Gå til innhold

Film: Tilbakemelding ønskes på "Det største offeret"


Anbefalte innlegg

Her og der kommer også et par irriterende kommentarer som sikter til at "Det er musikken som har gjort filmen bra". Takk for den Velmont. Tror dere virkelig at vi ikke har gjort oss flid med å få musikken til å passe til filmen for eksempel? Men dette gidder jeg for all del ikke gå inn på. Join en debattgruppe heller.

:) Jeg må få lov til å "forsvare" meg litt her, selv om det var litt dumt at du tok det jeg

skrev helt feil.

 

Hehe, vi var Offtopic, jeg skrev ikke at filmen var drit, at musikken var hele grunnen til

at den var noe. Musikken gjorde ikke så mye vil jeg si, dere kunne fint ha valgt noe annet, - og den kunne nok kanskje blitt bedre med ny musikk, eller kanskje ikke.

 

Uansett har jeg ikke skrevet en linje om en filmen, men har ikke så lyst nå lengre heller

da. Jeg har vært offtopic hele tiden, ingenting av det jeg har skrevet skal være tenkt

direkte til filmen deres. - Jeg syntes den var bra jeg, om enn litt "enkel". - Har sett mange

filmer som er like, den går liksom ikke inn i deg, den er for tynn - rørte meg ikke speseilt.

 

Må prøve å få klumpen i halsen følelsen, - vel, er relativt vanskelig på den korte tiden,

men var fremdeles noe som manglet. Men for all del, flott film - fin etterarbeid av bildet

også. - Men jeg synes det var kjipt av deg å ta det som om jeg sa at filmen var ingenting

uten musikken.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

wh1te:

 

QUOTE 

men har en laget en sekvens som består av et svart stillbilde med Sinatra - "New York, New York" i bakgrunnen, kan en vil ikke kalle seg en filmskaper?!

 

 

 

Elendig eksempel.

 

 

Takk skal du ha.

Var et forsøk på å konkludere det du har sagt hele tiden. Som om det er musikken som lager filmen, ikke filmskaperen. Kanskje du burde vurdere og utdype deg litt i framtiden?

 

 

Det er du som åpner for diskusjon når du faktisk begår et lovbrudd, så den er jo grei.

 

Hvis du er så forbanna bestemt på at dette er et lovbrudd, så kan du vel f**n meg ta det opp med filmsjef Henning Larsen, som kanskje har litt mer erfaring med dette en deg? Skal jeg poste mailen hans?

 

 

QUOTE 

Dette er garantert siste gang jeg legger ut en film på dette forumet.

 

 

 

"ok"

 

Jeg ser ikke noe sted på posten min der jeg tryglet etter en arrogant kommentar fra wh1te, Hm.. merkelig.

 

 

Jeg må få lov til å "forsvare" meg litt her, selv om det var litt dumt at du tok det jeg

skrev helt feil.

 

Hehe, vi var Offtopic, jeg skrev ikke at filmen var drit, at musikken var hele grunnen til

at den var noe. Musikken gjorde ikke så mye vil jeg si, dere kunne fint ha valgt noe annet, - og den kunne nok kanskje blitt bedre med ny musikk, eller kanskje ikke.

 

Uansett har jeg ikke skrevet en linje om en filmen, men har ikke så lyst nå lengre heller

da. Jeg har vært offtopic hele tiden, ingenting av det jeg har skrevet skal være tenkt

direkte til filmen deres. - Jeg syntes den var bra jeg, om enn litt "enkel". - Har sett mange

filmer som er like, den går liksom ikke inn i deg, den er for tynn - rørte meg ikke speseilt.

 

Må prøve å få klumpen i halsen følelsen, - vel, er relativt vanskelig på den korte tiden,

men var fremdeles noe som manglet. Men for all del, flott film - fin etterarbeid av bildet

også. - Men jeg synes det var kjipt av deg å ta det som om jeg sa at filmen var ingenting

uten musikken.

 

Den er grei Velmont, jeg takler kritikk (selvfølgelig), men når en me "stjerneøyne" ser etter konstruktiv kritikk og får (etter min mening) off-topic fjas rett i trynet istedet er det kanskje enklere å misforstå. Men jeg beklager angrepet, det ser ut som jeg tolket deg feil. Sorry.

 

sanoj_20:

Har jeg i det hele tatt sagt det en gang? Se om igjen.  Du var jo fullt og holdent med i diskusjonen før du poster et innlegg som indikerer spektakulære humørsvingninger. Sorry – men jeg ser fortsatt ikke problemet med innholdet i denne tråden, bortsett fra at vi skled ut av emnet helt mot slutten. Den diskusjonen om filmskapingskonkurransen er halshogd uansett.

 

Men seriøst – du er på et diskusjonsforum. Lykke til med å finne et forum der alle holder seg til emnet og bare kritiserer ting du vil skal kritiseres.

 

It is not advisable, James, to venture unsolicited opinions. You should spare yourself the embarrassing discovery of their exact value to your listener.

– Ayn Rand

 

Tar det som et godt forslag om å holde kjeft i ditt nærvær.

 

Det er j****g vanskelig, men jeg får vel beklage en litt vel.. usaklig og ugjennomtenkt post fra min side sanoj_20. :whistle:

 

Forresten: til dere som tross heftig debatt ikke fikk til å laste ned filmen, og som fremdeles er intressert (hvis det eksisterer noen), så MÅ dere høyreklikke og velge: "lagre mål som", da skulle det fungere :roll: God natt.

Endret av Kyrre (GHL)
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Hvis du er så forbanna bestemt på at dette er et lovbrudd, så kan du vel f**n meg ta det opp med filmsjef Henning Larsen, som kanskje har litt mer erfaring med dette en deg? Skal jeg poste mailen hans?

 

Vel, jeg har sett film en helg i strekk i hans personlige kinosal, vært jury i en konkurranse han var med på å arrangere, intervjuet ham to ganger samt snakket med ham personlig, så jeg vet sånn ca. hvor han står. Han har mer erfaring enn meg, ja, han ser i gjennomsnitt to filmer per dag, det skulle bare mangle.

 

 

Dette er garantert siste gang jeg legger ut en film på dette forumet.

"ok"

 

Jeg ser ikke noe sted på posten min der jeg tryglet etter en arrogant kommentar fra wh1te, Hm.. merkelig.

 

No offence.

 

Kyrre (GHL), hadde du bare svart meg på hvilket codec jeg trenger for å se filmen, så hadde jeg vært mye enklere å ha med å gjøre. :) Jeg er ekstremt nysgjerrige på unge, dyktige filmskapere i norge, som du/dere kanskje er, derfor har jeg veldig lyst å se filmen.

 

Jeg har vært vanskelig fordi jeg valgte det. Forstår at du er forbannet. Men la oss to være på samme side så kan du klage på sanoj_20 :p

 

Når jeg har sett filmen, skal jeg gi deg en fyldig tilbakemelding. Bare hev meg på musikkdiskusjonen jeg.

 

Beklager skrivefeil, men 2 liter alkohol i blodet hjelper ikke.

 

Edit: Støgge quotetag! Funker den ikke eller har jeg gjort feil?

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar
Kyrre (GHL), hadde du bare svart meg på hvilket codec jeg trenger for å se filmen, så hadde jeg vært mye enklere å ha med å gjøre. :)

...

Edit: Støgge quotetag! Funker den ikke eller har jeg gjort feil?

Selected video codec: [wmv9dmo] vfm:dmo (Windows Media Video 9 DMO)

 

Du mangler én quote-tag... Du må ha samme antallet for at de skal parses.. Du må ha

1stk åpne, og 1stk slutt. likt antall mao!

 

... alkohol :mad:

Lenke til kommentar

Puh.

Ok, wh1te, jeg må si at jeg gruet meg til å sjekke hva du hadde skrevet tilbake etter frokost i morges. Men nå ser det ut som vi er på bølgelengde (forhåpentligvis), og ikke trenger i dra diskusjonen ut i sjikane og trusler om vold og drap. :innocent: Nå ble jeg også litt misunnelig, for den eneste forestillingen i Henning Larsens Prøvekinosal jeg har vært med på, var visningen av min egen film ved navn "Motstandskampen", som skulle opp som forfilm på "Elephant" for omtrent et år siden. MEN: Jeg var invitert på den tekniske førvisningen av "Atter en Konge" og så den en dag før premieregjengen :whistle: Nok om det.

Sorry det med codec forresten, men jeg visste faktisk ikke hva slags komprimering som ble brukt. :blush: Jeg ser frem til en grunding tilbakemelding på "Det største offeret". :)

Endret av Kyrre (GHL)
Lenke til kommentar

Beklager å gå enda mer OT, men jeg må bare spørre wh1te om noe:

Var du med å laget "ego trip" og er det du som driver "impish delusions"? :dontgetit:

 

MEN: Jeg var invitert på den tekniske førvisningen av "Atter en Konge" og så den en dag før premieregjengen 

Det var gøy, men vi hadde jo premiere biletter i tilleg da ;)

 

 

Men det hadde vært kjekt med enda mer kritikk på filmen :cool:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Beklager å gå enda mer OT, men jeg må bare spørre wh1te om noe:

Var du med å laget "ego trip" og er det du som driver "impish delusions"? :dontgetit:

Før Ego Trip ble laget spurte "produsenten" om jeg ville joine, men jeg hadde eget prosjekt på tankene. Min film ble forøvrig crap og nå må jeg lage noe 1337 som redder stumpene av "ryktet" :p

 

idelusion er meg ja.

 

Hva/hvem/hvorfor spør?

Lenke til kommentar
Beklager å gå enda mer OT, men jeg må bare spørre wh1te om noe:

Var du med å laget "ego trip" og er det du som driver "impish delusions"? :dontgetit:

Før Ego Trip ble laget spurte "produsenten" om jeg ville joine, men jeg hadde eget prosjekt på tankene. Min film ble forøvrig crap og nå må jeg lage noe 1337 som redder stumpene av "ryktet" :p

 

idelusion er meg ja.

 

Hva/hvem/hvorfor spør?

Oi sann da møtte jeg deg nok ikke under innspillingen(som jeg skrev i PM)

 

Spør bare fordi jeg lurte :)

 

Kanksje vi møtes på hw treffet i stavanger :cool:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
I hvilken sammenheng var det du så filmer i prøvesalen til kino1 med Hennig larsen foressten?

Jeg var 1 av 5 som satt jury i en filmkonkurranse som gikk over en helg. En set-up for å få mer avisomtale; de ga F i hvilken film som vant. Deilig kinosal, evig brus, masse film, to middager med noen kinodudes og dudettes. Et lite foredrag fra en tragisk filmanmelder osv. Grei helg.

 

Så har jeg intervjuet ham to ganger; en gang om Kill Bill og noe sånt piss. Det sporet helt av da vi begynte å snakke mer om smak, kvalitet osv. Og en gang om Harry Potter, aldersgrenser osv.

 

Så har jeg snakket med ham om ditt og datt. Nysgjerrige meg.

Lenke til kommentar
I hvilken sammenheng var det du så filmer i prøvesalen til kino1 med Hennig larsen foressten?

Jeg var 1 av 5 som satt jury i en filmkonkurranse som gikk over en helg. En set-up for å få mer avisomtale; de ga F i hvilken film som vant. Deilig kinosal, evig brus, masse film, to middager med noen kinodudes og dudettes. Et lite foredrag fra en tragisk filmanmelder osv. Grei helg.

 

Så har jeg intervjuet ham to ganger; en gang om Kill Bill og noe sånt piss. Det sporet helt av da vi begynte å snakke mer om smak, kvalitet osv. Og en gang om Harry Potter, aldersgrenser osv.

 

Så har jeg snakket med ham om ditt og datt. Nysgjerrige meg.

Cool(var det ikke prøvesalen inne på kontoret?)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Cool(var det ikke prøvesalen inne på kontoret?)

Kontor og kontor. Det er det bygget ovenfor kinoen, hvor hele gjengen har kontorer. I andre etasje er det en liten kinosal.

Lenke til kommentar

Hæ? Der jeg har vært var i et annet bygg vedsidenav sølvberget, - hva det

heter "gadåå mi" eller noe.. Ehm.. Uansett, i den lille salen rett med kontorene

jeg var var ikke i hovedbygget. Men. Ehm. Dere er flinke til å gå offtopic, og

dra meg med på det :S

 

Jeg MÅ bare skrive noe Ontopic jeg;

Jeg viste filmen for noen folk for litt siden, de klaga ikke på noe, slik vi hadde

gjort på omtrent det meste andre jeg hadde. Var litt sånn pinlig stillhet etter

visning så jeg fyrte noe annet raskt på. Så dere har fått stemningen gjennom

med filmen deres ;)

Lenke til kommentar
Hæ? Der jeg har vært var i et annet bygg vedsidenav sølvberget, - hva det

heter "gadåå mi" eller noe.. Ehm.. Uansett, i den lille salen rett med kontorene

jeg var var ikke i hovedbygget. Men. Ehm. Dere er flinke til å gå offtopic, og

dra meg med på det :S

 

Jeg MÅ bare skrive noe Ontopic jeg;

Jeg viste filmen for noen folk for litt siden, de klaga ikke på noe, slik vi hadde

gjort på omtrent det meste andre jeg hadde. Var litt sånn pinlig stillhet etter

visning så jeg fyrte noe annet raskt på. Så dere har fått stemningen gjennom

med filmen deres ;)

Ja bygget ved siden av kinoen ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Fy feite det er mye unødig (dritt) preik her. Skriv noe fornuftig (kritikk) eller hold kjeft og kjøp en is!

Filmen er veldig bra! Det jeg vil kommentere er bildene hvor offeret føler smerte. De er for laaaaaange. Vitsen med slike klipp er å antyde. Da blir følelsen hos seeren sterkere siden de da kun releterer til smerte de har følt selv. Husk at ingen har følt sterke smerte enn den de har følt selv. ;) Det er viktig å innvolvere seeerens følelser. De lange klippene virket lengre enn mobbescenene (kanskje de var det også). Det var også unødvendig med det retrospektive bildet med radialbur i slutten. Bildet av mobberne gav ikke noe relevant informasjon. Du skulle heller brukt denne effekten mellom mobbingen og badet eller kun på badet i slutten. Funker med et subjektivt bilde i dusjen etterfulgt av et større bilde (slik dere hadde til slutt.)

Lykke til videre! :thumbup: Endret av KennyBoy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...