Asbjørn T. Skrevet 6. november 2001 Skrevet 6. november 2001 har et spm. Dette står på hjemmesidene til Komplett data om KR7A hovedkortet.... : IDE: Integrert IDE kontroller som støtter UDMA 33 / 66 / 100 og tar opptil 4 IDE-enheter Integrert RAID kontroller som støtter UDMA 33 / 66 / 100 / 133 og tar opptil 4 IDE-enheter RAID 0 , 1 , 0 + 1 Betyr det at jeg kan koble 8 harddisker tilsammen på samme kortet eller?
zandzpider Skrevet 7. november 2001 Skrevet 7. november 2001 jeppz. riktig det! men ikke kjøp msi raid for de raidkontrollerne kan ikke brukes som normale ide kontrollere! men skal du ha så mange disker så RAID dem. det er fett! bruk raid 0.!
M4cr0s Skrevet 7. november 2001 Skrevet 7. november 2001 zandzpider: Er enkelt å "hacke" RAID'en på MSI korta til å kunne brukes som "vanlige" IDE-controllere. Fins BIOS'er der ute som fixer det... :smile:
yngvej Skrevet 7. november 2001 Skrevet 7. november 2001 Du kan koble til mange disker men husk :: Du skal beregne et effektforbruk på 35W for hver disk. Da skal du jammen ha litt av en strømforsyning. Yngve
Caddy Skrevet 21. januar 2004 Skrevet 21. januar 2004 zandzpider: Er enkelt å "hacke" RAID'en på MSI korta til å kunne brukes som "vanlige" IDE-controllere. Fins BIOS'er der ute som fixer det... :smile: *Bump* (Så slipper jeg å lage ny tråd...) Hvordan gjør man dette? Har MSI K3 Ultra, kan kjøre 3 disker som vanlig, men når jeg setter inn en 4. disk, så vil ikke maskinen starte... Er "hacke" bios en løsning på problemet?
JKJK Skrevet 21. januar 2004 Skrevet 21. januar 2004 Du kan koble til mange disker men husk :: Du skal beregne et effektforbruk på 35W for hver disk. Da skal du jammen ha litt av en strømforsyning. Yngve kjører 5 disker og 2 cd-enheter på min lille qtech 400w, og det er ikke noe problem
timtowtdi Skrevet 21. januar 2004 Skrevet 21. januar 2004 Du kan koble til mange disker men husk :: Du skal beregne et effektforbruk på 35W for hver disk. Da skal du jammen ha litt av en strømforsyning. Yngve Er dette riktig? Sjekket specs på noen av mine disker, og effektbehovet ligger på max. 10W. Er enig i at man ikke skal suboptimalisere, og at kanskje diskene bruker mer strøm under oppspinn, på den annen side vil skjermkort/CPU ikke være spesielt aktive da (f.eks. under oppstart av maskinen). timtowtdi
Caddy Skrevet 21. januar 2004 Skrevet 21. januar 2004 Kanskje det er problemet mitt... For lite strøm... ? Har nå 6 disker, DVD brenner, ASUS9800XT, som sikkert trekker en del strøm.... Har 340w strømforsyning....
CFD Skrevet 21. januar 2004 Skrevet 21. januar 2004 (endret) Du kan koble til mange disker men husk :: Du skal beregne et effektforbruk på 35W for hver disk. Da skal du jammen ha litt av en strømforsyning. Yngve haha! 35watt pr disk? Greit at de suger strøm når de starter opp ,men dette blir aldri mer enn 20watt.. Selv på WD diskene som er store som noen monster. WD200gig: Spinup 19.0 W WD250gig: spinup 21.4 W http://www.wdc.com/en/products/current/dri...?Model=WD2500JB EDIT: Mente 20watt kontinuerlig effekt. Hvis ikke dette kom helt fram. Men uansett så er dette langt ifra 35watt. Endret 21. januar 2004 av CFD
Caddy Skrevet 21. januar 2004 Skrevet 21. januar 2004 Satser på at det ikke er mangel på strøm som gjør at maskina ikke vil starte opp da...... HD`ene har følgende oppsett på RAID kontrolleren: IDE3: WD250 Master WD250 Slave IDE4: Maxtor 120 Master Maxtor 120 Slave Må jeg evt slette "arrayet" som diskene allerede er i for å få dem til å funke? Ingenting av data på disken går vel tapt da? Diskene har ikke no RAID 1 eller 0 lissom.. Står bare der som vanlige disker... Det jeg vil ha framover også... En kamerat snakka om å sette en av hver, på begge kablene, altså: IDE3: WD250 Master Maxtor 120 Slave IDE4: WD250 Master Maxtor 120 Slave Kunne dette ha funka? Må jeg i såfall slette arrayet, og lage nytt?
DrDoogie Skrevet 21. januar 2004 Skrevet 21. januar 2004 Du skal beregne et effektforbruk på 35W for hver disk. Hva er dette for noe? WD1200JB (120 GB) har en oppstartseffekt på 19 W, og en maks-effekt under drift på 11 W.
Caddy Skrevet 21. januar 2004 Skrevet 21. januar 2004 (endret) Er det bare meg, eller blir jeg ignorert? Edit: By the way... Hele tråden er ca 2 år gammel..... Endret 21. januar 2004 av Caddy
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå