Gå til innhold

kuleste ULYKKEN du har hatt.


NothgaliC

Anbefalte innlegg

Skrev det her på kuleste sykdom, men hører vel egentlig til her på ulykker:

 

Dette skjedde i går:

 

Holdt på med min daglige trommeøving, inni en heftig roll, plutselig knekker den ene av "billigstikkene", flyr opp og treffer meg hardt i venstre øye. Faller bakover og ble totalt slått ut. Har fortsatt ikke fått følelsen helt tilbake, kan se med øyet og er ingen synlige skader bortsett fra litt rødere enn det andre øyet, men svir fortsatt.... Virker som det har begynt å bedre seg nå, selv om det av og til kommer endel væske derfra.

 

Andre tidligere skader:

- Spilte på pappas trommer da jeg var 3-4 år, snublet på vei bort til settet og skallet i beina på trommestolen. 5 sting i panna.

- Lekte med nabojenta da jeg var rundt 5-6 år (lekte, ikke noe annet ), snublet i gresset og slo kneet inn i en stor skarp stein. 8 sting i høyre kne, fortsatt relativt synlige.

- Samme som wh1te, men gikk nede i underetasjen da de holdt på å bygge ut rom der, og før jeg visste ordet av det trådde jeg på en spiker. Veldig ung da også, husker ikke mye av det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hehe, overhodet ikke kul, men spektakulær.

 

Jeg var på tur opp til ei øde bygd i Finnmark nær grensa til Russland i sommer (Hamningberg). Det var familietreff (over hundre stykker) og jeg fikk blant annet møte en åtte år gammel fetter som jeg aldri hadde sett. Det var ikke før dagen etter første møte at vi arrangerte fotballkamp. Vi var de to første på banen, og ballen vi skulle bruke havnet straks godt ut på siden. Jeg løp for å hente den, og en annen fetter på seksten ankom banen for å terge denne åtteåringen litt. Da han så at jeg sto ca. førti meter unna og skulle til å skyte ballen inn på banen, tok han fatt i lilleputten, holdt ham ut og skrek: "Skyt ham i fleisen!" Alle smilte. Jeg tenkte: "Pytt-pytt, for moroskyld; treffer jo aldri uansett." Og jeg siktet. Og jeg skøyt. Ballen skrudde som et rent helvete, og draff stakkaren MIDT i fleisen. Akkurat som planlagt og akkurat som allikevel ikke ønsket selv om det faktisk ble planlagt. Gutten er rimelig grinete av seg og tilbragte massevis av timer innendørs til tross for at han ikke fikk noen skader, før neste dag. Da skulle han være med igjen. Jeg sa unnskyld for nittende gang og alle var glade og alle lo. Jeg var forsiktig. Helt til jeg tilfeldigvis skøyt en ball, på kanskje ti meters avstand, meget hardt, MIDT i fleisen på stakkaren IGJEN.

 

Jeg tror det ikke enda. Eller jo. Men det er helt ufattelig. Gutten tilbragte det neste døgnet eller noe sånn innendørs. Han fikk ingen skader så vidt jeg vet.

Hahaha! Stakkars guttunge.

Lenke til kommentar

Jeg kan vel ikke påstå at mine ulykker er morrsomme. Ulykker er sjelden morrsome for den det går utover.

Men jeg kan vel nevne noe som kanskje kan være morrsomt i deres øyne. Noen er bare noe jeg var vitne til da.

 

 

- Jeg var på en byggeplass og huset hadde bare deler av skjellette oppbygd. Jeg balanserte på bjelkenne som gikk over kjelleren. Ja du tokk rektig, jeg falt med et bein på ver side av en bjelke. Heldig vis klarte mine "fabelaktige" lårmuskler å klemme så hart sammen att jeg fikk kunn ett veldig svakt støt på de edlere deler. Men jeg hadde rispemerker på låra som var ca. 30 cam lange.

 

- Når jeg var liten så lekte jeg og ei jente et sted som var veldig jørmette, og det enda det ikke reina. Ikke myr, var for lite til det. Plutselig forsvant ho jente ned i jørma helt til ho satt fast med jørme helt opp under armene. Fikk tak i noen voksene for å få ho opp, og det var ikke lett. Missta selvsakt støvlanne nedi i der.

 

- Spilte fotball. Først fikk jeg med et uhell skyi ballen rett i ballene på en så han lå å vrei seg i noen minutter. Så tråkka jeg på en annen, og jeg er tung, så det gjorde vont. Så fikk jeg skyti ballen opp rett i adams eple på han jeg skøyt i ballene så han sto å lagde noen rare lyder en stund. Etter det så tørte jeg ikke annet en å stå stille forran måle, som var små bandy mål. Tørte kanpt sparke ballen i frykt for å skade noen fler.

 

- Jeg jobba med å rive et tak som skulle ha ny takstein. Under en av steinene lå det et vepsebol. Jeg klarte heldig vis å løpe bort fra det uten å få et stikk. Jeg fant det klokt og ta pausen min da. Stakk inn for å hvile litt.

 

- Smerte fri ulykke - Jeg endra windows mappa til noe slik windoooooooooooooows til en fyr. Han restarta uten å merke det. Han fikk ikke starta windows siden den ikke fant mappa. Ente mer formatering.

 

- En fyr satt på lan og formaterte og tulle med drivere i over 5t siden han ikke fant netverke når vi andre gjorde det. Så restarta vi switchen, og da funka det.

 

- Når jeg var liten så var jeg og en annen noen uspekulerte rønnere. Vi sneik oss inn på en kanin farm sak. Var verfal mange rader med kaniner opp i høyden der. Vi sneik oss inn sammen med en annen gutt og ei jente. Utspekulerte som vi var manipulerte vi jenta til å dra i en spak på en av de radene. Det som da skjedde var at mange kaniner kom seg løs. Enda hadde det ikke skjedd noen ulykke, men vi var uvitene om at det var folk hjemme. Ulykken var at vi blei fanga, og vi måtte hjelpe til og fange kaninene. Enda så mye vi prøvde og si at det var ho som gjorde det og ikke vi så hjalp det ikke.

 

- Jeg og en annen konkurerte om å hive en stein lengst. Den var ganske stor. Vi heiv mot en hekk, vi trudde ingen av oss kunne kaste helt bort til den. Han kaste nesten til hekken. Så kom jeg, og jeg kasta over hekken. På andre siden av hekken sto bilen til tanta mi. Jeg knuste bakvinduet. Det var en lada da, men avlika væl. Hekken var høy, så jeg så ikke bilen.

 

-Jeg og en del andre satt bak en litten hekk og kasta poteter på forbi kjørende biler. Vi traff en bil som stoppa. Vi løp til alle kanter, men han safra til foreldrenne til den som bodde der. Ulykken her var at jeg og en annen var de første som tørte og komme tilbake, så vi fikk den værste skylle bøtta med kjeft over oss.

 

Ikke ulykker. Men delvis morrsome ting. Er vel det du var ute etter , morrsome hendelser, å få deg en latter.

 

- Helt uten grunn kom en mentalt forstyrra gamling og løp etter meg og en annen når vi var rundt 10 år. Han jaggde oss opp på en jordhug på en arbeidsplass med stokken i handa. Han kom heldig vis ikke opp der.

 

- Satt på bussen hjem fra skolen og baggen til en forran meg skled ved siden av meg, den lå i mittgangen. En gammal fyr med overgrodde øyebryn spurte om baggen var min. Jeg sa at den ikke var min, og da brøt helvette løs. Han brølte til meg om usikkelige ungdommer nå tildags, og ansikte hans så nesten ut som djevelen selv med de øyebryna.

 

 

 

 

Det var det jeg kom på. Var vel ikke akuratt ulyker alt.

Lenke til kommentar
Hehe, overhodet ikke kul, men spektakulær.

 

Jeg var på tur opp til ei øde bygd i Finnmark nær grensa til Russland i sommer (Hamningberg). Det var familietreff (over hundre stykker) og jeg fikk blant annet møte en åtte år gammel fetter som jeg aldri hadde sett. Det var ikke før dagen etter første møte at vi arrangerte fotballkamp. Vi var de to første på banen, og ballen vi skulle bruke havnet straks godt ut på siden. Jeg løp for å hente den, og en annen fetter på seksten ankom banen for å terge denne åtteåringen litt. Da han så at jeg sto ca. førti meter unna og skulle til å skyte ballen inn på banen, tok han fatt i lilleputten, holdt ham ut og skrek: "Skyt ham i fleisen!" Alle smilte. Jeg tenkte: "Pytt-pytt, for moroskyld; treffer jo aldri uansett." Og jeg siktet. Og jeg skøyt. Ballen skrudde som et rent helvete, og draff stakkaren MIDT i fleisen. Akkurat som planlagt og akkurat som allikevel ikke ønsket selv om det faktisk ble planlagt. Gutten er rimelig grinete av seg og tilbragte massevis av timer innendørs til tross for at han ikke fikk noen skader, før neste dag. Da skulle han være med igjen. Jeg sa unnskyld for nittende gang og alle var glade og alle lo. Jeg var forsiktig. Helt til jeg tilfeldigvis skøyt en ball, på kanskje ti meters avstand, meget hardt, MIDT i fleisen på stakkaren IGJEN.

 

Jeg tror det ikke enda. Eller jo. Men det er helt ufattelig. Gutten tilbragte det neste døgnet eller noe sånn innendørs. Han fikk ingen skader så vidt jeg vet.

Hahaha! Stakkars guttunge.

HEADSHOT!

Lenke til kommentar
tryna i et jordvepse bol for noen dager siden, mange veps etter meg, heldigvis klarte jeg å søke tilflukt i en traktor :p på sommerjobb dette sjø, var heldig, kom unna med 3 stikk. hadde en hel sverm med veps etter meg :dribble:

Hehe et søskenbarn av meg trødde nedi et bol (med mening)

Han fikk mellom 150 og 200 stikk.

Han måtte ligge til observasjon på sykehuset.

Lenke til kommentar

Var på sånn leirskole i 9.ende klasse, om vinteren. Vi skulle liksom være der en uke, fra mandag til lørdag. Rett utenfor var det en liten skibakke med egen "heis" (en motor på toppen drev et tau oppover, som vi hang oss på). Hadde kjørt der hele dagen på ski, og det hadde gått finfint, selv om jeg er relativt (leses: elendig) dårlig på ski. Så skulle jeg kjøre ned bakken for for å ta meg noe å ete, men tror dere ikke jeg tryner noe helt jævlig...plutselig bare stopper den ene skien min midt i bakken, så jeg fyker framover, mens foten står stille. Resultatet var at jeg fikk brist i foten, og måtte gå med gips og krykker i en måned etterpå. Men etter ulykken fant jeg grunnen til at skien hadde stoppa opp på den måte. En "litt" kraftig gutt hadde falt i bakke, og skien min hadde kjørt seg godt ned i hullet han hadde etterlatt seg. :hrm:

 

Etter det har jeg vært enda mindre fan av å stå på ski enn jeg var før dette.

Og hvis jeg anstrenger foten mye, kan jeg fremdeles merke hvor det var brist.

Lenke til kommentar

Fotball -> spel på halv fotballbane -> utspel fra keeper -> ballen gikk like over meg litt forbi midtbana -> eg snur meg og ser en forsvarsspeler ta ballen på volley -> ballen treffer meg like over nasa (sånn ca mellom auga) -> Vitner seier at eg låg vannrett 1,5 meter oppe i lufta -> kom til meg sjøl 5 sekund etterpå.

 

Hadde skuddet komt 2 cm lenger nede i fjeset mitt hadde det vore det siste eg hadde sett til den nasa... :whistle:

Lenke til kommentar

Når jeg var liten (5-6 år elns) lekte jeg sisten med bruttern, han løp rundt flaggstangstøtta, jeg løp rett på :roll:

Resultat: masse masse blod og livredde foreldre, tur til legevakta og litt "liming" så var jeg like hel igjen.

Har fortsatt sånn fint arr i panna though, dama kaller meg harry potter pga det.... :ermm:

Lenke til kommentar

Holdt på å trene med 2 manualer. Skråbenkpress. Så løftet jeg 28 kilo med hver hånd.... Plutselig sviktet venstrehånda og jeg fikk en manual, med en liten jernpigg stikkende ut på side rett i hodet.... Blodet stod rett frem, virket som en dårlig slasher film... Måtte da på sykehuset og sy en del sting :p

 

Hehe, var litt redd for å ta den øvelsen på en stund etterpå :p

Lenke til kommentar

Dette er ikke akkurat noe som har skjedd med meg, faktisk ikke engang noe jeg har sett. Men jeg sier det uansett.

Lillebroren min (8 år nå. Veldig stolt av ham, i går kjøpte han Kill 'Em All!) gikk i barnehagen, og det var en litt, vel, voldsom gutt der.

Denne gutten fikk det for seg at det ville være morsomt å kaste stein på hodet til lillebroren min! Det gikk bra med ham da, måtte bare dra til legen og lime hodet hans.

Lenke til kommentar

ble forbanna på dama i fylla å knuste en dør og armen på samme tid... plutseli var ikke dama den jeg var mest sur på, mer sur på den idioten som fant på og knuse døra... :ermm:

 

har og hengt på snowboard etter snøscooter for og så treffe en bardun fra en stolpe...

 

Så har jeg tatt backflip 1 og en halv gang ;)

 

hoppet med crosser og ødelagt kneet..,

 

trynt med sykkel flere ganger enn jeg kan telle...

 

hoppet fra 10m og tatt mageplask...

 

fisket og fått kroken i øret, ufrivillig piercing...

 

spilt fotball på et jorde og fått en stein i kneet = 12 sting og krykker i 2 uker. + at jeg fikk se kneskåla mi ;)

Lenke til kommentar

hoho! ler mye av dette..

 

har ikke hatt så fryktelig mange "kule" ulykker selv, men kan nevne noen..:

 

1. pleide å sykle i full fart nedover bakken utenfor der jeg bor da jeg var liten, med en sånn sykkel man bremset ved å ta pedalene bakover med. lånte en kompis sin sykkel, med håndbremser på. padlet nedover så fort jeg kunne, og tok pedalene bakover. ingen reaksjon.. kom på å trykke begge håndbremsene inn samtidig, og det hele endte med et svev en del meter inn i en steinrøys. kuttet meg oppover magen og diverse steder på kroppen, masse blod, og jeg krøp blødende inn til min mor og de for å høre på at de kjeftet på meg. og ikke minst, en pen gjeld på den avknekte kompis-sykkelen.. :p

 

2. skulle lage sprettert for en del år tilbake, og fant en liten øks til å hogge av greiner med. var på vei opp i et tre, og holdt meg til en grein med ene hånden, og øks i andre. greinen knakk, jeg falt to-tre meter ned og landet RETT ved siden av øksen. det eneste som skjedde var et "lite" kutt i siden (ikke langt unna det overnevnte arret), og masse hud på øksen... :ermm:

 

kan nevne ganske mange som kompiser har hatt, men vet ikke om det er "lov".. :p

Lenke til kommentar

Jeg tok salto på en trampett og bommet på madrassen. Landet med albuen først i et betonggulv.

 

Dette skjedde i en gymtime, så jeg satt resten av timen og hadde det vondt, før jeg gikk hjem og ventet der til Pappa kom hjem.

Han kom ca. klokken 2300, og jeg slo albuen omtrent klokken 1400.

Så vi dro på legevakten, men der kunne de ikke ta rønken etter klokken 2300, så jeg ble sendt hjem med smertestillende.

 

Neste dag dro jeg alene ned på legevakten og tok rønken. Legene der trodde de hadde gjort noe feil når de tok bildet, så jeg ble send til en spesialist på sykehuset.

 

Der satt jeg fra klokken 1100 til 1800 med smertestillende før jeg ble innlagt. Klokken 0000 eller deromkring scannet de albueleddet i en sånn trommelsak og fant ut at albuen var knust.

 

Neste dag ble jeg operert i noen timer og de slo bolter inn i albuen for å holde delene på plass og så gipset de armen.

 

Gikk med gipsen i noen måneder. Da de tok den av måtte de selvfølgelig trekke ut boltene også. Dette gjorde de uten noen form for bedøvelse. Det var vondt!

 

Så måtte jeg gå til fyseoterapaut i noen måneder for at jeg skulle kunne klare å strekke ut armen igjen.

 

Kan fortsatt ikke strekke ut armen helt, og til tider har jeg meget vondt i leddet.

 

Satser på å dimme militæret på den :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...