra noen om hw-spørsmålet mitt i forrige post. Nvidia vs Geforce problemet tror jeg at jeg tar hånd om senere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...