Gå til innhold

Komplett.no og deres "flinke" suport avdeling.


Anbefalte innlegg

hmmm, jeg kan ikke skjønne hvordan det er mulig. Som vammaveien har jeg skrudd PC siden "oldtiden" (386's dager), og ettersom jeg også jobber med data har jeg vel montert RAM brikker i hundrevis av maskiner og servere. Jeg har aldri klart å sette en brikke i feil vei. Det hender at jeg setter de ned i RAM slot'en feil vei, men da faller ikke brikken på plass på grunn av sporet som sitter i slot'en, og det er bare å fiske de ut og snu de før man prøver å klipse de på plass. Jeg kan ikke skjønne hvordan jeg (uten å bruke hammer) skal klare å klipse de fast når de står feil vei.. En av sidene, ja, men ikke begge.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er sikkert mulig, selv om jeg aldri har klart det før..

Har også satt flere hundre brikker på plass :)

Noe annet jeg faktisk har klart var når jeg bygde en 66mhz 486 var at jeg tok ut cpu'en uten å "åpne" socketen med den pinnegreia på siden :)

Sto 2 personer og brakk den opp med skrutrekkere ;)

Fungerte fint etterpå også :)

Lenke til kommentar

Om du leser alt jeg skrev, så ordnet saken seg..

 

Nytt minne ble tilsendt det, og alle var glade og fornøyde..

 

For de som handler hos Komplett.no er sikkert butikken helt grei, men alle klagene er litt urovekkende. Burde ihvertfall være det for butikken, vet ikke hvor mye dere legger i at folk er missfornøyde.

 

Det som var litt rart med denne saken, var at.. tenk OM personen som fikk beskjeden "minnet sto feil vei" trodde på dette, og rett og slett ikke hadde peiling..

Da hadde den personen måtte kjøpt nytt minne.. men det skjedde heldigvis ikke her siden saken ble tatt opp av kjøpern..

 

Mvh Ronny Nilsen.

Lenke til kommentar

Dette er ikke noe jeg er stolt av, men jeg har faktisk klart det. Så å komme her å rope IKKE, når man strengt tatt ikke har kunnskaper nok på dette feltet er rett og slett idiotisk.

 

Vet man ikke med 100% sikkerhet, så la heller munnen være lukket. (myntet på fredriku)

 

Takk til komplett.no for oppklarende info (angående ram feil vei)

 

des,OUT!

Lenke til kommentar

Hvorfor er det med brikke feil vei så usansynlig? Det holder jo at den klikker på plass på ene siden, for så å tro at den sitter der den skal. Det skal selvsagt mye til for å starte maskinen med brikken feil vei hvis man sjekker etter at man har satt på brikken. Men det er ikke alltid det skjer.

Lenke til kommentar

Har gjort det samme som på bildet fra Komplett. Det er ingen problemer å sette den feil vei. I etterkant så husker jeg at jeg tok litt mye "i" da jeg monterte den. Hørte klikket at rammen gikk ned, men men .....

rammen svidde den, hovedkortet også :blush:

 

Har kjøpt for noen tusen kroner fra Komplett. Har hatt 1 retur. Ei uke senere hadde jeg ny vare. Ingen problemer.

Endret av hjalmar
Lenke til kommentar
jeg satt ramen i feil veg en gang jeg. Men da var jeg forbanna fordi det var så trangt og stappa brikka det jeg kunne inni. :p

Dette går an, har sikkert bygd ihvertfall 2000 PC er og på noen Asus kort så er slotene veldig trange, ergo hvis du legger litt ekstra trykk på dem så får du festet clipsa. Så trykker du på start, ingen ting skjer, men så begynner det å ryke :blush:

 

Som sagt dette er fult mulig, men i dette tilfellet kunne det selvfølgelig ikke ha skjedd, i og med at maskinen fungerte ei stund MEN!!!!!!! så er det jugefaktoren da, det er masse mennesker som sier hva som helst for å slippe unna. Det er jo lett for de involverte å si at dette ble gjort på en korekt måte selv om de kanskje satt brikka feil vei og dikta opp en historie. Derfor en stor honnør til Komplet som nå går inn og gir kunden en ny brikke.

Lenke til kommentar
Altså, det lar seg IKKE gjøre å sette inne hverken en DDR eller SD-ram brikke feil vei. Du får ikke presset den på plass med makt engang, fordi hullet nesten midt på brikken, står feil. Det vet jo dere like godt som meg! ;)

Så la vær å si at det faktisk går, fordi det ikke er fysisk mulig. Det hadde i så fall vært en ønsketenkning ;)

Hei,

 

sorry Mac,men dette er feil...har sett det selv på DDR-brikker,så dette er fullt mulig....en idiot som ikke kan bygge PC kan gjøre MYE feil,deriblant dette !

Lenke til kommentar
Jeg tror Komplett har blitt litt stormannsgale. Selv brukte jeg nesten bare

Komplett inntil nylig grunnet pris, godt utvalg og no BS support.

 

Men i det siste har de:

 

* Krevde "returgebyr" av firmaet jeg jobber for siden vi måtte returnere noe RAM vi hadde bestilt feil. Vår feil ja, men det sier litt om service innstillingen, og for privatkunder ville det ikke vært noen issue uansett da de har angrefrist. Beløpet betyr ikke så mye, men holdningen at man skal skvise kunder for penger i stedet for å yte "god service" betyr alt.

Det synes jeg er helt i orden. Alternativet er å øke prisene for alle, slik at de som bestiller, returnerer osv på riktig premisser må betale for kunder som krever mer ressurser fra leverandøren

Lenke til kommentar
jeg satt ramen i feil veg en gang jeg. Men da var jeg forbanna fordi det var så trangt og stappa brikka det jeg kunne inni. :p

Dette går an, har sikkert bygd ihvertfall 2000 PC er og på noen Asus kort så er slotene veldig trange, ergo hvis du legger litt ekstra trykk på dem så får du festet clipsa. Så trykker du på start, ingen ting skjer, men så begynner det å ryke :blush:

 

Som sagt dette er fult mulig, men i dette tilfellet kunne det selvfølgelig ikke ha skjedd, i og med at maskinen fungerte ei stund MEN!!!!!!! så er det jugefaktoren da, det er masse mennesker som sier hva som helst for å slippe unna. Det er jo lett for de involverte å si at dette ble gjort på en korekt måte selv om de kanskje satt brikka feil vei og dikta opp en historie. Derfor en stor honnør til Komplet som nå går inn og gir kunden en ny brikke.

Har ikke så mye peiling selv, men hvis det står to brikker i da? og den ene er montert riktig. vil man da kunne starte opp maskinen selv om den ene er feilmontert? :hmm:

Lenke til kommentar

En ting er ihvertfall helt sikkert, brikkene ble ikke montert feil vei.

 

Mange her som sier de har montert x antall pc'er, har montert noen jeg også. Ikke at jeg teller, ville blitt for slitsomt. Men jeg har aldri ødelagt en pc del under montering, mulig jeg har vært heldig.. eller bare dyktig.. ikke vet jeg :)

 

Brikkene funka enda etter at de var "svidd", men pc'en var veldig ustabil. Kunne godt fungere i timesvis, om man bare holdt på i windows. Starta opp et spill, noen minutter etter reboota maskina.

 

Har aldri vært borti en slik sak før heller, men alt har sin første gang tydeligvis.

 

Og at de rydder opp?? Klart.. er vel bare en selvfølge det, de er da en stor og seriøs butikk.. skulle bare mangle at de ga han nye brikker.. er måten det ble gjort på jeg reagerer på..

 

Som sagt, en kunde uten peiling ville blitt sittende med skjegget i postkassa uten ram.

Lenke til kommentar
Jeg tror Komplett har blitt litt stormannsgale. Selv brukte jeg nesten bare

Komplett inntil nylig grunnet pris, godt utvalg og no BS support.

 

Men i det siste har de:

 

* Krevde "returgebyr" av firmaet jeg jobber for siden vi måtte returnere noe RAM vi hadde bestilt feil. Vår feil ja, men det sier litt om service innstillingen, og for privatkunder ville det ikke vært noen issue uansett da de har angrefrist. Beløpet betyr ikke så mye, men holdningen at man skal skvise kunder for penger i stedet for å yte "god service" betyr alt.

Det synes jeg er helt i orden. Alternativet er å øke prisene for alle, slik at de som bestiller, returnerer osv på riktig premisser må betale for kunder som krever mer ressurser fra leverandøren

Oh, come on! Om det hadde vært et privatkjøp har man angrefrist, så de bør ha det kalkulert det inn i prisen. Dessuten er det her snakk om en bedrift som har kjøpt for ganske mye mer enn hva en privatpersoner gjør - og da forventer man at support er litt medgjørlig. Vi har endel kvantakjøp, og da vi betaler samme pris som alle andre tjener de mye mer på oss enn på småkjøp fra privatkunder. Og hva om du ringer inn bestillingen din? Da koster det dem ekstra siden du opptar en ansatt i en periode - skal de ta gebyr for det også?

 

Vi har handlet hos Komplett/Norek i en del år uten at vi har blitt avkrevd noe slikt gebyr, så dette virker litt som "nye" Komplett. For min del tror jeg det kan være mer enn innføring av nytt datasystem som er årsak at de ikke har gjort det så godt som forventet de siste månedene. :thumbdown:

Endret av hanigjen
Lenke til kommentar

nå har jeg ikke lest hele tråden da siden jeg har det litt travelt, men man kan faktisk sette ram i feil vei.. med litt dum bruk av makt.. :blush:

 

gjorde dette en gang jeg stressa med å sette sammen en maskin, og rammen var i utgangspunktet treg å få på plass i denne maskinen så jeg trykte bare på når jeg møtte litt motstand! (dumme dyr)

 

hos meg var det imidlertidig ram portene på hovedkortet som gikk i grava og ikke rammen..

 

god unnskyldning til å oppgradere hvertfall! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...