Gå til innhold

Får ikke brukt mitt AX800XT


valentino

Anbefalte innlegg

Jeg fikk nettopp et Asus X800XT skjermkort, men jeg får ikke brukt det.

 

Problemet er at kortet ikke registerer at jeg setter strøm inn i den 4-porters kontakten bak på kortet. Får ikke bootet i hele tatt. Det kommer bare en feilmelding som sier at jeg ikke har koblet til strømkontakten og at jeg må lese i boka.

Har prøvd kortet på en annen maskin men desverre med samme resultatet.

Min maskin har en 350W psu og den andre maskina har 450W psu.

Jeg vet med sikkerhet at det er spenning på kontakten da den fungerer på hardisker og cd-rom'er.

 

Er det noen som kan fortelle meg hva som er årsaken til mitt problem og om det går ann å fixe på egenhånd?

 

PS. Vil bare gi http://www.mamoz.no skryt for rask levering. det tok under 24 timer fra de sendte kortet til det var på døra i tromsø. Gunstig pris hadde de også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har prøvd alle mulige koblingmetoder på kortet. Med kun skjermort og hovedkort på psu. Kortet alene på kabelen og med hardisker på kabelen. Fullt oppsett av hardisker, lys, vifter og stash. Alle med samme negative resultat desverre.

Har hatt kontakt med butikken og venter bare på returnr eller en løsning som jeg kan gjennomføre uten å miste garantien. Det er jo litt surt å måtte vente i en månede til på nytt kort. :no:

Håper bare ikke det er vanlig at disse kortene kommer med feil og at det neste kortet mitt er feilfritt. Det er jo irriterende at kortet ikke fungerer når det kommer rett fra fabrikk, men hva kan man gjøre? Det nytter jo ikke å fyre seg på butikken fordi det er jo ikke deres feil at kortet mitt ikke fungerer. De kan jo bare bytte det og rapportere videre til sin produsent.

Lenke til kommentar
Har prøvd alle mulige koblingmetoder på kortet. Med kun skjermort og hovedkort på psu. Kortet alene på kabelen og med hardisker på kabelen. Fullt oppsett av hardisker, lys, vifter og stash. Alle med samme negative resultat desverre.

Har hatt kontakt med butikken og venter bare på returnr eller en løsning som jeg kan gjennomføre uten å miste garantien. Det er jo litt surt å måtte vente i en månede til på nytt kort. :no:

Håper bare ikke det er vanlig at disse kortene kommer med feil og at det neste kortet mitt er feilfritt. Det er jo irriterende at kortet ikke fungerer når det kommer rett fra fabrikk, men hva kan man gjøre? Det nytter jo ikke å fyre seg på butikken fordi det er jo ikke deres feil at kortet mitt ikke fungerer. De kan jo bare bytte det og rapportere videre til sin produsent.

Vil anbefale deg å ta ett 6800Ultra i bytte, iom at du må mest sannsynlig vente sånn ca. en evighet på X800XT kortene desverre.

Lenke til kommentar

jeg digger utseende på X800XT også er det bundlet med så mye kult. Webkamera, Counter strike contition Zero og en masse annet som jeg ellers ikke ville kjøpt. Det forrige skjermkortet kom med 1394 kort, noe som jeg har hatt mye glede av men som jeg aldri ville kjøpt ellers.

Når jeg nå blir student så kan jeg ikke oppgradere så ofte lengere så da må jeg kjøpe noe som varer noen år, også er det jo helt konge å kunne si at man har det beste av det beste. Den følelsen er det lite som kan overgå. Det er også mange som mener jeg og alle andre som er villig til å bruke så mye på et skjermkort, eller på pc i hele tatt, er gale men de bryr jeg meg ikke om. De har jo tross alt ikke bedre skjermkort enn meg. :thumbup:

 

Edit: også synes jeg forresten at mange av de nye Geforce kortene er sinnsykt stygge. Har svære klumpete kjølere og har 2 strøminntak bak.

Endret av valentino
Lenke til kommentar

Hvorfor er det stygt med en klumpete kjøler og 2 strøm input på GeForce 6800?

 

For det første så er jeg enig i at vifta er stor og ikke er til stor hjelp, men de to størm inputa' trenger det. 'Power by Emotion'.

Det kortet er så kraftig så det trenger to strøm-innput. Og dessuten kommer det ny kjøler til 6800 korta :dribble:

Lenke til kommentar

Sånn angående det estetiske på GF 6800 vs X800 må jeg si meg svært uenig med deg. Syntes Nvidia kortene lyser kvalitet og kraft mens X800 kortene ser noe spinkle og skrøpelige ut... Den kraftige kjøleren ser jo bare heftig ut, og det gjør i og for seg de to strømkontaktene også... Dette gjelder igrunn til en viss grad forrige genrasjon og... Men smaken er som baken...

 

Men dont get me wrong er ingen fanboy, kjøper kortet med best ytelse, og denne gangen vil jeg si Nvidia har trukket det lengste strået...

Lenke til kommentar
Sånn angående det estetiske på GF 6800 vs X800 må jeg si meg svært uenig med deg. Syntes Nvidia kortene lyser kvalitet og kraft mens X800 kortene ser noe spinkle og skrøpelige ut... Den kraftige kjøleren ser jo bare heftig ut, og det gjør i og for seg de to strømkontaktene også... Dette gjelder igrunn til en viss grad forrige genrasjon og... Men smaken er som baken...

 

Men dont get me wrong er ingen fanboy, kjøper kortet med best ytelse, og denne gangen vil jeg si Nvidia har trukket det lengste strået...

Hvorfor skjer det ALLTID at slike tråder utvikler seg til en nvidia vs. ati kamp? Jeg ser lissom ikke poenget; det har jo blitt tatt opp sikkert 500-1000 ganger her på forumet. I denne tråden er det jo et konkret spørsmål om et ATI kort og småproblemer med det, hvorfor er det i det hele tatt nødvendig å nevne nvidia?

 

Bare lurer jeg; det virker som om noen har en tvangstanke om dette....

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Liten oppdatering:

Sendte tilbake kortet og har gått å ventet på et nytt.

 

Sist uke ringte Mamoz meg å spurte om de kunne gi meg pengene tilbake da de ikke fikk levert erstatning fra sin leverandør innen rimelig tid. Bra service det synes jeg.

Men nå sitter jeg fremdeles med mitt gamle TI4600 Golden sample å lurer på om jeg skal prøve å få tak i nytt x800xt kort eller vente på neste generasjon. Har spurt om dette i en annen tråd så dere trenger ikke svare på noe her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...