Gå til innhold

Pen eller ikke pen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For at en person er "pen" må målene være riktige, for eksempel. Generelt menn liker at kvinner har midje 70% av hoftene, og kvinner liker menn som er 90%.

 

I ansiktet må målene være det gylne snitt, for eksempel munnviken skal være 1,618 ganger lengre enn "neseviken". Og øyekroken til "neseviken" skal være 1,618 ganger lengre enn nesevik-munnvik.

 

Dette er det jeg har forstått etter å ha skumma gjennom halvpartene av postene :p

Lenke til kommentar
For at en person er "pen" må målene være riktige, for eksempel. Generelt menn liker at kvinner har midje 70% av hoftene, og kvinner liker menn som er 90%.

 

I ansiktet må målene være det gylne snitt, for eksempel munnviken skal være 1,618 ganger lengre enn "neseviken". Og øyekroken til "neseviken" skal være 1,618 ganger lengre enn nesevik-munnvik.

 

Dette er det jeg har forstått etter å ha skumma gjennom halvpartene av postene :p

hvis dette er sant, hvorfor har folk da forskjellig smak?

Lenke til kommentar

Jeg så et programm på tv med John cleese, om akkuratt dette temaet. Og der sa de at jo mer symetrisk et menneske er, jo penere er det. Det finne seffølgelig untak, men de fleste vil syntes dette er et pent menneske. Det var en kar som hadde laget en slags mal for et pent annsikt, og når han la denne malen på et bilde av forskjellige pene kjendiser, så kunne man se at det stemte.

 

Når det gjelder smak, så tror jeg det er detaljer det går på. Jeg tror de fleste ville likt, et menneske etter denne "idealformen".

Lenke til kommentar
Jeg så et programm på tv med John cleese, om akkuratt dette temaet. Og der sa de at jo mer symetrisk et menneske er, jo penere er det. Det finne seffølgelig untak, men de fleste vil syntes dette er et pent menneske. Det var en kar som hadde laget en slags mal for et pent annsikt, og når han la denne malen på et bilde av forskjellige pene kjendiser, så kunne man se at det stemte.

 

Når det gjelder smak, så tror jeg det er detaljer det går på. Jeg tror de fleste ville likt, et menneske etter denne "idealformen".

Personlig tar jeg ikke John Cleese seriøst etter at jeg har sett Monty Python.

Lenke til kommentar
Ser ikke forskjell på det nei hehe...

 

Kan se når en gutt er ekstremt stygg, men kan aldri se om en gutt er pen...

Jeg klarer heller ikke se hvilke gutter som jenter liker, men jeg klarer f.eks å se at Brad Pitt har vært mer heldig med utseendet sitt enn f.eks Woody Allen. :!:

 

Smak er forøvrig ganske likt blandt mange også, jeg tror f.eks at de fleste synest at Kate Beckinsale er vakrere enn Erna Solberg.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke noe problem med å se hvilke gutter som erpen, og synes de er pen.

 

Når det gjelder hva vi synes er pent, så avhenger det mye av miljø, særlig når det gjelder kropp. Hvilken type ansikt som er pent har stort sett vært det samme opp gjennom historien, hvilken type kropp derimot, har forandret seg mange ganger. I dag blir vi fortalt av tidsskrifter, reklame, film, tv aviser osv at den og den dama er pen, sexy, deilig osv, og dermed blir det ett faktum. At slike skjønnhetsidealer til alle tider har vært usunnt og i mange tilfeller livsfarlig for kvinner er tydligvis mindre viktig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...