Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan finne en adresse ut fra IP


Anbefalte innlegg

Ok... jeg har en bruker av siden min som synes det er usannsynlig morsomt å spamme meg ned med masse Nazi mail...

 

Ikke det at jeg har problemer med å slette dritten etterhvert som de detter ned, og jeg har heller ingen planer om å oppsøke morroklumpen for å banke litt vett i hue på ham...

 

Men.. jeg har fortsatt lyst å finne ut hvor vedkommende bor,

og ja jeg inrømmer at det har gått litt sport i det...

 

Hva slags program er det beste for å spore meg helt frem til ytterdøra til vedkommende, eller i det minste frem til gaten/området...

 

I dag 16:50 sendte han nok en søppel mail fra siden min, og da fikk jeg opp denne IP adressen 80.202.102.191 = [ 191.80-202-102.nextgentel.com ]

 

Når jeg kjører tracert, får jeg dette:

tracert 80.202.102.191

Sporer rute til 191.80-202-102.nextgentel.com [80.202.102.191]
over maksimalt 30 hopp:

 1     1 ms   <1 ms   <1 ms  192.168.1.1
 2    33 ms    33 ms    32 ms  192.168.254.254
 3    33 ms    33 ms    33 ms  82.116.64.129
 4    34 ms    34 ms    33 ms  82.116.64.1
 5    39 ms    39 ms    39 ms  195.204.183.13
 6    40 ms    44 ms    41 ms  193.156.90.31
 7    41 ms    41 ms    40 ms  217-13-6-169.dd.nextgentel.com [217.13.6.169]
 8    49 ms    48 ms    47 ms  217-13-6-178.dd.nextgentel.com [217.13.6.178]
 9    48 ms    47 ms    48 ms  217-13-6-138.dd.nextgentel.com [217.13.6.138]
10    48 ms    48 ms    51 ms  217-13-1-68.dd.nextgentel.com [217.13.1.68]
11    64 ms    62 ms    65 ms  191.80-202-102.nextgentel.com [80.202.102.191]

Søking fullført.

 

Ikke mye å sette fingeren på for meg i alle fall...

 

Noen tips fra dere kanskje??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Desverre får du ingen gateadresse oppgitt. Om du kjører en whois, får du bare frem adressen til NGT's hovedkvarter et eller annet sted. Det eneste stedet du kan finne adressen til denne fyren, er ved å kontakte NGT. Disse gir nok desverre ikke ut personinfo, med mindre et lovbrudd er begått (men da går det gjennom politiet).

Lenke til kommentar
tenkte jeg skulle tipse om denne linken.

Sikkert mange som vet om den, men here goes.

http://www.dnsstuff.com/

Kul side da....

 

gav noe av det samme som tracert da ...

 

Litt kjipt at det ikke finnes noe skikkelig trace programmer, som tar deg helt frem til PC'n...

 

Er vi ikke i 2004 da.. snodig egentlig.... her kan vi hacke, spamme, og sende virus så det suser, men vi blir frarøvet retten til å finne ut hvor dritten kommer fra selv...

 

Life Sucks... LOL

Lenke til kommentar
tenkte jeg skulle tipse om denne linken.

Sikkert mange som vet om den, men here goes.

http://www.dnsstuff.com/

Kul side da....

 

gav noe av det samme som tracert da ...

 

Litt kjipt at det ikke finnes noe skikkelig trace programmer, som tar deg helt frem til PC'n...

 

Er vi ikke i 2004 da.. snodig egentlig.... her kan vi hacke, spamme, og sende virus så det suser, men vi blir frarøvet retten til å finne ut hvor dritten kommer fra selv...

 

Life Sucks... LOL

OMG. Hva hadde du forventet at bostedsadressen til folk skulle være en del av vertsnavnet? Ville du selv ha hatt vertsnavnet storgaten2.oslo.online.no når du surfet rundt?

 

Kan du "hacke" så klarer du sikkert å bryte deg inn i systemene til NGT for å koble opp informasjon om hvilken person som disponerte en gitt IP til et gitt tidspunkt.

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke bare sende en klage til NextGenTel?

 

role:         NextGenTel Hostmaster
remarks:      NextGenTel AS is an xDSL accessprovider in Norway.
remarks:      NextGenTel hostmaster maintain the RIPE objects for
remarks:      its own infrastructure and customers.
remarks:      *************************************************
remarks:       ABUSE!                                   
remarks:                                                     
remarks:       All abuse complaints regarding SPAM, viruses, 
remarks:       (d)DoS attacks, portscans, intrusions and     
remarks:       copyright matters should only be sent to:     
remarks:       [email protected]
remarks:                                                     
remarks:      *************************************************

 

Hvis du er heldig får du kanskje sperra kontoen hans i hvertfall...

Lenke til kommentar
Er vi ikke i 2004 da.. snodig egentlig.... her kan vi hacke, spamme, og sende virus så det suser, men vi blir frarøvet retten til å finne ut hvor dritten kommer fra selv...

Fordi i 95% av tilfellene skjønner ikke folk noe som helst av dette med IP-er og faren for at de hadde tat tak i feil person villle være enorm.

Har man noen sak så er abuse tingen, dog så har vel ikke NGT sin abuse verdens beste rykte så lykke til.

Lenke til kommentar
gav noe av det samme som tracert da ...

 

Litt kjipt at det ikke finnes noe skikkelig trace programmer, som tar deg helt frem til PC'n...

Tracert tar deg helt fram til fyren som sender..

enten er det PC eller Router hos fyren som har den IP adressa.

Lenke til kommentar
Klarer ikke å spore det nærmere enn til Bergen.

Men regner med at NTG vil slå hardt ned på abuse fra denne personen,om du har tatt vare på sporene som leder til han

For å være helt ærlig tror jeg neppe NGT "slår hardt ned på han", mulig det er annerledes i NGT men 99% av all spam jeg har med å gjøre kommer fra folk som har en trojan o.l. og ikke har peiling, de vet ikke at maskina spyr ut tusenvis av spam.

 

Og som andre her har sagt, takk og lov at private ikke akn spore opp ip-adresser på den måten, private har jo som oftest veldig liten peiling, og det hadde definitivt skapt mer bry en nytte.

 

AtW

Lenke til kommentar

Tror ikke NextGentel gjør noen ting. Jeg har fått spam/virus mailer fra samme person i NextGentel i 3 måneder nå. Har sendt minst 20 mailer til NextGentel med IP/header. Men ingenting skjer. Første mailen jeg sendte så la jeg ved ca 30 mialer fra den personen. Men stenger de linja hans eller gir han beskjed om å fjerne virus :no:

 

Er ikke mye å hente hos NextGentel når det gjelder hjelp til noen ting. Er glad de nå har brukt 3 1/2 år på og installer linje til meg. :thumbup:

Lenke til kommentar
For å være helt ærlig tror jeg neppe NGT "slår hardt ned på han", mulig det er annerledes i NGT men 99% av all spam jeg har med å gjøre kommer fra folk som har en trojan o.l. og ikke har peiling, de vet ikke at maskina spyr ut tusenvis av spam.

I så fall er NGT dårlige, Online sin abuse er rimelig strikt, en advarsel og kommer det klage igjen på f.ks virusspedning så er linja stengt.

Jeg sender ofte klage til [email protected] og får svar en eller to dager etterpå med bskjed om at de har tatt kontakt med brukeren.

Lenke til kommentar
For å være helt ærlig tror jeg neppe NGT "slår hardt ned på han", mulig det er annerledes i NGT men 99% av all spam jeg har med å gjøre kommer fra folk som har en trojan o.l. og ikke har peiling, de vet ikke at maskina spyr ut tusenvis av spam.

I så fall er NGT dårlige, Online sin abuse er rimelig strikt, en advarsel og kommer det klage igjen på f.ks virusspedning så er linja stengt.

Jeg sender ofte klage til [email protected] og får svar en eller to dager etterpå med bskjed om at de har tatt kontakt med brukeren.

Å ta kontakt med brukeren er ikke hva jeg vil kalle å "slå hardt ned på" som sagt tiligere, så er det ofte ikke nevnte brukere som med viten og vilje sender ut spam, det er uvitende mennesker som ikke har sikret pcen sin.

 

AtW

Lenke til kommentar
Å ta kontakt med brukeren er ikke hva jeg vil kalle å "slå hardt ned på" som sagt tiligere, så er det ofte ikke nevnte brukere som med viten og vilje sender ut spam, det er uvitende mennesker som ikke har sikret pcen sin.

Vel, de får beskjed om og fikse problemene og sikre seg, hvis de ignorerer dette så blir kontoen stengt. Man kunne selvsagt ha stengt kontoen på direkten men de gir litt slakk.

Om dette er for snillt er jo mulig.

Desverre har mange norske ISP-er og webhotell-eiere en svært dårlig eller ikke eksisterende abuseavdeling.

Lenke til kommentar
I så fall er NGT dårlige, Online sin abuse er rimelig strikt, en advarsel og kommer det klage igjen på f.ks virusspedning så er linja stengt.

Jeg sender ofte klage til [email protected] og får svar en eller to dager etterpå med bskjed om at de har tatt kontakt med brukeren.

Samme her. Har fått rask tilbakemelding fra Telenor. De eneste jeg har sendt til som tar aksjon. Godt det er noen som gidder å gjøre noe. :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...