Gå til innhold

Varme HD'er.. hva skal jeg gjøre?


Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kjøpt med en ny segate hd. har 1 samsung fra før.

jeg kjente på samsungen i kabinettet og den var veeldig varm. kan jeg sette seagate'n rett over den...? er redd det skal bli for varmt... har ikke så mange alternativer angående plass...

Endret av nshybrid
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt problemer med for varme hdd'er. det hjelper å montere opp en vifte i næreten av hdd'ene som kjøler de ned.

 

edit: er det s-ata hdd?

jeg har vært borti 2 s-ata disker og begge bli merkbart varmere enn tilsvarende p-ata disker. noen andre som merker at s-ata disker blir varmere enn vanlige disker? (p-ata)

Endret av Apocalypse
Lenke til kommentar

hehe,ja.. jeg tar ingen sjanser etter å ha ødelagt 2 80 gb stort sett pga. varme, så jeg åpna kabinettet og satt en sån "husvifte " :innocent: der...sånn som du skal bruke å kjøle ned mennesker med for å si det sånn hjalp veldig, har nå 35 grader på maks! og 26 når den står uten å bli brukt! :thumbup:

 

MEN det ser innmari biltema og hjemmemekk ut, og et krever litt plass Men det hjelper... på pc'n og meg :D

Lenke til kommentar
1. Forstrå at harddisker blir varme, det er ikke unormalt

2. Fest en 80mm-vifte til å blåse luft over diskene

Angående nummer 1 der. Om ikke hardisken din er så varm at det skaper problemer så er det vel neppe noe vits å gjøre noe med det. Om den skulle bli så varm av den eventuelt skulle låse seg foreslår jeg at du sender den inn om du har noe mer på garangtien, for det er som sagt unormalt at en hardisk blir for varm.

Lenke til kommentar
det er som sagt unormalt at en hardisk blir for varm.

Er vel ikke så unormalt dersom det er dårlig sirkulasjon i kabinettet? Tempraturen på disken vil avhenge av tempraturen i kabinettet.

Da må det være snakk om veldig varmt, 0-1 vifte i kabinettet. Min andre PC som kun har 1x kabinettvifte som blåser varme ut er ikke hardisken min i nærheten av å være for varm, og den står ofte i sommervarmen.

Lenke til kommentar
Jeg har hatt problemer med for varme hdd'er. det hjelper å montere opp en vifte i næreten av hdd'ene som kjøler de ned.

 

edit: er det s-ata hdd?

jeg har vært borti 2 s-ata disker og begge bli merkbart varmere enn tilsvarende p-ata disker. noen andre som merker at s-ata disker blir varmere enn vanlige disker? (p-ata)

ja har ogsålakt merke til det at sata blir litt vermere en vanlige disker, men vet ikke hva det kommer av.

 

noen genier her som kan noe om sånt?

Lenke til kommentar
1. Forstrå at harddisker blir varme, det er ikke unormalt

2. Fest en 80mm-vifte til å blåse luft over diskene

Angående nummer 1 der. Om ikke hardisken din er så varm at det skaper problemer så er det vel neppe noe vits å gjøre noe med det. Om den skulle bli så varm av den eventuelt skulle låse seg foreslår jeg at du sender den inn om du har noe mer på garangtien, for det er som sagt unormalt at en hardisk blir for varm.

Ikke enig i det du sier der. Varme dreper harddisker. Hvis trådstarter har prosesser som går og bruker harddisken kontinuerlig 24/7 er vifter et must og særlig om de er stacket rett over hverandre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...