Gå til innhold

NVIDIA lanserte GeForce 6600


Anbefalte innlegg

Dette er jo egentlig svært lovende. Husk at to slike kort (i SLI) vil koste mindre enn ett 6800GT, men sannsynligvis yte betraktelig mer enn 6800 Ultra Extreme.

 

6600 GT: 200$ = 1358,-

2 x 6600 GT: 400$ = 2716,-

 

6800 GT: det billigste i Norge er MSIs kort til 3771,-

 

Eller hva? :cool:

Gang med 10 du, så blir det mere realistisk.

Frakt, mva osv øker prisen.

 

Men uansett, 2 slike blir knall!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det noen nyheter på SLI fronten eller? Det syns jeg virker veldig interessant, og.. kan ATI kort også puttes i SLI modus? :blush:

Vet ikke hvordan det blir med Ati-kort. De eneste kortene jeg vet som skal utgis med SLI-støtte er 6600 GT, 6800 GT og 6800 Ultra. Hvis denne teknologien blir populær - billig og effektiv - ville det jo ikke være usannsynlig. Men alt dette tilhører jo fortsatt framtiden.

Lenke til kommentar
Dette er jo egentlig svært lovende. Husk at to slike kort (i SLI) vil koste mindre enn ett 6800GT, men sannsynligvis yte betraktelig mer enn 6800 Ultra Extreme.

 

6600 GT: 200$ = 1358,-

2 x 6600 GT: 400$ = 2716,-

 

6800 GT: det billigste i Norge er MSIs kort til 3771,-

 

Eller hva?  :cool:

men 200$ er vel i USA... som kjent så blir den sikkert vesentlig dyrere her enn ca 1500.. tipper den ligger rundt 2000kr når den kommer,..

 

men uansett, tror jeg skal ha meg et 6600GT... blir nok ikke så dyrt og relativt bra ytelse... mitt GF4Ti4200 trenger å pensjonere seg snart =P

Endret av 2mass
Lenke til kommentar
Dette er jo egentlig svært lovende. Husk at to slike kort (i SLI) vil koste mindre enn ett 6800GT, men sannsynligvis yte betraktelig mer enn 6800 Ultra Extreme.

 

6600 GT: 200$ = 1358,-

2 x 6600 GT: 400$ = 2716,-

 

6800 GT: det billigste i Norge er MSIs kort til 3771,-

 

Eller hva?  :cool:

Gang med 10 du, så blir det mere realistisk.

Frakt, mva osv øker prisen.

 

Men uansett, 2 slike blir knall!

Absolutt ikke. Det blir litt dyrere, men ikke så mye. Kanksje 10 prosent, men poenget er det samme.

Lenke til kommentar

Tilføyning:

Kjør en rask sammenligning av forholdet mellom amerikanske priser på for eksempel AMD 64-prosessorer og norske. Hos Toms hardwares "low price finder" går det fram at den billigste (vel å merke den billigste) AMd 64 3000 (med vifte) koster 204$ (kr. 1385,-) hos Jazztechnology: http://www.jazztechnology.biz/product/6432001ML2

Sjekker du prisen hos norske nettbutikker finner du at den også kan kjøpes for kr 1438,- hos Itbutikken:

https://ssl.itbutikken.dk/default.asp?sprog...47&varenr=61355

Det er 53 kroners forskjell... Dette er bare et eksempel, men jeg tror det er karakteristisk. Forestillingen om et misforhold mellom amerikanske og norske priser i dette sjiktet er svært overdrevet.

Endret av bureaucrator
Lenke til kommentar
Dette er jo egentlig svært lovende. Husk at to slike kort (i SLI) vil koste mindre enn ett 6800GT, men sannsynligvis yte betraktelig mer enn 6800 Ultra Extreme.

 

6600 GT: 200$ = 1358,-

2 x 6600 GT: 400$ = 2716,-

 

6800 GT: det billigste i Norge er MSIs kort til 3771,-

 

Eller hva? :cool:

Tipper GT-versjonen vil koste opp mot 2000,- kr.

Lenke til kommentar
Absolutt ikke. Det blir litt dyrere, men ikke så mye. Kanksje 10 prosent, men poenget er det samme.

Jeg vet ikke hvor mye du har fulgt med på nye ting som skal komme, men det viser seg gang på gang at ting kommer til å koste 10 ganger dollarprisen oppgitt når produktet vises frem. Bare vent å se, GT'en kommer til å lande rett rundt 2000,- trust me... ;)

Lenke til kommentar

Gleder meg skikkelig til 6600 GT. Hadde planer om 6800 GT en stund, men tror jeg dropper det pga prisen. Hvsi 6600 GT havner på ca 2000 kroner så tror jeg at man gjør et kjempekjøp, hvis ytelsene tilsvarer ryktene. Men nå fram til 15 august, så vil jo tester og slikt kjøres, så vi får nok vite hva som skjer. Og håper det kortet kommer KJAPPT til norge.. vil ha jeg:D

Lenke til kommentar

Wow. Her får man si at NVIDIA ser ut til å ha skutt gullfuglen.

 

De slår ATI på price/performance, og dette 6600 ser ut til å være helt rått til Doom 3, for en overkommelig penge.

 

Jeg hadde nesten bestemt meg for ATI Radeon 9800 Pro, men nå tror jeg at jeg skal vente på benchmarks fra andre spill også, og hvis de ikke skuffer blir nok det neste kortet mitt en GeForce 6600.

 

Meget bra, NVIDIA!

Lenke til kommentar

Jo dette blir sikkert ett glimrende kort for massene. Eneste problem er at i følge HardOCP så kommer det kun i PCI Express form i første omgang (i september) og så med AGP senere. Med tanke på leveringstidene vi har sett i det siste får det meg til å tvile at vi ser dette i AGP form før november. Men jeg håper jo :) Kommer det litt raskt så kjøper jeg det.

Lenke til kommentar
må si meg tvilende til ytelsen jeg å 128bit minnebuss og 8 pipelines?

blir som ett av de kjipe "nye" 9800pro korta det :p

Hva mente du med det? Ble litt usikker nå.. Alle Radeon 9800 Pro har jo 256bits minnebuss? Eller mente du bare at 9800 Pro ikke var så veldig nytt lenger?

det finst versjoner av 9800pro med bare 128bit minnebuss.

Nei det heter 9800SE og ikke PRO

Lenke til kommentar
må si meg tvilende til ytelsen jeg å 128bit minnebuss og 8 pipelines?

blir som ett av de kjipe "nye" 9800pro korta det :p

Hva mente du med det? Ble litt usikker nå.. Alle Radeon 9800 Pro har jo 256bits minnebuss? Eller mente du bare at 9800 Pro ikke var så veldig nytt lenger?

det finst versjoner av 9800pro med bare 128bit minnebuss.

Nei det heter 9800SE og ikke PRO

Sapphire har begynt å selge Radeon 9800 PRO-kort med "forkrøplet" minnebuss på 128-bit
:roll:

 

http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=7606

Lenke til kommentar
må si meg tvilende til ytelsen jeg å 128bit minnebuss og 8 pipelines?

blir som ett av de kjipe "nye" 9800pro korta det :p

Hva mente du med det? Ble litt usikker nå.. Alle Radeon 9800 Pro har jo 256bits minnebuss? Eller mente du bare at 9800 Pro ikke var så veldig nytt lenger?

det finst versjoner av 9800pro med bare 128bit minnebuss.

Nei det heter 9800SE og ikke PRO

Sapphire har begynt å selge Radeon 9800 PRO-kort med "forkrøplet" minnebuss på 128-bit
:roll:

 

http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=7606

Off: mye qouting her nå

 

On: For å forklare alle utsagn: Sapphire begynte for en stund siden å produsere 9800PRO kort med 128bit buss istedenfor vanlig 256bit, noe som førte til voldsomme diskusjoner på bl.a. merkingen (de merka ikke pakkene i det hele tatt for å vise at det var bare 128bit - dette som blir kalt de "nye" 9800PRO), og nei, det er ikke SE, de kan vel forsåvidt også komme med 256bit så vidt jeg vet? De lovet forøvrig etter denne oppblåsningen å ta tilbake alle 128bits-kort som var solgt som 256 bit uten merking, og merke disse 128bit'erne slik at det ikke skulle oppstå misforståelser. Dagens historieleksjon ;)

 

 

Gjett hvem som skal selge sitt 9800PRO til kompisen som skal bygge pc om 2-3 mnd til fordel for 6600... :p

 

EDIT: 2 stk seff... :whistle: GT!

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...