Gå til innhold

X800, for store forhåpninger!

Siomir

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har akkurat softmoda X800 vivo til XT Platinum Edition, nokså gla kan man vel være for det, men jeg synes det er litt rart at hardware ikke ligger forran spilla, jeg kan aldri værden kjøre doom på full faen, Far Cry Går Strålende, men Sånn som battlefield Vietnam, gikk rett i dass, det spille er det første jeg tok kortet mitt på prøvetur med og i det øyeblikket var jeg en svæææææært skuffa person, nå har jeg bestilt 1024 mb ram til maskina for å se om dette hjelper på!

Kan prosessor påvirke gameplayet på den måten at ting går treigt?

Når jeg kjører Doom 3, har jeg gjennomsnitlig 40 fps hele tiden men alikevel hakker det noe grasalt, jeg blir litt fortvila når jeg brukte 4000 spenn på 3d kort også drar spilla fra det, jeg hadde større forhåpninger enn det for å si det sånn.

Har noen en serial til redline, fikk ikke med noen til min cd!

Endret av Sk8on
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer jo veldig an på resten av PCn din også da... Prøvd å gjøre en clean install av WinXP igjen? Og tro meg - 512MB mer minne vil gjøre susen...

Skrevet

Du bør kanskje komme med noen flere opplysninger.

Hvilken cpu har du?

Minne?

Oppløsning i Doom3? Antialiasing, anisotropic filtering, Vsync? Driverinnstillinger på beste kvalitet eller høy ytelse?

Etc..

Skrevet (endret)

Jeg kjører for tiden Application Controlled på AA, lar spillene ta seg av den delen,

kjører 16x AF. Doom kjører jeg på High! Prøvde Ultra High, men det gikk jo ikke

Hvordan får jeg brukt de justerbare pixelshader pipelines'a?

Har ikke finni ut det!

og hva gjør VSYNC?

Jeg har hørt at den bare hindrer grafikk jeg!

Endret av Sk8on
Skrevet

v-sync synkroniserer oppdateringsfrekvensen på skjermkortet til den på skjermen. Normalt kjører skjermen 60hz i spill og dette begrenser hvor mange frames du kan vise til 60(?)

Skrevet

Da antar jeg at du lar driverne kjøre 16xAF. Det er både unødvendig og svært krevende. Du kan uansett ikke se forskjell mellom 8x og 16x i Doom3.

Hvor mye AA lar du Doom3 kjøre med da?

Og hvilken processor har du?

Vsync kan gi deg en lavere framerate, men det er sannsynligvis kombinasjonen av AA og AF som gir ytelsestapet du snakker om.

Skrevet

Dette er pc'en min:

Intel P4 2400 mhz (uten HTT), 512 mb RAM 2700, X800 XT Platinum Edition!

160 gb HD, ASUS p4g8x Deluxe HK.

Støtter X800 Directx 9.0c?

Hørte at det var kun 6800 som støtta det!!

Kjører nå 2x AA og 16x AF og nå kjører jeg nesten reint, det hakker bare når jeg går gjennom dører og sånt, eller når jeg møter på mange monster!

Veldig fornøyd med Far Cry da!

VSYNC gir meg kanskje lavere framerate, hvis framefraten min ligger på 60 hele tiden så håper jeg ikke at den går lavere enn det!

Skrevet (endret)
og hva gjør VSYNC?

Jeg har hørt at den bare hindrer grafikk jeg!

Uten vsync blir bildet helt forjævlig om du spør meg. Ser ut som det blit revet i 2 når du beverer deg i hurtig tempo.

Men bakdelen med vsynk er at hvis skjermen din kjører på 60hz og skjerm kortet ikke klarer 60fps får du bare havlparten altså 30fps. Men det er jo ikke et problem for meg

6800 ultra@ 470, 1250 :w00t::w00t:

Endret av iron_knuckle
Skrevet

I far Cry og Doom3 og alle andre nyere grafisk avanserte spill bør du ha 1024mb ram for og ha på full guffe.

Da er det ikke rart det hakker.

Skrevet

altså helt klart CPU og Minnet ditt som er flaskehalsen, pc2700 minne og en 2400mhz intlel på orginal hastighet.. :(... ikke noe for spilleren nei kjøp deg 1024mb BRA MINNE å klokk den cpuen din til 3ghz så skal du nok se det skjer ting :)

Skrevet
altså helt klart CPU og Minnet ditt som er flaskehalsen, pc2700 minne og en 2400mhz intlel på orginal hastighet.. :(... ikke noe for spilleren nei kjøp deg 1024mb BRA MINNE å klokk den cpuen din til 3ghz så skal du nok se det skjer ting :)

han har nok en p4 med 400hmz bushastighet så jeg regner med hk er gamelt og at han dermed ikke trenger og kjøpe noe super bra minne for og klokke siden fsb og minne kjører alikevel asynkront.

Skrevet
[quote name='Sk8on' date='23/08/2004 : 15:49'] post 1>
Jeg har akkurat softmoda X800 vivo til XT Platinum Edition,

post 2>
Dette er pc'en min:
160 gb HD, ASUS p4g8x Deluxe HK. [/quote]
man har ikke et XT PE selv om man har softmoddet et X800pro vivo kort..

og ny maskin hadde gjordt seg bedre enn skjermkort
Skrevet

:yes:

Skrevet
man har ikke et XT PE selv om man har softmoddet et X800pro vivo kort..

Men hva er forskjellen da? siden man kjører

16 pipelines og lik core og mem hastighet?

Siden man "ikke" har XT PE vil det si at det vil

yte dårligere da lissom?

Skrevet
Dette er pc'en min:

160 gb HD, ASUS p4g8x Deluxe HK.

Ok men da har du et grunnsystem som begrenser ytelsen litt.

Støtter X800 Directx 9.0c?

Hørte at det var kun 6800 som støtta det!!

X800 har full støtte.

Kjører nå 2x AA og 16x AF og nå kjører jeg nesten reint, det hakker bare når jeg går gjennom dører og sånt, eller når jeg møter på mange monster!

Hvorfor 16xAF? For det første tror jeg ikke motoren i Doom3 støtter mer enn 8xAF, og for det andre er det et sinnsykt ytelsestap i seg selv, siden driverne presser kortet til å yte max på AF. Sku ned til 8x og du vil ikke se forskjell men likevel oppleve høyere/mer stabil fps.

VSYNC gir meg kanskje lavere framerate, hvis framefraten min ligger på 60 hele tiden så håper jeg ikke at den går lavere enn det!

Vsync forsøker altså å synkronisere ytelsen mellom skjermkortet og skjermens oppdateringsfrekvens. I og med at Doom3 capper fps til max 60, så er det etter min mening meningsløst å ikke ha Vsync på.

Skrevet
X800 har full støtte.

Bullshit.

X800 har ikke Pixel/Vertex Shader 3.0, men 2.0b.

X800 støtter DX9.0b i hardware.

Dette skal riktignok ikke ha noe å si for ytelsen...

I og med at det er doom som plager deg, kan det hende det er et driverproblem.

Du bør minst ha catalyst 4.8, ev. 4.9 BETA

Skrevet

BF Vietnam er ganske minne-krevende, så 1 GB minne der er nok ikke å forakte. Men allikevel, jeg kan spille BFV greit på min Athlon XP2000+, 512MB PC2700 og GF4-4200, dog på ganske LAVE detaljer.

Litt merkelig hvis Far Cry flyter kjempebra, men BFV ikke gjør det!?

Spiller du single player med MASSE bot'er? (gir CPU en del å gjøre....)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...