Gå til innhold

Ghost Recon 2 - PC/Xbox forskjellig fra PS2/GC!


Anbefalte innlegg

Det viser seg at PS2 og GC versjonen av Ghost Recon 2 vil bli forskjellig i storyline kontra PC/Xbox.

 

Red Storm som lager PC og Xbox versjonene, vil ha en storyline som foregår 5 år senere i tid enn PS2 og GC versjonene! (Det er Shanghai Studio som skal lage PS2/GC).

 

Spørs om Nord-Koreas innvendinger mot story'n har noe med dette å gjøre... :hmm:

 

For those lucky enough to own multiple consoles, the choice of machine for a cross-platform release can sometimes be a bit confusing. Do you go with the more wallet-friendly PS2 version? Does the Xbox’s extra graphical oomph warrant those extra few quid? Does it play better with a ‘Cube controller? Now that conundrum is set to get more complicated for anyone awaiting the release of Ghost Recon 2, because there will be a clear distinction between the versions available on the different platforms. It’s not just a superficial difference either - not like the odd extra character in Soul Calibur 2 - because the four Ghost Recon 2s will be completely different games on several levels. The Gamecube and PS2 versions are being handled by Shanghai Studio, whereas the technically superior PC and Xbox versions are under development with Red Storm. Not only are the games experiencing different production procedures, but the storyline will also be altered. For one reason or another, the Red Storm version will be set five years after the Cube and PS2 versions. No official reason has been given for this, but it could well relate to the North Korean government’s objections to the storyline back in June. Perhaps a less controversial script was called for to encourage the international scale online play that the Xbox and PC games will hope to embrace. Either way, it will be interesting to see how different the two GR2's turn out. Metal Gear Solid fans are being faced with a similar dilemma: Snake Eater (PS2) versus Twin Snakes (Gamecube). At the end of the day, those are two separate games and dedicated fans will buy them both. The Ghost Recon 2 versus Ghost Recon 2 decision would be far less clear a proposition. The Xbox and PC versions are planned for a November 25 release, and the PS2 and Gamecube versions will also be available around that time, although specific dates have yet to be set in stone.

 

 

Kilde: http://news.spong.com/x?art=7522

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, jeg skjønner hva du mener. At GR2 blir "konsollifisert" er ikke noe sjakktrekk fra Red Storm. Jeg er dessverre negativ til GR2 per nå... håper det skjer noe som kan forandre mitt syn på det, men jeg er ikke akkurat full av forventninger... :(

 

*sitter og teller hvor mange år, måneder, dager, timer og sekunder det er igjen til OFP2 kommer* :hrm:

Lenke til kommentar
Nei, jeg skjønner hva du mener. At GR2 blir "konsollifisert" er ikke noe sjakktrekk fra Red Storm. Jeg er dessverre negativ til GR2 per nå... håper det skjer noe som kan forandre mitt syn på det, men jeg er ikke akkurat full av forventninger... :(

 

*sitter og teller hvor mange år, måneder, dager, timer og sekunder det er igjen til OFP2 kommer* :hrm:

hehe, etter 3 måneders speiding i Oslo's gater fant jeg endelig OPF GOTY edition i en butikk i går...Snakker om nostalgi da jeg ikke har spilt OPF siden CWC kom ut.

Det skremmende er att selv om spillet er såpass gammelt, er det fortsatt best :p

Lenke til kommentar
Ghost Recon 2 kommer som kjent til fire plattformer; Xbox, PC, PS2 og GameCube. Det som ikke tidligere har vært kjent er at det er snakk om to vidt forskjellige spill. Xbox og PC-versjonene blir utviklet av Red Storm sitt studio i North Carolina, mens PS2 og GameCube-versjonene blir utviklet av Ubisoft sitt Shanghai Studio. Dette skal sikre at hver av plattformene får et spill skreddersydd sine styrker.

 

ser ut til at det blir 2 forskjellige spill ja...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...