fAight Skrevet 11. august 2004 Skrevet 11. august 2004 (endret) Hei, Har et PowerColor r9800 Pro og sliter med artifacts (hvite og røde prikker) når jeg spiller Doom 3. Vet at dette er et problem som flere sliter med. Å underklokke kortet er lite aktuelt (føler det blir et lite nederlag når jeg ikke får kjørt kortet på default hastighet). Jeg har derfor tenkt å kjøpe en bedre kjøler, nemlig Artic Cooling VGA Silencer rev. 3. MEN før jeg gjør det, lurer jeg på om noen har dette og FORTSATT sliter med artifacts i Doom 3. Hvis dette er tilfellet er det jo liten vits å kjøpe ny kjøler. So anyone? På forhånd takk mvh Ridge EDIT: ...kanskje jeg postet denne i feil kategori? I så fall ber jeg en moderator flytte den til "skjerm og skjermkort". Unnskyld.. Endret 11. august 2004 av ridgea
xelent Skrevet 12. august 2004 Skrevet 12. august 2004 Har du prøvd Catalyst 4.9 beta? mekka for doom 3! Husker ikke hvor jeg fant den. Prøv g00gle elns!
Glipp Skrevet 12. august 2004 Skrevet 12. august 2004 Har du prøvd Catalyst 4.9 beta? mekka for doom 3!Husker ikke hvor jeg fant den. Prøv g00gle elns! finner den på www.ati.com
xelent Skrevet 12. august 2004 Skrevet 12. august 2004 Har du prøvd Catalyst 4.9 beta? mekka for doom 3!Husker ikke hvor jeg fant den. Prøv g00gle elns! finner den på www.ati.com Fant den ikke der jeg.. :/ *letemereetter*
xelent Skrevet 12. august 2004 Skrevet 12. august 2004 hehe, der ja. Prøv den ridquea, kanskje det funker
fAight Skrevet 12. august 2004 Forfatter Skrevet 12. august 2004 har den ja:) for fortsatt en del artifacts...thx anyway
fAight Skrevet 17. august 2004 Forfatter Skrevet 17. august 2004 Yey, har festet på vga silenceren. Revisjon 3 er jammen lett å feste på. Trenger ikke lenger å bytte feste-mekanismen. Uansett, så hjalp det. Ikke mer artifacts what so ever Fornøyd jeg!
IntelAmdAti Skrevet 17. august 2004 Skrevet 17. august 2004 Hei, Har et PowerColor r9800 Pro og sliter med artifacts (hvite og røde prikker) når jeg spiller Doom 3. Vet at dette er et problem som flere sliter med. Å underklokke kortet er lite aktuelt (føler det blir et lite nederlag når jeg ikke får kjørt kortet på default hastighet). Jeg har derfor tenkt å kjøpe en bedre kjøler, nemlig Artic Cooling VGA Silencer rev. 3. MEN før jeg gjør det, lurer jeg på om noen har dette og FORTSATT sliter med artifacts i Doom 3. Hvis dette er tilfellet er det jo liten vits å kjøpe ny kjøler. So anyone? På forhånd takk mvh Ridge EDIT: ...kanskje jeg postet denne i feil kategori? I så fall ber jeg en moderator flytte den til "skjerm og skjermkort". Unnskyld.. Default kjøleren er bra nok og skal ikke ha artifacts på, det skal heller ikke Arctic silence. Det virker som at du har bygget pcen selv og gjort en dårlig jobb med tanke på systemtemperaturen.
fAight Skrevet 17. august 2004 Forfatter Skrevet 17. august 2004 (endret) Eh, kan godt hende at jeg har gjort en dårlig jobb. Men det er ikke bare jeg som sliter med artifacts med default kjøleren. Er faktisk MANGE av "oss" Søk litt på Google. Har også lest om folk her på forumet som sliter med artifacts i Doom 3 og ikke ellers. Uansett så funket det med Arctic VGA Silencer'en EDIT: Systemtemp'en er nok litt høy, ja. Skulle nok hatt flere kab.vifter. I tillegg gjør ikke sommervarmen den lettere. Leiligheten min har for dårlig ventilasjon, så temperaturen i rommet er ofte mellom 25-30 grader Endret 17. august 2004 av ridgea
tor_erik Skrevet 17. august 2004 Skrevet 17. august 2004 Emm, altså, jeg har 35*C i kabinettet på full load, orginalkjøler på PC 9800 Pro, men absolutt ingen artifacts. Men så er jo heller ikke kortet mitt klokket.
fAight Skrevet 17. august 2004 Forfatter Skrevet 17. august 2004 (endret) Jaja, sier ikke at _alle_ PC-kort gir artifacts heller, men at det fins _noen_ som sliter med det. Kan jo hende at jeg har vært veldig uheldig med mitt kort. For da jeg bytta til VGA silencer så ble jeg kvitt problemet. Har til og med lest at folk med r9800 pro fra Hercules som har slitt med artifacts i doom3. EDIT: jeg skrev at rom temperaturen ligger mellom 25-35 grader celsius. Inne i kabinettet er det ca 40 g. Har allerede innrømmet at jeg har for dårlig kjøling og for lite kabinettvifter i tidligere post. Endret 17. august 2004 av ridgea
tor_erik Skrevet 17. august 2004 Skrevet 17. august 2004 Har vel egentlig bestemt meg for å skaffe meg VGA Silencer jeg også da...
fAight Skrevet 17. august 2004 Forfatter Skrevet 17. august 2004 An excellent choice! ...skjermkortet mitt ble både bedre og stillere + den sist revisjonen av VGA silencer er uhyggelig lett å montere på.
FuglFøniks Skrevet 18. august 2004 Skrevet 18. august 2004 An excellent choice! ...skjermkortet mitt ble både bedre og stillere + den sist revisjonen av VGA silencer er uhyggelig lett å montere på. *Mimrer tilbake til da jeg monterte rev.1* Scary.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå