Gå til innhold

Trenger ny skjermkort!

Bandana

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg hadde tenkt å skaffe meg et nytt skjermkort og nå sliter jeg med å velge. Akkurat nå har jeg GeForce 4 Titanium (ja, jeg vet det suger). Kjøpte meg Doom 3 for ikke så lenge siden, og bestemte meg for å ikke spille før jeg fikk skaffet meg et nytt skjermkort "and here i am".

Hadde tenkt å kjøpe et skjermkort til 2000-2500 kr og lurte på hva som var best å kjøpe til den prisen. Skal jo bruke skjermkortet til å spille Doom 3 med, da så klart.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Tusen takk, kunne også trengt flere tips. Flere av mine venner mener at Ati Radeon er bedre enn GeForce, så jeg er litt usikker. Men om jeg skulle kjøpt et Radeon kort, hviken ville dere anbefalt?

Endret av Bandana
Skrevet

Har nettopp bestillt meg skjermkort!

Jeg valgte det samme kortet som de folka lenger oppe råder deg til å kjøpe :D

Gleder meg sinnsykt til det kommer i posten :thumbup:

BoGgE

Skrevet

Heisan!

Hvorfor ikke vente til Geforce 6600GT kommer på markedet?

Det skal i hverfall jeg...hvis det blir bra pris rundt 2000/2500,- så er det løp og kjøp!

Det virker som om det er et veldig bra kort selv om det er 128 bit og "bare" 8 pipelines

DirectX support: DirectX 9.0c (SM 3.0)

Pixel pipelines: 8

Vertex shaders: 3

Manufacturing process: 110 nanometer

Transistors: 146 million

Core clock speed: 500MHz

Memory clock speed: 1000MHz (DDR)

Memory expansion: 128/256 MB

Memory technology: GDDR3

Memory buswidth: 128-bit

Other features: Integrated video processor; SLI support; no additional power supply

Bare det at det har SLI mulighet også :dribble: gjør at man kan kjøpe 2 stykk :love:

Skrevet

Nvidia skal være bedre valg i Doom III. Ganske overlegent bedre valg etter hva jeg har sett.

Joda, selfølgelig. Men det kortet jeg skal kjøpe, skal vare et år og jeg har hørt at ATI Radeon blir best på Half-life 2. :)

Anyway, takk for hjelpen alle sammen. Får vurdere å kjøpe de skjermkortene dere har anbefalt. Blir vel noe i den duren uansett, men jeg vil være sikker før jeg gjør noe.

Skrevet (endret)

Nvidia skal være bedre valg i Doom III. Ganske overlegent bedre valg etter hva jeg har sett.

Joda, selfølgelig. Men det kortet jeg skal kjøpe, skal vare et år og jeg har hørt at ATI Radeon blir best på Half-life 2. :)

Anyway, takk for hjelpen alle sammen. Får vurdere å kjøpe de skjermkortene dere har anbefalt. Blir vel noe i den duren uansett, men jeg vil være sikker før jeg gjør noe.

Jeg tror nok at ett 6800 vil yte bedre enn de 9800pro kortene som ble fåreslått uansett hva du spiller.

Endret av iron_knuckle
Skrevet (endret)
Heisan!

Hvorfor ikke vente til Geforce 6600GT kommer på markedet?

Det skal i hverfall jeg...hvis det blir bra pris rundt 2000/2500,- så er det løp og kjøp!

Det virker som om det er et veldig bra kort selv om det er 128 bit og "bare" 8 pipelines

DirectX support: DirectX 9.0c (SM 3.0)

Pixel pipelines: 8

Vertex shaders: 3

Manufacturing process: 110 nanometer

Transistors: 146 million

Core clock speed: 500MHz

Memory clock speed: 1000MHz (DDR)

Memory expansion: 128/256 MB

Memory technology: GDDR3

Memory buswidth: 128-bit

Other features: Integrated video processor; SLI support; no additional power supply

Bare det at det har SLI mulighet også  :dribble:  gjør at man kan kjøpe 2 stykk  :love:

det ville i hvertfall eg gjort :p

Endret av MithRaNdiR^

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...