Gå til innhold

torrent prog. mitt påstår ein firewall er aktivert


AshtraY

Anbefalte innlegg

hei.

 

Mitt torrent program er "bittorrent experimental". Som viser forskjellige lys oppi høgre hjørne av "vinduet".

 

I torrent programmet sin option velgte eg : Force icon to display green if firewalled.

 

Då kom det grøne ikonet fram. Noko eg trur ikkje er rart sida eg alltid har låg fart på torrentane mine.

 

Eg har ikkje norton internet security eller noke av den dur. Og har aldri innstallert ein firewall på maskina mi. Men eg har derimot Vanleg Norton antivirus som er aktivert. (auto protect). Men norton antivirus har vel ikkje firewall innebygd i seg?

 

Eg har og Norton Systemworks.

 

Eg har også ein 3com ruter. Der eg har opna port : trigger / incoming ports : 6881 / 6889. Som er vel den porten torrent bruker?

 

 

Eg har Telenor 1024 / 256.

 

Har eg åpna feil porter?

 

Er det ein skjult firewall ein stad?

 

Korleis skaffe seg betre fart?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvilke porter du bruker spiller ingen rolle så lenge klienten din er satt til å bruke de samme. Er sikkert inne i innstillinger en eller annen plass.

 

Har du skjekket portene med noe annet program så du vet om dem faktisk er åpnet?

korleis kan eg gjere det?

 

kva program isofall?

 

har ikkje serlig mykje peiling på ditte området.

 

Dette med ip-ranger korleis fikse på det?

Lenke til kommentar
Hvilke porter du bruker spiller ingen rolle så lenge klienten din er satt til å bruke de samme. Er sikkert inne i innstillinger en eller annen plass.

 

Har du skjekket portene med noe annet program så du vet om dem faktisk er åpnet?

korleis kan eg gjere det?

 

kva program isofall?

 

har ikkje serlig mykje peiling på ditte området.

 

Dette med ip-ranger korleis fikse på det?

bruk dette programmet å skjekk først om portene er åpnet.

Lenke til kommentar

Ville nå åpna 6900-6999 også, da dette er de eneste portene som kan brukes på torrentbits.org. jeg har også 3com router og etter at jeg åpnet port 6881-6999 har det grønne lyset kommet etter en stund.

 

Det finnes forresten en side som du kan sjekket om portene dine er åpne jeg husker den ikke akkurat nå, men programmer.no hadde en artikkel om siden for en stund siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...