Gå til innhold

495,- for 200gb stemmer det? mpx.no: slutten


Anbefalte innlegg

En avklaring fra MPX:

 

Prisen var som alle forstår feil, men I henhold til våre salgbetingelser er vi forpliktet til å levere varer til bekreftet pris. Til de som ikke var så "heldige" å motta bekreftelse må vi desverre bare beklage forskjellsbehandlingen.

 

De av våre kunder som ikke har fått ordrebekreftelse vil innen kort tid motta et tilbud på en alternativ harddisk til spesialpris.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De viser at de er like seriøse som Komplett.

eee... HOST :whistle: .. var det ment som et kompliment..?

 

Har heller ikke mottat ordrebekreftelse, men jeg har betalt for varen da via visa den kvelden. Er ikke dette det samme? Plikter ikke de å levere varen som jeg har betalt for da? Ikke min feil at ordresystemet deres suger.

Endret av Insomniac
Lenke til kommentar

Jeg personlig synest det er dårlig gjort av folket å bestille disker når dere 100% sikkert vet at det er en person i MPX som har gjort feil. Synes ikke "opprette tråd om at prisen er feil slik at alle får det med seg og kan tjene mest mulig på feil hos MPX"-holdningen er noen god holdning, men det er nå min mening.

 

Blir vel flamet nå... :roll:

 

Men det er jo supert gjort av MPX å holde avtalen de har inngått med de som har fått ordrebekreftelse. Synes dog at alle eller ingen burde fått det samme tilbudet, ikke bare de som har fått bekreftelse.

Endret av Nostradamus
Lenke til kommentar

Jeg gikk ikke helt berserk og bestilte 4-5disker.. men nøyet meg med to :-)

Dessuten handlet jeg en del annet jeg trengte i samme slengen..

 

Fikk ordrebekreftelsen..

 

Hadde ikke i min villeste fantasi noe tro på at MPX ville la den gå igjennom :O

 

Sporty gjort, tviler på at noen andre web shopper hadde gått med på samme greia..

Endret av ArticOC
Lenke til kommentar

Fra MPX.no:

 

"Vi takker for din ordre på WD disk varernr. WD2000BB

 

Denne varer er feilpriset, den koster normalt: NOK 1122, , og i tillegg er varen utgått fra Norsk Distributør.

 

Da vi har bekreftet bestillingen din og vi ønsker fornøyde kunder prøver vi nå å skaffe Disken fra Europeisk eller Amerikansk leverandører, vi regner med ca en ukes leveringstid, og vi står ved prisen selv om vi har priset disken feil :-)

 

Mvh MPX"

Endret av ArticOC
Lenke til kommentar
Jeg personlig synest det er dårlig gjort av folket å bestille disker når dere 100% sikkert vet at det er en person i MPX som har gjort feil. Synes ikke "opprette tråd om at prisen er feil slik at alle får det med seg og kan tjene mest mulig på feil hos MPX"-holdningen er noen god holdning, men det er nå min mening.

 

Blir vel flamet nå...  :roll:

 

Men det er jo supert gjort av MPX å holde avtalen de har inngått med de som har fått ordrebekreftelse. Synes dog at alle eller ingen burde fått det samme tilbudet, ikke bare de som har fått bekreftelse.

Vi kunne vel ikke være 100% sikre på at det var feil. Derfor legger man inn en bestilling, så bør mpx ordne opp internt om det var feil.

Uansett, det er vel ikke sikkert at mpx har tapt på dette ? de har jo fått mye positiv reklame nå. kanskje det hele var et reklamestunt ? :tease:

 

angående siste delen av inlegget ditt. les mpx sitt svar en gang til.. de som ikke fikk bekreftelse får et annet tilbud.

Lenke til kommentar
Jeg personlig synest det er dårlig gjort av folket å bestille disker når dere 100% sikkert vet at det er en person i MPX som har gjort feil. Synes ikke "opprette tråd om at prisen er feil slik at alle får det med seg og kan tjene mest mulig på feil hos MPX"-holdningen er noen god holdning, men det er nå min mening.

 

Blir vel flamet nå... :roll:

 

Men det er jo supert gjort av MPX å holde avtalen de har inngått med de som har fått ordrebekreftelse. Synes dog at alle eller ingen burde fått det samme tilbudet, ikke bare de som har fått bekreftelse.

Forsåvidt enig med deg. Det var vel aldri tvil om at dette var en feil. Samtidig er det kanskje en idé å være forsiktig med autobekreftelser på varekjøp.

Lenke til kommentar
Jeg personlig synest det er dårlig gjort av folket å bestille disker når dere 100% sikkert vet at det er en person i MPX som har gjort feil.

Man kunne ikke vite helt sikkert om det var feil. Neste leverandør lå på 719 kroner (ikke tilbud).

Det kunne jo f.eks. hende at mpx ville frigjøre opphbundet kapital, og tømme lageret sitt for "utdaterte" disker (PATA, 2MB cache), og derfor solgte det til noe som kunne være inntakskost.

 

Slik var det nå altså en gang ikke.

 

Men det er jo supert gjort av MPX å holde avtalen de har inngått med de som har fått ordrebekreftelse. Synes dog at alle eller ingen burde fått det samme tilbudet, ikke bare de som har fått bekreftelse.

 

Har vi ikke vært i gjennom dette nå ? De er forpliktet til å levere til de som har fått bekreftet, men siden produktet er vanskelig å skaffe, tilbyr de heller noe annet billig til de som ikke en gang har krav på det.

 

F.eks. hovedkort.no slettet forrige helg alle ordre på p4 3.6 GHz, da den var feilpriset, ferdig med det. Synes MPX gjør mer enn det man kan forvente, og det må være litt demotiverende for de å lese klaging og syting her på forumet etter at de faktisk yter såpass mye ekstraservice som de kommer til å gjøre.

Lenke til kommentar
Jeg personlig synest det er dårlig gjort av folket å bestille disker når dere 100% sikkert vet at det er en person i MPX som har gjort feil. Synes ikke "opprette tråd om at prisen er feil slik at alle får det med seg og kan tjene mest mulig på feil hos MPX"-holdningen er noen god holdning, men det er nå min mening.

 

Blir vel flamet nå...  :roll:

 

Men det er jo supert gjort av MPX å holde avtalen de har inngått med de som har fått ordrebekreftelse. Synes dog at alle eller ingen burde fått det samme tilbudet, ikke bare de som har fått bekreftelse.

Forsåvidt enig med deg. Det var vel aldri tvil om at dette var en feil. Samtidig er det kanskje en idé å være forsiktig med autobekreftelser på varekjøp.

Skjønte at det kunne være noe som kanskje ikke stemte ang. prisen.

 

Men var også klar over at modellen var gått ut, så tenkte at noen hadde kommet over et restparti noen ville kvitte seg med.. så var jo ikke heeelt umulig at det kunne stemme.. hmm..

 

Uansett.. handlet jo også en god del annet i samme slengen.

Skal la mye av de kommende ordrene mine gå til MPX som kompensasjon,

somregel bare småpenger som skiller alikevel..

 

Syns alle som var "så heldige" burde følge mitt eksempel!

Endret av ArticOC
Lenke til kommentar

Man kunne ikke vite helt sikkert om det var feil. Neste leverandør lå på 719 kroner (ikke tilbud).

Det kunne jo f.eks. hende at mpx ville frigjøre opphbundet kapital, og tømme lageret sitt for "utdaterte" disker (PATA, 2MB cache), og derfor solgte det til noe som kunne være inntakskost.

 

Slik var det nå altså en gang ikke.

 

I den originale tråden virket det nå som de ALLER ALLER FLESTE var enige om at det var feil pris. NEste"mann" i prisguiden er jo faktisk 25% dyrere. Folk fortsatte jo også å bestille da MPX var gått midlertidlig tom, noe som viser at man neppe trodde det var noe tilbud for å tømme lageret.

 

Har vi ikke vært i gjennom dette nå ? De er forpliktet til å levere til de som har fått bekreftet, men siden produktet er vanskelig å skaffe, tilbyr de heller noe annet billig til de som ikke en gang har krav på det.

 

F.eks. hovedkort.no slettet forrige helg alle ordre på p4 3.6 GHz, da den var feilpriset, ferdig med det. Synes MPX gjør mer enn det man kan forvente, og det må være litt demotiverende for de å lese klaging og syting her på forumet etter at de faktisk yter såpass mye ekstraservice som de kommer til å gjøre.

 

Jøsses, folk får jo det de har krav på og det er jo bra. Folk som ikke har krav på noe kommer jo til å få et ekstra godt tilbud som plaster på såret, er jo bra gjort av MPX det også. MEN det jeg egentlig ville frem til var at når folk som bestillte disken f. eks. kl 10 om kvelden ikke får disken til samme pris som mange som bestillte den "lenge" etterpå blir det feil. Om man fikk ordrebekreftelse eller ikke var jo som å spille bingo.

 

Forresten: Det virker ikke som om du var i noen tvil om at prisen var feil:

 

Hvorfor må folk alltid ødelegge ved å lage slike tråder ? hadde bare et par bestilt, hadde det kanskje gått ubemerket hen en dag eller to..

 

Snakk om at de kan tape veldig mange hundretusener her, så jeg tror ikke de leverer. Dessuten har de ikke sendt ut ordrebekreftelser.

 

 

En annen kar her inne sa det meget bra:

 

Alle snakker om at det er umoralsk å piratkopiere og svindle osv. men når en webshop gjør en feil så kaster alle ulvene seg over dem, og prøver å melke dem for det det er verdt. Synd.

Endret av Nostradamus
Lenke til kommentar

Jeg har heller ikke hørt et pip fra mpx, syns godt dem kan ta å sende meg en mail om hva dem har tenkt å gjøre.

 

Ikke bare la ordren ligge på "Til godkjenning" i 4 dager... Virker som dem prøver å hale ut tiden så lenge at jeg bare blir lei og sletter ordren.

 

Erlend

Lenke til kommentar
Forresten: Det virker ikke som om du var i noen tvil om at prisen var feil:

Nei, jeg skal innrømme at jeg trodde den var feil, men poenget er at man ikke kunne vite det helt sikkert. Den var ikke helt usannsynlig heller (30% avslag).

 

Det er jo ikke slik at man må skrive mail til butikken og spørre om det er greit at man bestiller hver gang man ser et 30% avslag.

Lenke til kommentar
Jeg for min del har ikke dårlig samvittighet for å ha bestilt herfra. Jeg bestilte en del andre ting, som jeg egentlig skulle bestille fra PCutstyr.no, MPX har nok fortsatt tjent på min ordre ;)

 

Og det er nok MANGE som har bestilt mer enn bare en disk herfra!

Tviler på det!

 

Avansen til web shop`ene er ikke spes høy! (10-15%)

 

Tipper de taper ca.150kr.pr disk, noe som skulle tilsi at du måtte handle for minst 3-4000kr. for at de skal gå i pluss. (hvis du kjøpte 2 disker)

Lenke til kommentar

Det er respektabelt at MPX å holde sin del av kjøpsavtalen selv om det er gjort en feil. Det skulle egentlig bare mangle at dette var standard for alle nettbutikker, men det er desverre ikke alle som ordner opp etter sine egne feil på en så god måte.

 

Det er i hvertfall et veldig godt argument for å handle fra MPX (og forsåvidt komplett som har samme praksis). Jeg har vært veldig fornøyd med MPX sin kundebehandling tidligere så det er absolutt en av de plassene jeg sjekker først når jeg skal handle.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...