Gå til innhold

Oppsett av DC++ med Zyxel Router

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er lei av å være i passive mode i DC++ nå, så jeg lurer på hvordan man kommer i active mode. Jeg er bak en Zyxel Prestige 650R-T3 ADSL Router. Jeg har lest i en det andre tråder her om at man må åpne porter elns. men jeg skjønner ikke hvordan i all verden jeg gjør det!!! :hmm:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kobler deg til routeren med 192.168.1.1, brukernavn admin og passord 1234

Deretter går du inn på NAT. Klikk på valget "Edit details" ved SUA Only.

Her setter du opp portforwarding som vist på bildet.

NB! Sett inn de portnummerene du trenger.

XenZor

Skrevet

Start Internet Explorer og skriv inn 192.168.1.1 i adressefeltet, trykk på enter.

NB! Noen ISP'er har blokkert for administrering av router.

XenZor

Skrevet
Kommer bare "siden kan ikke vises"

Velkommen til min verden! Jeg slet skikkelig med dette for et par dager siden. Du må manuelt skifte ip (da kommer du ikke på internet, merk det!), så ta ut strømkontakten på routern, vente i 30 sek, sette strømmen inn igjen og da skulle det funke.

Har du Chello fra UPC?

Skrevet

Kan hende din ISP har sperra routeren slik at du ikke kan gjøre dette selv.

Ring til suport og sør om de kan gjøre det for deg. Enkelte ISP'er er kipere enn andre. :thumbdown:

XenZor

Skrevet
Velkommen til min verden! Jeg slet skikkelig med dette for et par dager siden. Du må manuelt skifte ip (da kommer du ikke på internet, merk det!), så ta ut strømkontakten på routern, vente i 30 sek, sette strømmen inn igjen og da skulle det funke.

Trakk ut stømkontakten nå og venta i 30 s og satte inn igjen, men ip-adresse min er fortsatt den samme

Skrevet

Dette stod i papirene jeg fikk når jeg bestillte ADSL: "Abbonentens router skal ikke benyttes for andre eksterne tilknytninger enn til Aksess.

Kan det ha noe med dette å gjøre?

• 4 måneder senere...
Skrevet

Samme problemet her.. har ZyXEL 650R-T3 også.. ISPen min er BKK.. Har prøvd alt dette som folk foreslår ovenfor. Har også prøvd "Telnet 192.168.0.1" , da spør de etter passord.. har prøvd mange ulike passord som 1234 osv.. men ingen funker.. jaja.. hvor vanskelig skal dette være??

Fikk ikke med noe manual om hvordan man skal konfigurere denne ruteren.

Noen som har peil? Eller er det bare en ting å gjøre å kontakte BKK support?

Skrevet
Samme problemet her.. har ZyXEL 650R-T3 også.. ISPen min er BKK.. Har prøvd alt dette som folk foreslår ovenfor. Har også prøvd "Telnet 192.168.0.1" , da spør de etter passord.. har prøvd mange ulike passord som 1234 osv.. men ingen funker.. jaja.. hvor vanskelig skal dette være??

Fikk ikke med noe manual om hvordan man skal konfigurere denne ruteren.

Noen som har peil? Eller er det bare en ting å gjøre å kontakte BKK support?

Noen ISP'er blokkerer tilgang til router slik at den enkelte ikke kan konfigurere selv. Idiotisk, men slik er det. :thumbdown:

Jeg vil anbefale deg å ringe til BKK.

XenZor

• 4 måneder senere...
Skrevet

Det er akkurat det samme jeg sliter med.

Vet at BKK-sin ruter er sperret for endring. Hørte rykter om at man kan koble på sin egen ruter på BKK-sin men vet ikke helt hvordan man gjør det.

Noen som kan hjelpe?

Takk.

Skrevet

Hvis man trykker inn Reset knappen bak på boksen i tre sekunder så kan routeren konfigureres med telnet eller www. Men da mister du innstillingene og må legge inn DNS-servere og sånn manuelt.

Skrevet
Hvis man trykker inn Reset knappen bak på boksen i tre sekunder så kan routeren konfigureres med telnet eller www. Men da mister du innstillingene og må legge inn DNS-servere og sånn manuelt.

hehe... Den er bra!

Du kan det ja, men hvordan skal du stille den riktig konfirugrasjon igjen da?

Dette tar BKK 1500,- for, har dessverre ikke småpernger på meg. Forsåvidt så er det også BKK sin klistremerke bak på ruteren.

Takk likevel, det var en mulighet før jeg leste at det var ikke tillatt.

Noen andre forslag? Alt mottas med takk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...