Gå til innhold

Skumleste spill EVER?!


Anbefalte innlegg

AvP, spesiellt eneren var vel at de få spillene som var såpass skummel at jeg faktisk hadde problemer med å fullføre det basert på det alene. Spesiellt som alien og marine var det direkte grusomt å gå alene nedover forlatte ganger mens udyr ventet rundt hjørnet (og i taket, veggene osv. hehe).

 

dessverre var spillet utover dette dessverre ikke så bra...

 

Dette er vel det eneste spillet hvor jeg har vært skikkelig ukomfortabel. Selvfølgelig hopper man litt i stolen i Doom3 og andre slike spill som leverer "BØ! opplevelser, men det er ikke på samme nivå synes jeg. Alle kan kveppe, men det er ikke det samme som frykt. Det er litt som forskjellen mellom typiske amerikanske skrekkfilmer og japanske. japanerene er eksperter på "psykologisk krigføring" i filmene sine, mens amerikanerene til mye støre del (dessverre) bruker den billige BØ! taktikken.

 

Jeg har dog ikke prøvd Silent Hill, men jeg har jo PS2en min stående her, så kanskje jeg får skaffe det billig og gi det et forsøk siden så mange her nevner det som sin top-kandidat.

 

Den aller aller mest skremmende opplevelsen jeg har hatt i et dataspill må dog være i Thief2 - The Metal age. Selv om størstedelen av spillet ikke er direkte skremmende (selv om det ikke akkurat er noen komfortabel atmosfære) så er det en spesiell level som får deg til å ville hjemme deg under sengen - Det forlatte asylumet. Det høres kanskje klisje ut, men FY FADER, værre redd har jeg aldri vært i et dataspill, og jeg var tross alt vel voksen da jeg spillte det for ikke mange årene siden. Kudos til Thief serien som alt i alt var 2 utrolig gode spill hvis man bare ble litt vandt til hvor uortodoks spillestilen og settingen var.

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Et av de skumleste spillene jeg har spillt er The Legend of Zelda: Ocarina of Time. Og da mener jeg når man vandrer rundt nede i de mørke hulene. Det har alltid vært stemningen som har skremt meg. Småcreepy lydeffekter timet veldig godt, småskummel musikk og velplassert mørke. Ikke som i Doom 3 hvor det er konstant mørkt (Eeehm, spilte bare fem minutter, så snakker om bittelitt av begynnelsen).

9591132[/snapback]

 

Second that. Det var tre templer som barn og syv som voksen (?) - og det var to av disse templene som skilte seg ut: Forest Temple og Shadow Temple.. Disse to hadde jeg som liten store problemer med å takle. Det smygende mørket, den velkomponerte musikken og fiendene som skjulte seg i taket.. ja, jeg snakker om den jævla hånda :cry: De som har spilt det, skjønner nok hva jeg mener.

 

Men i senere tid har nok spill som bl.a. Doom 3, F.E.A.R. og BioShock skremt meg tilstrekkelig nok til at jeg kunne dødd av hjertesvikt. Flere ganger.

Lenke til kommentar
Bioshock er såpass asså? får vel nesten kjøpe det.. hehe

9592719[/snapback]

 

Bioshock har ike ås mange BØ opplevelser (selv om det er mer enn et par av dem), men atmosfæren er skikkelig mørk og skummel.

 

Jeg vil på ingen nåte si at det er i nærheten av det skumleste spillet jeg har spillet, men Bioshock er en opplevelse du ikke bør gå glipp av. Det er totlat sett et glimrende FPS story-drevet spill.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Mest freaky spill for meg må være Silent Hill første gang jeg spilte det.. Husker jeg og en kompis var hjemme alene midt i svarte skauen.

 

I spillet flyr du rundt i mørke ganger med en pysete lommelykt, brått så dukker det opp en gnom og hakker løs på deg. Husker jeg kvatt hele tiden. Var ikke morro å gå hjem i mørten da.

 

Var jo en liten snørrunge når spillet kom ut :p

Endret av Alucard_21
Lenke til kommentar

Second that. Det var tre templer som barn og syv som voksen (?) - og det var to av disse templene som skilte seg ut: Forest Temple og Shadow Temple.. Disse to hadde jeg som liten store problemer med å takle. Det smygende mørket, den velkomponerte musikken og fiendene som skjulte seg i taket.. ja, jeg snakker om den jævla hånda  :cry: De som har spilt det, skjønner nok hva jeg mener.

 

Men i senere tid har nok spill som bl.a. Doom 3, F.E.A.R. og BioShock skremt meg tilstrekkelig nok til at jeg kunne dødd av hjertesvikt. Flere ganger.

9591434[/snapback]

Stemmer det. Tre "templer" som barn og syv som voksen. I tillegg kommer da slottet på slutten med de syv rommene. Stemningen i de to templene du nevner var jo helt sykt bra utført. Velkomponert musikk som du sier, og et snikende mørke. Spesielt bossen Ghoma på slutten av første tempel (I bunnen av det store treet) var jo skummel. Edderkopplignende skapning som klatreet rundt i taket, på veggene og på gulvet. I tillegg var det nesten helt stummende mørkt. Så man kunne stå rolig og se bekymret ut i mørket. g plutselig ser du et glødnde oransje/gult øye lyse to meter foran deg. Dritskummelt!

Lenke til kommentar

AvP er visst en gjenganger i denne tråden, noe som jeg skjønner godt.

 

Hukser når jeg har spilt det, satt der og omtrent nistirra på "motion-detektoren", skummelt når den lyden kom og man visste men kunne være død før man visste ordet av det.

 

Når jeg spilte som marine, så hadde jeg en sånn guffen følelse hele tiden, ikke noe koselig spill akkurat.

Lenke til kommentar

utrolig deilig å se at det er såpass mange her inne som husker phantasmagoria.

for et utrolig jævelig spill? ikke pga BØØØ(vart du skræmt noh?) opplevelser. men den generelle uhyggen i spillet. bare jeg hører navnet så får jeg litt hår i nakkenreisninger :p

 

og ja. AVP der man var Marine var ganske så uhyggelig, jeg likte også å spille på LAN avp, dessverre var det alt for få gode maps, men de mapsa som var bra laget tror jeg har spilt mange hundre mp timer =)

Lenke til kommentar
Stemmer det. Tre "templer" som barn og syv som voksen. I tillegg kommer da slottet på slutten med de syv rommene. Stemningen i de to templene du nevner var jo helt sykt bra utført. Velkomponert musikk som du sier, og et snikende mørke. Spesielt bossen Ghoma på slutten av første tempel (I bunnen av det store treet) var jo skummel. Edderkopplignende skapning som klatreet rundt i taket, på veggene og på gulvet. I tillegg var det nesten helt stummende mørkt. Så man kunne stå rolig og se bekymret ut i mørket. g plutselig ser du et glødnde oransje/gult øye lyse to meter foran deg. Dritskummelt!

9597959[/snapback]

 

Nja. Gohma var OK egentlig, henne var jeg ikke redd for. Men Bongo-Bongo var jeg dritredd for, for jeg skjønte ikke hva som skadet meg før jeg kom på å bruke lens of truth... da friket jeg ut :p

Lenke til kommentar
Jeg fikk plutselig skikkelig lyst til å vite hvilke spill som har skremt liv-sikten mest ut av folk her på forumet!

Jeg fikke den "lysten" da jeg svarte på en post i en annen tråd, hvor en person syntes Morrowind er det skumleste spillet han noen gang har spilt!

 

Så da tenkte jeg, wow! folk har virkelig forskjellige mneinger om skummelt og motsatt!

 

Så, folkens sleng ut deres meninger!

Og jeg hadde verdsatt det veldig mye hvis noen av dere kom opp med noen titler som ikke har vært nevnt så mye! D3 og System Shock 2 er eksempler på spill som ER blitt mye nevnt...

 

Men jeg lurer bare på hvilket spill dere synes er det skumleste dere har vært borti!

Da vil jeg også at old-school'inger nevner noen skikkelige antikviteter!

 

Personlig synes jeg Lighthouse er et av de skumleste spillene jeg har spilt!

Grunnen til at jeg praktisk talt ble REDD, er vel fordi jeg var svært ung på den tiden...

 

BTW: Dette er en tråd som garantert har vært oppe før, men siden jeg ikke fant noen da jeg søkte, lager jeg like så godt en ny en...

2619076[/snapback]

 

 

 

F.E.A.R det er ganske jævlig når du er alene hjemme bare deg og PC-en i et mørkt rom faen ass prøv det (anbefales) hvis du vil lha noe som er skumelt :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...