Gå til innhold

Fjerne Windows Messenger


Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf

Hvordan fjerner jeg Windows Messenger fra maskinen min? Husker det stod i en artikkel på programmer.no, men jeg finner den ikke igjen. Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å fjerne Windows Messenger kan du slette messenger mappen du finner i x:\Program Files\

 

Jeg pleier å gjøre det, og blir ikke plaget med mindre jeg installerer noen programmer som er knyttet til windows messenger. Da dukker den av og til opp igjen, men da er det bare å slette igjen.

Endret av GeeZuZz
Lenke til kommentar

Å slette mappa legger igjen masse drit i registry, det vil man ikke ha..

 

og den add/remove programs tingen FUNGERER rett og slett ikke...messenger 4.7 legger seg inn igjen eller blir rett og slett ikke fjerna...

 

Den metoden som Oxido posta, og som står beskrevet i artikkelen til programmer.no er den eneste som fungerer 100%

 

og til deg som skal prøve: du vil sannsynligvis få en eller annen feilmelding når du prøver dette. Denne må du bare ignorere...(sikkert bare MS som prøver å avskrekke oss)

 

hvorfor de har gjort det så vanskelig å fjerne Messenger kan ikke jeg forstå...iogmed at man må oppdatere til 6.x serien og høyere etter hvert uansett så burde det ikke være noe problem å la folk fjerne 4.7 enkelt og greit istedet for å måtte ha 2 kopier inne på maskinen til en hver tid... grr.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

man kanfeks bruke "XP AntiSpy" for og fjerne windows messenger (i dette prog.kan du også gjøre mye annet så vær forsiktig) :cry:

 

en annen ting er at fjerner du windows messenger blir outlook express sinnsykt treg men det er jo bare og finne et annet mail prog :)

Lenke til kommentar
hvorfor de har gjort det så vanskelig å fjerne Messenger kan ikke jeg forstå...iogmed at man må oppdatere til 6.x serien og høyere etter hvert uansett så burde det ikke være noe problem å la folk fjerne 4.7 enkelt og greit istedet for å måtte ha 2 kopier inne på maskinen til en hver tid... grr.

Windows Messenger og MSN Messenger er to helt forskjellige programmer ;)

Endret av TCi
Lenke til kommentar
hvorfor de har gjort det så vanskelig å fjerne Messenger kan ikke jeg forstå...iogmed at man må oppdatere til 6.x serien og høyere etter hvert uansett så burde det ikke være noe problem å la folk fjerne 4.7 enkelt og greit istedet for å måtte ha 2 kopier inne på maskinen til en hver tid... grr.

Windows Messenger og MSN Messenger er to helt forskjellige programmer ;)

jepp, men han spør jo om Messenger...(som oftest menes da Windows Messenger).

 

og den nytter det ikke å fjerne ved add/remove programs...

 

og du får jo melding med en gang du starter 4.7 at du må oppdatere pga. sikkerhet...da får du MSN messenger...?

 

og da har du plutselig 2 programmer inne som slåss om tilkoblingen til messenger nettverket

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
og du får jo melding med en gang du starter 4.7 at du må oppdatere pga. sikkerhet...da får du MSN messenger...?

 

Nei, det gjør du ikke. Det er Windows Messenger som oppdateres. MSN Messenger har ikke noe med Windows å gjøre. Det er et tredjeparti programm.

 

Windows Messenger er for tiden på v 5.0

MSN Messenger er kommet som v 6.2

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...