Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nettverksdeling; fra WinXPpro til WinHome

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nåja, skulle share noen episoder av JAG til faren min via nettverket. Ville ikke bruke FTP eller DC, da faren min er grønn nok fra før.

Satte opp sharen på winxppro, med lesetillatelser til ANONYMOUS LOGON, Alle samt NETTVERK. Disse tillatelsene er også gitt i Security-fanen.

I tillegg har jeg satt "La Alle-tillatelsene gjelde for anonyme brukere" i Lokal Sikkerhetspolicy. Jeg har også aktivert at Anonymous, Gjest, og Alle skal få tilgang til datamaskinen via nettverket.

Allikevel må faren min oppgi brukernavn/passord for å komme seg inn. Midlretidig har jeg da opprettet en bruker, slik at han får sett det han vil.

Men dette er ikke en løsning jeg vil ha permanent, derfor vil jeg feilsøke til jeg finner løsningen.

Fant ut at dette ikke var et "ikke-avansert-fildeling vs. avansert-fildeling"-problem. Kjørte "smbclient -L filserver" fra mac'en, og da kom dette;

Joachim:~ Joachim$ smbclient -L filserver
Password: 
Anonymous login successful
Domain=[LOUDNETT] OS=[Windows 5.1] Server=[Windows 2000 LAN Manager]

Sharename      Type      Comment
       ---------      ----      -------
Error returning browse list: NT_STATUS_ACCESS_DENIED
Anonymous login successful
Domain=[LOUDNETT] OS=[Windows 5.1] Server=[Windows 2000 LAN Manager]

Server               Comment
       ---------            -------

Workgroup            Master
       ---------            -------

Kunne gjerne fått litt "eksperthjelp" her. Hvis vi finner problemet her, tror jeg vi kan få avklart "winxppro vs. winxphome"-problemet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi prøver igjen....

Har løst problemet delvis ved å gi faren min en bruker som sagt. Bruker dette enda, men når jeg ikke engang får anonymous tilgang via smbclient, skjønner jeg ikke hva som kan være galt.

• 2 uker senere...
Skrevet

Om jeg husker rett:

På den pc'n som skal dele filer..

Gå i utforsker > velg Verktøy > Mappealternativer > Vis

Hak av valget for "bruk enkel fildeling".. Mener du da vil slippe å fylle inn passord...

-Trond

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...