Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor sine SYKE priser!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fordi med fastpris på ISDN tjener dem ingen penger lenger. Enkelt og greit :roll:

Nei, men det ligger nok endel bak det, samt at ISDN ikke er tingen for 24/7-oppkobling.

 

edit; og det er ikke noe dyrere hos Telenor enn hos andre når det kommer til ISDN (lilleputtbeløper i forskjell i så fall).

Endret av jallakim
Lenke til kommentar
ISDN er jo til de som kanskje ikke bruker internett 24/7 ;)

 

Feks sånne gamle folk 60 år og bruker internett 10min i uka. det er jo ikke så lønnsomt å ha adsl da ;)

Ikke ISDN heller.

 

Jeg er helt enig med trådstarter. Jeg er en av dem som har sliti med ISDN og ønsket om billig, raskt og fast ADSL i flere år.

Lenke til kommentar
Hos tiscali.no kan du surfe 6 timer hver dag for 550kr pr. mnd. Det er vel noe av det nærmeste du kommer tror jeg.

 

http://www.tiscali.no/consumer/surfer/?PHP...b907286d3ef938b

Telenor Online 150 er bedre. 150 timer per måned for 500 kr, som du kan benytte deg av som du vil (ikke låst til antall timer pr. dag). Dette er Norges beste tilbud på ISDN, men fortsatt ikke godt nok/billlig nok i forhold til utenlandske priser. Har hatt dette i to-tre år nå i påvente av ADSL :no:

Lenke til kommentar
ISDN er en helt annen teknologi. Det er mange grunner til at fastpris på ISDN ikke ville fungert særlig bra i praksis.

Jara har jo lansert et fastpristilbud på ISDN for bedrifter, dog så baserer det seg ikke på at man ringer opp en ordinær ISP men et spesiellt nummer som der etter router dette i nettet til ISP på samme måte som xDSL-kundene gjør.

Dette kommer nok for private også.

Lenke til kommentar
150 timer for 499,- pr mnd er ikke så ille.

Jo, det er ille nå som man har løsningen for 24t ISDN-oppkobling på plass hos Jara/Telenor.

Vi får håpe at prisene på denne vil havne i 5-600kr for 24/7 med ISDN når/hvis den kommer, dog så er det bra driv i xDSL/BB-utyggingen så dette vil være et lite nisjemarked.

Lenke til kommentar
ISDN er en helt annen teknologi. Det er mange grunner til at fastpris på ISDN ikke ville fungert særlig bra i praksis.

Og hva er disse grunnene? (om man ser bort ifra at telenor tar mye for å leie ut nettet sitt til andre aktører)

 

AtW

Man må ringe opp, og har ikke hver sentral ett begrenset antall som kan være pålogget til enhver tid? Husker ihvertfall at jeg enkelte ganger fikk opptatt når jeg prøvde å ringe opp med ISDN (gode, gamle dager...) så hvis folk er på 24/7 så vil vel det skape problemer for de som skal logge seg på når det ikke er nok plasser tilgjengelig.

 

Og som du sier... Telenor tar syke priser for ISDN, og skulle de selv begynt med fastpris så ville de andre aktørene også krevd dette. Mindre penger for Telenor, og det vil jo ikke Telenor ha noe av. Men kan vel være at Telenor har store utgifter med denne teknologien også, at det er derfor de er så dyre? Ikke vet jeg.

Lenke til kommentar
Man må ringe opp, og har ikke hver sentral ett begrenset antall som kan være pålogget til enhver tid? Husker ihvertfall at jeg enkelte ganger fikk opptatt når jeg prøvde å ringe opp med ISDN (gode, gamle dager...) så hvis folk er på 24/7 så vil vel det skape problemer for de som skal logge seg på når det ikke er nok plasser tilgjengelig.

Det nye i dag er jo at man ikke ringer opp ISP men antagelig via sentralen kobler opp linja med pakkeswitching over Telenor Network sitt nett og over til ISP på et passende sted. Dette er vel noe annet enn før hvor man ringte en node med begrensetkapasitet, samt laget et punkt til punkt fobindelse over telenettet.

De tilbyr dette kun til ISP-er med xDSL så det kan tenkes dette rett og slett er IDSL, DSL over ISDN som er laget for dette formålet.

 

IDSL

 

Jara Smalbåndsaksess

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...