Gå til innhold

Hvorfor er cpuen min så varm?


ulMo

Anbefalte innlegg

har et asus a7n8x-x hk, og en amd xp 3200 cpu, med en thermaltake 11+ vifte. men temp. ligger på over 50 uklokka og når jeg klokker den opp til 2.3 ghz, går den opp til ca 60. hvorfor er den så sinnsykt varm? jeg har ingen ekstra kabinettvifter, men uansett så skal den vel ikke være så varm?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du på kjølepasta?

 

Hva bruker du til å lese av temp med?

Jeg leser av temp i bios, ogja jeg har på kjølepasta.. sånn standard som fulgte med... kan hende jeg har driti meg litt ut på den, kanskje lagt på for mye ellerno.. men gidder ikke ta av for å sjekke.. da blir det sikkert bare gris og dritt :p dessuten har jeg ikke mer pasta..

Lenke til kommentar

Har asus kort a7n8x-e deluxe mp3000+, og med den første cpu vifta lå tempraturen på 55 og steg til over 60 grader ved belastning. Har fått ny cpu vifte med større kapasitet men den senket bare tempraturen med et par grader.

 

Kan det være at temp. føleren på asus kortet er feil. Har lest mange som sier at tempraturen er høy og nesten alle har asus kort. Noen sammenheng!! :)

Lenke til kommentar
Som sagt så har jeg ingen kabinettvifte

50-60 C grader er vel ganske normalt i sommer'n og uten kabinettvifter.

 

i pc'n min ligger den fra 55-62C grader uten kabinettvifter.

 

er ikke veldig glad for å få tempen noe særlig over 50-55C grader, men den holder gjerne 40-50C grader om høsten/vinter'n da.

Lenke til kommentar
self, men jo kaldere jo bedre! min fornøyde grense er helst under 50-55C.

Ja hvis du lar det gå sport i temperaturen rent utover at den fungerer som den skal ved 60 grader så...

sport og sport. lavere temperatur = lengere levetid, klokker MYE bedre. generelt en kaldere data, en varm cpu lager jo mer varme inne i data'n og fører til varmere harddisker,skjermkort osv også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...