Gå til innhold

hva er viktigst? mye eller rask RAM?

Krankemot

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
jeg skal oppgraderepcen, og da lurer jeg på, burde jeg satse på lite rask ram eller mye ikke så rask ram?

mvh normal_saw

Med treg RAM, mener du dårlig timings, eller lav max fsb (PC2700, PC3200 etc)

Skrevet (endret)

Kommer an på hva du skal bruke PC'n til, da.

-Hvis du skal spille spill av typen CS (som ikke trenger mye minne) er nok mindre og raskere RAM-timings bedre enn mye treg RAM.

-Hvis du skal spille Far Cry, Doom 3 eller HL2 (som trenger mye minne), bør du gå for begge deler, rask og mye.

-Hvis du skal redigere mye video, så er det kanskje ikke nødvendig med mer enn moderat hastig RAM (timings), men mye RAM.

Uansett, så er det bare dumt å ikke kjøpe RAM som matcher FSB'n, da.

Dvs. at hvis du har 333 MHz FSB på hovedkort; kjøp 2700-RAM (333).

Endret av The.Arisen.One
Skrevet

Jeg ville mye heller hatt 1GB PC3200 enn 512 GB PC4000 (eller høyere for den saks skyld). De fleste kjører ikke veldig mye høyere fsb enn 200 MHz uansett

Skrevet (endret)

Da bør du både ha mye og raskt minne, det vil si PC3200 med aggressive timings. Med "mye" mener jeg da 1 GB for å få en god spillytelse.

Edit: f.eks. Corsair XMS3200XL med timings 2-2-2-5 vil være helt perfekt for et A64-system.

Endret av stigfjel
Skrevet
Nå er det sånn at DDR2 skal visst yte mye bedre enn forventningene.. *Wee* Hehe

Hvor har du det fra? Nå yter jo DDR2-666 og DDR1-400 ganske likt på P4-plattformen i følge tester så da må forventningene i så fall ha vært veldig lave.

Skrevet
siden jeg har 3 RAM plasser på hk tenker jeg at jeg kjøper en dualpack først og suplerer med en 512 senere

Da tenker du 2x256 + 512?

Gå heller for en rask 512 først, da sparer du penger i forhold til DIMM-slots, og så er risikoen for feil mindre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...