skjelsba Skrevet 13. august 2004 Skrevet 13. august 2004 Jeg leter etter et bra mail-program for windows. Jeg har funnet det jeg vil ha, men det funker bare for mac, nemlig apples mail.app. Finnes det noe lignende for windows? har forsøkt å google, men har ikke funnet noe passende. I dag bruker jeg thunderbid, som forsåvidt er helt perfekt untatt at den ikke bruker vcard som adressebokformat. Drømmen hadde vært å bare dra kontaktene fra adresseboken og over på ipod'en eller til Sony ericsson mobilen min. Har forsøkt det i OS X og der gikk det smertefritt med mail.app. Noen som har noen forslag om hvilket program jeg kan bruke? Helt i orden om det er betalingsvare, er villig til å betale om det er bra.
pmarius Skrevet 13. august 2004 Skrevet 13. august 2004 Microsoft Office Outlook 2003 er det beste mailprogrammet jeg noen gang har brukt. Det har et pottetett spamfilter, som tar nesten all spam, og ingen av de mailene du faktisk skal ha. I tillegg har Outlook masse andre fine finksjoner, som kalender med påminner og masse mer... Men bakdelen er at det er fryktelig dyrt da. man må jo kjøpe hele Office pakken... Men det er nesten så det er verd det - bare for å få Outlook
Saftis Skrevet 13. august 2004 Skrevet 13. august 2004 (endret) For ikke å nevne alt som kan synkronisere med det, og alle programmene som har plugins/støtte for det. Eksempler: Mobilen min sin kalender, labelwriteren, etc. Endret 13. august 2004 av Saft-is
hce Skrevet 13. august 2004 Skrevet 13. august 2004 Av gratisprogramvare er thunderbird fin ( http://www.mozilla.org/products/thunderbird/ ) Opera har også en innebygd epostklient ( http://www.opera.com/ )
MrLee Skrevet 14. august 2004 Skrevet 14. august 2004 anbefaler thunderbird på det høyeste! (og det er gratis!) Det er allerede Vcard plugin under utvikling: http://vcard.mozdev.org/
skjelsba Skrevet 14. august 2004 Forfatter Skrevet 14. august 2004 anbefaler thunderbird på det høyeste! (og det er gratis!) Det er allerede Vcard plugin under utvikling: http://vcard.mozdev.org/ Som jeg skrev bruker jeg allerede thunderbird, men vcard-prosjektet virker som om det har stått stille en stund. Har ikke brukt outlook siden office 2000 var nyeste versjon, men kanskje skulle jeg ta en titt på det igjen? synes tidligere at outlook var for stort og gjorde for mange merkelige ting med maskinen.
MrLee Skrevet 15. august 2004 Skrevet 15. august 2004 jeg oxo... vet du forresten om en extention til thunderbird som lar deg gruppere epost etter samtale? som i OE (og sannsynligvis Outlook)?
Shimano Skrevet 15. august 2004 Skrevet 15. august 2004 Har ikke brukt outlook siden office 2000 var nyeste versjon, men kanskje skulle jeg ta en titt på det igjen? Outlook er supert - men mye av greia med det er jo mailprogrammets integrering med resten av Office-pakken og ting som kalender, planlegger, syncing mot mobil/pda osv. Hvis du bare trenger et program som tømmer e-post-kontoen din så er Outlook til de grader overkill.
Tosh Skrevet 15. august 2004 Skrevet 15. august 2004 jeg oxo... vet du forresten om en extention til thunderbird som lar deg gruppere epost etter samtale? som i OE (og sannsynligvis Outlook)? Når du sier gruppere etter samtale.. regner jerg med du mener threading. For hver mailbox, gjør følgende (i TB): View - Sort By - Threaded Så får du fin tråding, noe som burde vært obligatorisk og standard i enhver mailklient
So|o Skrevet 15. august 2004 Skrevet 15. august 2004 Må si meg enig med de som anbefaler Thunderbird! Har brukt Thunderbird en stund og er utrolig godt fornøyd. Gratis er det også
wil Skrevet 15. august 2004 Skrevet 15. august 2004 selv bruker jeg outlook 2003 på begge pc`ene mine, denne er ganske grei å holde på med. vet ikke helt hvorfor jeg gjør det, men har ikke gidda å bytta enda, på denne iallefall. har brukt Opera sin e-mail klient et par ganger da, men det ble ikke det samme lissom.
Bob Broker Skrevet 15. august 2004 Skrevet 15. august 2004 Jeg har alltid kun brukt Outlook Express...kanskje på tide å prøve noe annet. Men hva er det som gjør Thunderbird så mye bedre?
skjelsba Skrevet 15. august 2004 Forfatter Skrevet 15. august 2004 Må si meg enig med de som anbefaler Thunderbird! Har brukt Thunderbird en stund og er utrolig godt fornøyd. Er også utrolig godt fornøyd med thunderbird. hadde de bare hatt vcard-adressebok... sukk.... Noen som har prøvd apples sin mail.app i OS X? Det er slik et mail-program skal være synes jeg. Thunderbird er der nesten. Prøvde outlook 2003 igjen. Det var ikke helt det jeg var ute etter. funker sikkert fint som kalender/planlegger/mail-alt-i-ett, men passet ikke så bra til mitt bruk Forresten så er spam-filteret til thunderbird noe av det aller beste en kan få tak i! Tips til alle thunderbird-brukere: Thundertray
Bob Broker Skrevet 15. august 2004 Skrevet 15. august 2004 Alle prater om at de har Thunderbird og at det er så bra men ingen kan fortelle hvorfor...?
MrLee Skrevet 24. august 2004 Skrevet 24. august 2004 jeg oxo... vet du forresten om en extention til thunderbird som lar deg gruppere epost etter samtale? som i OE (og sannsynligvis Outlook)? Når du sier gruppere etter samtale.. regner jerg med du mener threading. For hver mailbox, gjør følgende (i TB): View - Sort By - Threaded Så får du fin tråding, noe som burde vært obligatorisk og standard i enhver mailklient takker og bukker...merkelig at jeg ikke fant den tidligere...men den gjorde ikke mye med mailen i inboxen min nå...fungerer kanskje bare på innkommende mail etter aktivering?
Hoax Skrevet 24. august 2004 Skrevet 24. august 2004 Har hørt at Eudora skal være bra, har ikke fått prøvd det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå