Gå til innhold

sp2 eller ikke.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror ikke du trenger å beskymre deg, SP2's oppdateringer vil helt sikkert bli installert i din pc når Automatic Updates er påskrudd. Denne vil nemlig helt automatisk laste ned oppdateringene, og resultere at du får SP2 installert.

 

Jeg vil ikke anbefale å laste ned SP2 manuelt. Ikke nok med at denne er relativt stor (250 MB), men den kan muligens ødelegge Windows-installasjoen. Så; vent, og SP2 vil bli installert.

Lenke til kommentar

Selvsagt skal du installere SP2.Om en stund vil nok ikke-SP2 maskiner bli regnet som temmelig usikre, og følgelig være veldig utsatt for angrep fra ormer og virus, og andre sikkerhetsrisikoer. Microsoft selv regner med at nesten samtlige XP-brukere i verden kommer til å installere Sp2, særlig siden de ikke har laget hindringer for piratbrukerne å installere den. Tror du trygt kan installere - og problemet med programmene som ikke virker sammen med SP2 kommer nok ikke til å vare lenge. Disse programmene kommer helt sikkert til å legge ut oppdateringer og patcher for å løse dette problemet, eller vil de jo etter hvert miste 99 % av kundene sine

Lenke til kommentar
sp2 eller ikke?

Ka du trur? Selvfølgelig. Men, greit vil du bli evig plaget av blaster/sasser osv. så "Be my guest".

Som om det ikke blir et problem med den nye også :whistle:

vel, når SP2 har blaster/sasser-fix ferdig inne så blir nok ikke det noe problem.

 

Da kommer blaster2 og sasser2 så var vi dær igjen!

Lenke til kommentar

Nå som SP2 gjør at Windows XP støtter en mer sofistikert Protected Mode, vil jeg anta at slike virus nå tillhører fortiden. Støtten som legges til hindrer kjøringen av kode i ikke-kjørbare blokker, som etter sigende vil umuligjøre buffer overflow-teknikken de benevnte virusene utnyttet. Selvsakt må de enkelte brukerene ha en prosessor som støtter dette, men da det allerede er implimert i de nyeste prosessorene, vil nok ikke overgangen ta så lang tid.

 

Så; la SP2 installere seg selv. Dog vil det ta litt tid før det kommer igang, ettersom Microsoft har annonsert en ukes ventetid. Les mer i denne artikkelen.

Endret av aadnk
Lenke til kommentar

jeg har installert SP2 og har ikke merka de store problemen egentlig. alle programmene som blir sagt at ikke funker av dem jeg har prøvd funker hos meg. knirkefritt tilogmed. så det tror jeg ikke blir noe problem nei. det med p2p nettverksgreiene som liksom SP2 skal blokkere fra begynnelsen av funker hos meg det å. hmmm.

Lenke til kommentar
Da kommer blaster2 og sasser2 så var vi dær igjen!

Blir litt off-topic, men jeg må få lov til å påpeke at fixene for både Blaster og Sasser var ute over en måned før disse to virusene kom. Med andre ord så ble virusene lagd på bakgrunn av fixene og hvis folk ikke hadde vært så j*vla sløve at de aldri kjører oppdateringer så hadde disse virusene dødd ut umiddelbart.

Endret av Shimano
Lenke til kommentar
Jeg leste nettopp på itavisen og der stod det at man mista mange programmer som er bra og ha når man lasta ned sp2. Så Jeg ble litt usikker på om jeg skulle laste den ned. Skal dere laste ned? Tror jeg skal gjøre det uansett :ermm:

listen over programmer som ikke er kompatible med SP2 finner du her:

 

http://support.microsoft.com/default.aspx?...ct=windowsxpsp2

(som jeg også har nevnt i en annen post)

 

grunnen til at MS har utsatt release av SP2 via automatisk oppdatering, er nettop slik at produsentene av programvaren skal ha litt tid på seg til å release fixer(folk skal ikke plutselig oppleve at software ikke fungerer).

 

bruker du noen av de programmene i den lista over så er det bare å vente så kommer det garantert en fix.

 

edit: bleh

Endret av JaViZ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...