Gå til innhold

har kjøpt nye deler, er de bra nok for fremtiden?


Anbefalte innlegg

Hei. Handlet dette i dag, for å sette sammen med litt jeg har fra før. Har jeg kjøpt rett? Eller burde jeg strukket meg lengre når det gjelder prosessor og harddisk, bla? Holder det lengre enn et par måneder frem i tid?

Maskinen skal primært brukes til spilling av nyere spill.

 

Hovedkort: MSI Mainboard S-754 nForce3 250GB ATX Audio GbLAN SATA

 

Minne: GEIL 1.0GB (2x512MB) DDR PC3200 400MHz Value CL2.5 5nS 2.5-2.95V Dual Channel

 

Prosessor AMD CPU Athlon-64 XP3000+ 2.0GHz S-754 HT 512KB

 

Grafikkort MSI VGA-Card X800PRO 256MB AGP DVI TV-Out

 

Harddisk SAMSUNG Harddisk 160.0GB IDE 7200RPM SATA 8MB 3.5" NoiseGuard

 

 

mvh.

Endret av monnee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei. Handlet dette i dag, for å sette sammen med litt jeg har fra før. Har jeg kjøpt rett? Eller burde jeg strukket meg lengre når det gjelder prosessor og harddisk, bla? Holder det lengre enn et par måneder frem i tid?

Maskinen skal primært brukes til spilling av nyere spill.

 

Hovedkort: MSI Mainboard S-754 nForce3 250GB ATX Audio GbLAN SATA

 

Minne: GEIL 1.0GB (2x512MB) DDR PC3200 400MHz Value CL2.5 5nS 2.5-2.95V Dual Channel

 

Prosessor AMD CPU Athlon-64 XP3000+ 2.0GHz S-754 HT 512KB

 

Grafikkort MSI VGA-Card X800PRO 256MB AGP DVI TV-Out

 

Harddisk SAMSUNG Harddisk 160.0GB IDE 7200RPM SATA 8MB 3.5" NoiseGuard

 

 

mvh.

Får du vannkjøling på det oppsettet der så blir det bra! :whistle::p

Lenke til kommentar

Det holder sikkert et par år eller lenger hvis du er tålmodig...

 

Hvis vi skulle sett på det i større perspektiv og sammenlignet oss med døgnfluer, så ville den PCen vart i 23 minutter... Alt er relativt ikke sant? :p

 

Men husk at du setter en grense ved å kjøpe socket 754. Dette er på vei ut og noe særlig større prosessor til den plattformen vil du ikke få kjøpt senere. 939 støtter også dual channel minne, det gjør ikke socket 754. Så socket 939 er mest fremtidsrettet i den forstand. Men dette har ikke så mye å si dersom du skal bytte ut hele PCen noen år fram i tid.

 

For at PCen skal vare lengst mulig, ville jeg også investert i et knall skjermkort, f. eks. Gainward 6800 GT (350/1000) Golden Sample. Dette har jeg selv og kjører det på ultra hastigheter uten problemer. Gainward garanterer også for dette på disse kortene.

 

Oppsettet ditt ser veldig bra ut med hensyn på i dag og et par år fremover. Så får fremtiden vise hvor lenge det duger ;)

 

Sveinl.

Endret av Sveinl
Lenke til kommentar

@Pondus Jeg er ganske Newbie på det her, men du snakker om vannkjøling på grafikkortet, slik at man kan overklokke??

 

@Sveinl Så det grafikkortet jeg har kjøpt er ikke bra nok?! Trodde jeg tok i nok da jeg kjøpte det. Æsj, dette skjer alltid! Klarer ikke kjøpe fremtidsrettet NOK! :( Så må jeg alltid kjøpe nytt i løpet av kort tid...

Men jeg trodde faktisk x800 pro skulle holde en stund?!

Lenke til kommentar
@Pondus Jeg er ganske Newbie på det her, men du snakker om vannkjøling på grafikkortet, slik at man kan overklokke??

 

@Sveinl Så det grafikkortet jeg har kjøpt er ikke bra nok?! Trodde jeg tok i nok da jeg kjøpte det. Æsj, dette skjer alltid! Klarer ikke kjøpe fremtidsrettet NOK! :( Så må jeg alltid kjøpe nytt i løpet av kort tid...

Men jeg trodde faktisk x800 pro skulle holde en stund?!

Slapp helt av! Det kortet du har valgt er helt flott, og vil vare i lang tid fremover. Bare Sveinl som er litt kresen. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...