Gå til innhold

Skal kjøpe ett lite digitalkamera. Hva med Mustek?


Anbefalte innlegg

Skal nå investere i ett lite digital kamera. Størrelsen har veldig mye å si ettersom eg skal ha det med på mye aktiviteter o.l. Det må derfor vere veldig lite. Eg har vurdert dette Trust kameraet:

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=116644&cks=PRL

 

Dette er ett rimelig kamera med bra oppløsning og blitz. Finnes det bedre alternativer, eller skal eg kjøpe dette? Hva tror dere??? :hmm:

Endret av ooddbb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Styr unna trust og mustek hvis du vil ha glede av apparatet og fotografi i seg selv. Jeg var så heldig å kommer over et sony u50 fra sony's u-serie som er sony's svar på trust/mustek sin prototype av ultrakompakte kameraer, men til forskjell får du med kvalitet på kameraet, (god kvalitet til å være ultrakompakte kameraer). Jeg kjøpte det under et supertilbud på mpx (xd.no hadde det til samme pris, er det samma folka bak eller?!), prisen var ca. 1000 kr, noe som tilsvare gj.snittpris på trustkameraer på denne størrelsen.. Kameraet kostet (koster) ca. 2700 kr i vanlige butikker. Er du heldig så finner du a la dette kameraet til en så god pris som jeg fant det til. Bruker det som allround/festkamera. Har ikke som, men opptikk i en sånn prototype kamera hadde nok ikke gjort bildene så gode uansett sikkert.. Men det tar gode 2 mpixels bilder. Filmer uten lyd så lenge du har minne nok og har bl.a. forprogrammerte scenevalg.

 

Men du får ha lykke til, håper innlegget mitt gjorde deg litt mer bevisst :)

Lenke til kommentar

Sony kameraet fant eg bare til over 2000,- og det blir for dyrt. Dette HP kameraet er kanskje ikke så dumt kjøp, men det forsatt ikke i samme størrelse som Mustek kameraene.

 

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...s_vartypes_text

 

Finnes det anerkjente merker som produserer like små kamera som Mustek?

 

Og en annen ting, hvordan er driftsikkerheten på Mustek kameraene?

Lenke til kommentar

Etter å ha lest noen tester om Mustek kamera så tror eg att eg lar være og kjøpe meg noe fra dei.

 

Men eg tror eg har funnet akkurat det eg er ute etter nå:

 

https://prisguiden.no/produkt/19002

 

Størrelsen til Q1 er akkurat den størrelsen eg er ute etter, fint å ha det rundt halsen o.l. og det passer meg bra. I tillegg har den blitz og andre fine tilleggsfunksjoner.

 

Det som er litt synd er att eg ikke har funnet noen tester av kameraet, noen som vet om tester av Q1 på nettet? Eller som har erfaringer med dette kameraet???

Endret av ooddbb
Lenke til kommentar

Kodak easyshare kameraene er nå greie, ikke av de minste som er lagd, men heller ikke se største!

 

Dette har jeg og ble forelsket i det med en gang! Det fine med det kameraet (muligens med det fleste) er at du kan ha det 100prosent mørkt og likevell kunne ta bilde som om det var lyst!

Dette er selvfølgelig med blitz og det går ikke ann med lanskapsbilder ute!

Endret av P-in-P
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...