Gå til innhold

Ny hjemmeside, trenger kritikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Beklager, men dette var ikke noe særlig. Du bruker ikke CSS, så du har en "unnskyldning" for at siden din ser temmelig shabby ut.

 

- http://validator.w3.org/check?uri=http://w...anbase.cjb.net/

- KJEDELIG header. L.A.N i Courier er liksom ikke nok for å fenge meg.

- "Typografien" din er over alle hauger!

- Rotete og uoversiktlig til de grader.

- Tables til layout = Fyfy!

- Fargene du bruker: :sick:

 

Startover?

Endret av lokaltog
Lenke til kommentar

- Headeren blir kjedelig, er jo ingenting der utenom L.A.N. Blir ikke det første man legger merke til, for er helt likt som resten!

- L.A.N burde også vært mer tydelig, i og med at det faktisk er overskriften. Den blir nesten helt borte i resten av mengden..

- Bakrunnsfargen passer ikke inn til resten, blir ikke særlig pent, (syns nå jeg da hvertfall..) Usj..

- Rotete med alle de greiene på høyre siden.. Det ser ikke bra ut!

Lenke til kommentar
Kan ikke php eller css, men skal nå lære det hvis jeg kommer inn på media/kommunikasjon neste år. :thumbup:

OT: Beklager, men det lærer du nok ikke av å gå på M&K (GK). Det eneste er en slags innføring i HTML (VK1), på skolen min blir man satt inn i gamle metoder, som framesets, tabeller og sånt (!)

 

Du lærer derimot mye om typografi, komposisjon, fargebruk og fontbruk for å nevne noe, så sånn sett kan det bli bra.

 

Her snakker jeg ut i fra egne erfaringer, men jeg vil tro dette er nokså likt over hele landet. GK M&K er bare et slags innføringsår, der man ikke fordyper seg noe særlig, men heller roter i overflaten.

 

BTW: Om du kommer inn på M&K til neste år? Skulle du ikke ha visst dette sikkert for lengst?

Lenke til kommentar

du bør ha samme farge i de grå boksene.

 

copyrighten øverst til venstre bør du sette et annet sted.

 

reklamene bør du ta vekk. bravnet og nyhetagbnen ...eller hva det står.

 

finn på en annen header og bytt font på hele siden.

 

BTW: Om du kommer inn på M&K til neste år? Skulle du ikke ha visst dette sikkert for lengst?

hvis ikke neste år betyr i 2005 da? ..og det gjør det jo _egentlig_

Lenke til kommentar
body

{

background-image:

url(".....\html\lan_design.JPG"); background-repeat: no-repeat; background-position: center center

}

 

kan skrives

body

{

background: url("link") no-repeat center center;

}

(vet ikke om du trenger to center)

 

a.linker:link {color: #000000}

a.linker:visited {color: #000000}

 

a.linker:link, a.linker:visites

{

color: #000;

}

du kan sette samme style på flere element med å bruke komma. du kan bruke 3 tal i stedet for 6 i fargene, 123 = 112233.

 

lag menyen med lister i stedet, og bruk &--#60;div&--#62; i sted for &--#60;p&--#62;. &--#60;p&--#62; kan du bruke for å markere paragrafer i tekster, ikke til linjer i en meny

 

 

## navn redigert bort av ilpostino ##

Endret av ilpostino waits for Alice
Lenke til kommentar
Kan ikke php eller css, men skal nå lære det hvis jeg kommer inn på media/kommunikasjon neste år.  :thumbup:

OT: Beklager, men det lærer du nok ikke av å gå på M&K (GK). Det eneste er en slags innføring i HTML (VK1), på skolen min blir man satt inn i gamle metoder, som framesets, tabeller og sånt (!)

 

Du lærer derimot mye om typografi, komposisjon, fargebruk og fontbruk for å nevne noe, så sånn sett kan det bli bra.

 

Her snakker jeg ut i fra egne erfaringer, men jeg vil tro dette er nokså likt over hele landet. GK M&K er bare et slags innføringsår, der man ikke fordyper seg noe særlig, men heller roter i overflaten.

 

BTW: Om du kommer inn på M&K til neste år? Skulle du ikke ha visst dette sikkert for lengst?

Jeg tror faktisk du lærer mer av å gå på tegning form & farge :dontgetit:

man lærer iallfall nok til å kunne lage ok websider der.

Endret av Gandalf the Grey
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...