Gå til innhold

Home Search som startside


Anbefalte innlegg

Hei..

 

Har problemer med en bærbar pc her som har blitt Hijacked. Startsiden setter seg selv til Home Search og det popper opp små annonse-vinduer om at jeg er infisert med spyware.

 

Har testet med cwshredder og HijackThis + adaware,spybot. Ingenting hjelper. Noen som har vært så uheldig å fått samme greia på sin maskin?.

 

På forhånd takk!.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var noen viktige instruksjoner som måtte brukes sammen med det programmet tydeligvis. Det sto ikk på den siden jeg linket deg til, men jeg fant det når jeg undersøkte nærmere.

 

---------------------------------------------------

3 important steps to getting this tool to work properly:

 

1: Boot into safe mode by tapping the f8 key as your computer boots. You should do this before you see the Windows splash screen.

 

2: Also, make sure you can see hidden files; Open My Computer and choose Tools, then click on Folder Options, click on the View tab and under Advanced Setting, choose Show Hidden Files and Folders, then click on OK and close My Computer.

 

3: Right-click on My Computer, Choose Manage, Double-click on Services and Applications, Click on Services. In the righthand column find "Network Security Service", and double-click on it. (In Safe Mode this may already be stopped) Choose Stop and then write down the name and path of the file in the "Path to Executable" section. Set the Startup Type to Disabled. Click Ok. Close the Computer Management window

----------------------------------------------------

 

Hvis ikke dette fikser problemene dine er det en mer in-depth guide her om hvordan du skal fjerne dette.

her

 

Lykke til!

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Ja, reinstallere windows vil ta knekken på det, men det er synt om du må gå til slike lengder. Det skal som regel ikke være så altfor mye trøbbel å fikse slikt. Fungerte ingen av artiklene for deg?

 

Har desverre ikke fjernet akkurat denne typen hijacking før, så jeg kan beklageligvis ikke gi deg steg-for-steg instruksjoner :( Å benytte en sikrere browser som firefox, mozilla eller opera vil også unngå problemet selvfølgelig. På sikt er det bedre om du venner deg til en av disse ovenfor IE siden du da helt unngår de fleste typer browser-relatert malware, hijacks og fientlige script.. Men IE kan være greit å ha i backup for visse sider som kun er laget for IE, som visse nettbanker osv.

 

Her er en forumtråd fra et annet forum som beskriver hvordan en person klarte å fjerne sin infeksjon. Kansje den kan hjelpe?

 

Beklager at jeg ikke kan være til mer hjelp. Håper at du klarer å ordne problemet ditt.

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

En firewall vil nokk neppe hjelpe for akkurat dette, men det er selvfølgelig annbefalet med enten hardware eller software firewall generellt sett =)

 

-Stigma

 

PS: En siste ting du kan prøve før du evt. gir opp og reinstallerer OS. Prøv Housecall:

http://housecall.trendmicro.com/

 

Denne tar masse malware i tillegg til virus. Verdt et forsøk ihvertfall, spesielt siden den ikke krever noe permanent instalasjon eller noe annet tull.

Lenke til kommentar

Hei igjen!.

 

Nei,ingen av artiklene hjalp desverre. Vet at andre browsere kan være greit å bruke. Men dette er en kamerat sin bærbare maskin,og han er ikke så "up to date" i dataverdenen. Har vært borti endel spyware og viruser men denne tar kaka. Maken til umulige greier skal man lete lenge etter!. Leser rundt omkring på diverse andre forum at det ikke eksisterer noen endelig problemløsning for dette enda. Er vel på vei tenker jeg...

 

Du nevnte noe om at du hadde funnet en tråd i et forum hvor personen hadde fått løst problemet?. Tror du glemte linken?.

 

Vurderer å re-innstallere fordi det vil sannsynligvis spare meg mye tid og krefter.

 

Men tusen takk for hjelpen så langt!. Setter veldig stor pris på det.... :thumbup:

Lenke til kommentar

AH, selfølgelig glemte jeg linken :p Så erketypisk.

http://computercops.biz/postp258743.html

 

Håper du ikke må ty til reinstall av OS. Det er kjipt hvor surt malware, spyware og diverse virus/trojanere gjør det for mange. Selv blir jeg veldig skjeldent infisert av noe slikt fordi jeg vet hva jeg driver med, men jeg fikset nettop PC'en til en kompis som bare ikke kan noe over gjennomsnittet. Han fikk ikke internett til å fungere. Problemet var at browseren crashet når den startet som resultat av hundrevis av spyware programmer og browser-extensions. Selv etter det var rettet, så fungerte ikke linjen hans generellt. Vanvittig treg hastighet, og virket helt ustabil. Grunnen? Jo 5-6 forskjellige trojanere brukte maskinen som base for alt fra DDoS angrep til fil-serving på irc. Det kjipe "panda-antivirus" programmet han hadde gående hadde jo for lenge siden blitt deaktivert av en trojaner som klarte å snike seg inn. Håpløst :thumbdown:

 

Litt trist at folk som ikke er rimelig god på data ikke har nubbesjans mot å forsvare seg mot slikt...

 

Håper at ditt problem ordner seg :cool:

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
Tenker du på å bare reinstallere eller Formatere, oxo installere? eller? fordi om du bare reinstallerer uten å formatere tror jeg ikke det skal gå.. Om du forstår.

Trenger ikke å formatere. Alle filer fra spyware osv. som fremdeles ligger på masinen vil ikke lenger være tilknyttet noe, og dermed være helt døde og ufarlige. Grunnen til at visse malware programmer er så vanskelig å drepe er at de oppretter seg selv igjen etter hver restart fra registeret eller startup filer. Siden alle disse referansene blir slettet, så er du dermed også kvitt alt mulig virus og malware.

 

Du må selvfølgelig bruke en "clean install" og ikke noen slags oppgradering, men det anntar jeg at han ikke snakket om.

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...