jocke Skrevet 7. august 2004 Skrevet 7. august 2004 Nåja, skulle share noen episoder av JAG til faren min via nettverket. Ville ikke bruke FTP eller DC, da faren min er grønn nok fra før. Satte opp sharen på winxppro, med lesetillatelser til ANONYMOUS LOGON, Alle samt NETTVERK. Disse tillatelsene er også gitt i Security-fanen. I tillegg har jeg satt "La Alle-tillatelsene gjelde for anonyme brukere" i Lokal Sikkerhetspolicy. Jeg har også aktivert at Anonymous, Gjest, og Alle skal få tilgang til datamaskinen via nettverket. Allikevel må faren min oppgi brukernavn/passord for å komme seg inn. Midlretidig har jeg da opprettet en bruker, slik at han får sett det han vil. Men dette er ikke en løsning jeg vil ha permanent, derfor vil jeg feilsøke til jeg finner løsningen. Fant ut at dette ikke var et "ikke-avansert-fildeling vs. avansert-fildeling"-problem. Kjørte "smbclient -L filserver" fra mac'en, og da kom dette; Joachim:~ Joachim$ smbclient -L filserver Password: Anonymous login successful Domain=[LOUDNETT] OS=[Windows 5.1] Server=[Windows 2000 LAN Manager] Sharename Type Comment --------- ---- ------- Error returning browse list: NT_STATUS_ACCESS_DENIED Anonymous login successful Domain=[LOUDNETT] OS=[Windows 5.1] Server=[Windows 2000 LAN Manager] Server Comment --------- ------- Workgroup Master --------- ------- Kunne gjerne fått litt "eksperthjelp" her. Hvis vi finner problemet her, tror jeg vi kan få avklart "winxppro vs. winxphome"-problemet.
jocke Skrevet 11. august 2004 Forfatter Skrevet 11. august 2004 Neivel. Ingen som er interessert i å løse "Winxphome vs. winxppro"-problemet lenger?
jocke Skrevet 15. august 2004 Forfatter Skrevet 15. august 2004 Vi prøver igjen.... Har løst problemet delvis ved å gi faren min en bruker som sagt. Bruker dette enda, men når jeg ikke engang får anonymous tilgang via smbclient, skjønner jeg ikke hva som kan være galt.
jocke Skrevet 26. august 2004 Forfatter Skrevet 26. august 2004 ....begynner å bli mektig lei dette sharingtullet... Eg elsker å bumpe. Bump.
Kenny Bones Skrevet 26. august 2004 Skrevet 26. august 2004 Du skal dele noen filmsnutter til faren din i det samme nettverket? Da kan du jo egentlig bare la han koble seg opp på pcen din da? Om du ikke har tenkt å gjøre det mer avansert?
skille Skrevet 26. august 2004 Skrevet 26. august 2004 Om jeg husker rett: På den pc'n som skal dele filer.. Gå i utforsker > velg Verktøy > Mappealternativer > Vis Hak av valget for "bruk enkel fildeling".. Mener du da vil slippe å fylle inn passord... -Trond
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå