Gå til innhold

Er bad sectors nok til å få ny disk på garanti?


KAS

Anbefalte innlegg

De fleste som tar i mot harddisker med bad sector tar først en low format. Dette fjerner av og til noen bad sectors. Er det ikke bad sectors etter en low format for du den igjen. er de der fortsatt får du ny...

 

vil ikke butikken du kjøper det fra gjøre noe send det rett til produsent. Har gjort dette med to disker, IBM og en annen... begge sendt til utlandet. og om ikke så alt for lenge etter fikk jeg nye disker

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det samme satt jeg og tenkte også. Forhandlerne har jo en tendens til å fnyse av 5-årsdelen av reklamasjonsretten, men harddisker har jo en definert mean time before failure, så det burde være en smal sak å banke i bordet med. De fleste hd'er har vel langt over 43800 timer mtbf ?

Jepp burde ikke være noe problem, hvis da ikke produsenten på en eller annen måte klarer å vri seg unna ved at det er din feil at disken er ødelagt.

Jeg hørte et (totalt uten kilder) røverrykte om at diskprodusentene har begynt å montere inn en billig G-sensor i diskene, som husker max G-kraft disken har vært utsatt for. Da kan de jo se om noen har slengt den i bakken e.l.

Men de fleste distributører har vel en buffer på retur, så det blir vel uansett ikke kunden som får svi ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...