Gå til innhold

Trenger hjelp til å slutte å røyke!


Xander^

Anbefalte innlegg

Jeg har røykt nå sammenhengende i ca 7 år..starter litt når jeg var 13 å det var "kult" å røyke, når jeg nådde 14 røyket jeg fast..

 

Problemet mitt er at jeg er fult klar over alle grunnene til å slutte å røyke, men mangler motivasjon.

 

Hvis noen der ute som har vært i samme situasjon som meg, og har noen tips så er jeg veldig åpen!

Jeg har vurdert å begynne å trene og bruke preparater. Men jeg vet ikke hvilke preaparater som fungere og ikke fungerer. Snus er selvfølgelig et alternativ, men da nekter dama å kysse meg. Hun simpelten hater snus, så det er utelukket.

 

Er lei av å lure meg selv til å "trappe" ned, for det fungerer rett og slett ikke :ermm:

 

 

Hvis det er noen der ute som kan hjelpe meg så er jeg evig takknemelig for det!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil være med på Røykeslutt-tråden :yes:

Vi bestemmer oss her og nå at fra og med den 01.09.2004 er vi røykefrie !

 

Røyker en pakka om dagen, ferdige sigaretter og det koster alt for mye,

både i tapt helse og penger så jeg blir med..........

Endret av jarmo
Lenke til kommentar

Har nå røykt i 25 år :cry:

 

Har planer om å slutte selv i morgen. Har lovet datteren min å slutte ved skolestart. Men sliter og med motivasjon. Noe som gjør det vanskeligere.

 

Snus er faktisk et godt alternativ. Klarte å holde meg i 1 1/2 mnd med snus, en gang. Problemet er at det er så lett å sprekke :(

 

Men har nå kjøpt to snusbokser(porsjonespakker), med mintsmak. Synes ikke jeg får så mye "snus" smak i munnen med de. Så det kan jo være et alternativ kanskje...

Lenke til kommentar
Har nå røykt i 25 år :cry:

 

Har planer om å slutte selv i morgen. Har lovet datteren min å slutte ved skolestart. Men sliter og med motivasjon. Noe som gjør det vanskeligere.

 

Snus er faktisk et godt alternativ. Klarte å holde meg i 1 1/2 mnd med snus, en gang. Problemet er at det er så lett å sprekke :(

 

Men har nå kjøpt to snusbokser(porsjonespakker), med mintsmak. Synes ikke jeg får så mye "snus" smak i munnen med de. Så det kan jo være et alternativ kanskje...

Herregud?

 

Jeg ville aldri lovet min egen datter å slutte å røyke hvis jeg ikke gjorde det. Vil du virkelig skuffe din egen datter? Jeg er så evig glad foreldrene mine ikke røyker. Hadde de gjort det hadde jeg faen meg tatt en alvorsprat med dem. Ikke lov datteren noe du ikke klarer å holde. Skam..

Lenke til kommentar
Ikke lov datteren noe du ikke klarer å holde. Skam..

Må jo først få prøve å slutte da :hmm:

 

Sier bare at det er svært vanskelig å slutte uten den store motivasjonen. Men som sagt skal jeg gjøre det jeg kan for å slutte. :hrm:

 

Har også bestemt meg for å legge av pengene og spare til ny (brukt)bil.

Lenke til kommentar
Har nå røykt i 25 år :cry:

 

Har planer om å slutte selv i morgen. Har lovet datteren min å slutte ved skolestart. Men sliter og med motivasjon. Noe som gjør det vanskeligere.

 

Snus er faktisk et godt alternativ. Klarte å holde meg i 1 1/2 mnd med snus, en gang. Problemet er at det er så lett å sprekke :(

 

Men har nå kjøpt to snusbokser(porsjonespakker), med mintsmak. Synes ikke jeg får så mye "snus" smak i munnen med de. Så det kan jo være et alternativ kanskje...

Herregud?

 

Jeg ville aldri lovet min egen datter å slutte å røyke hvis jeg ikke gjorde det. Vil du virkelig skuffe din egen datter? Jeg er så evig glad foreldrene mine ikke røyker. Hadde de gjort det hadde jeg faen meg tatt en alvorsprat med dem. Ikke lov datteren noe du ikke klarer å holde. Skam..

Takk for du hjelper til..

Lenke til kommentar

men men..

 

Å slutte å røyke er vanskelig, særlig når du ikke har røyk på la oss si..en uke..føles som armen har blitt kappet av..noe som mangler..

 

Cola-boks: viser stor respekt for deg, 25 år er lenge!! Håper virkelig du klarer det.

Har du prøvd preaprater?

 

Tror jeg skal teste oliver twist, som en kar anbefalte lengre opp i tråden..hmm..det går vel ikke under snus..skal de tygges? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Har nå røykt i 25 år :cry:

 

Har planer om å slutte selv i morgen. Har lovet datteren min å slutte ved skolestart. Men sliter og med motivasjon. Noe som gjør det vanskeligere.

 

Snus er faktisk et godt alternativ. Klarte å holde meg i 1 1/2 mnd med snus, en gang. Problemet er at det er så lett å sprekke :(

 

Men har nå kjøpt to snusbokser(porsjonespakker), med mintsmak. Synes ikke jeg får så mye "snus" smak i munnen med de. Så det kan jo være et alternativ kanskje...

Herregud?

 

Jeg ville aldri lovet min egen datter å slutte å røyke hvis jeg ikke gjorde det. Vil du virkelig skuffe din egen datter? Jeg er så evig glad foreldrene mine ikke røyker. Hadde de gjort det hadde jeg faen meg tatt en alvorsprat med dem. Ikke lov datteren noe du ikke klarer å holde. Skam..

Takk for du hjelper til..

Jeg prøver å hjelpe til. Sannsynligvis får Cola-Boks litt dårlig samvittighet ovenfor sin datter nå, og klarer dermed å slutte. :]

 

Ekke din egen datter viktigere enn røyk? :hm:

Endret av dimiles
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Hadde ikke brukt snus for å slutte, da blir du enda mer nikotinslave enn det du var i utgangspunktet.

 

Begynn å tren ofte og sett deg som mål å bli meget atletisk. Det burde hjelpe.

Lenke til kommentar
Hadde ikke brukt snus for å slutte, da blir du enda mer nikotinslave enn det du var i utgangspunktet.

 

Begynn å tren ofte og sett deg som mål å bli meget atletisk. Det burde hjelpe.

Har vurdert det sterkt..i og med jeg trente ganske mye før jeg begynte å røyke..merkelig nok slutte jeg å trene i 14-årsaldern.. :hm:

Lenke til kommentar
Okay, du bør absolutt gi ALT du har for å klare det, små barn blir vel ofte litt mer skuffede enn om hun hadde vært tenåring. Tror det går bra om du tenker på datteren din sitt skuffede ansikt hver gang du har lyst på røyk. Det er jo tross alt ikke bra for de rundt deg.

Hør, Cola-Boks. Hør!

Lenke til kommentar

Jeg har røykt i ca 15 år og skal også slutte. Jeg klarer å holde meg så lenge jeg snuser, men det er som en sa her oppe veldig lett å sprekke når du holder nikotinvanen ved like. Jeg har lyst å slutte for flere grunner:

- Vil ha bedre helse

- Bedre kondisjon

- Bedre lukte/smakssans

- Det begynner å være flaut å være røyker

- Sist men ikke minst: For datteren min sin skyld. Hun er ikke gammel nok til å skjønne at det er farlig det pappa gjør når han går ut på altanen :p Men snart vil hun sikkert forstå det, og når det står på røykpakken at røyking fører til en tidlig og smertefull død er det nok noe hun vil bli redd for.

 

Vil fortsette for det:

- Det er rett og slett utrolig behagelig, spesielt som noen sa i kombinasjon med en kopp kaffe om morgenen.

 

Så jeg syns og at 1/9 - 2004 er en like god dag å slutte som noen annen.

 

:Edit men når det er sagt, så har jeg kommet såpasse langt at jeg som sagt stort sett klarer å holde meg til snusen. Så jeg må etterhvert klare å kvitte meg med den og. :p

Endret av Carnifex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...