Gå til innhold

Skjev minne fra netshop...


finfyr

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk idag en minnebrikke fra netshop hos Posten. Brikken var pakket i en liten gul "pose", slik med plasbobler inni. Den posten lå i en større gul pose av samme type. Da jeg tok ut minnebrikken så jeg at den var veldig skjev. Kan jeg uten fare for å knekke den, bøyde den tilbake igjen? Og vil noe være ødelagt på den, med tanke på den ganske kraftige bøyen den har fått?

 

Ta gjerne en titt på de to bildene jeg har lagt ut:

Bilde 1

Bilde 2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøver du å bøye den tilbake er det stor sjans for å ødelgge banene i kretskortet. Mest sannsynlig er flere av banene svekket/røket allerede. Send tilbake uten å gjøre noe mer. Tror det er tryggest.

Skrevet

Skal si meg enig i å sende tilbake brikkene..

Og jeg ville krevd erstaning av posten og..

For det er deres skyld igrunn. Men også Netshop sin skyld at de ikke pakket bedre..

Skrevet

Fillern! Netshop burde vel hatt noe hardt rundt pakken, som hindret den i å bli bøyd? Dette er enormt irriterende, med tanke på at jeg har skrevet 210 mailer for å få denne brikken.. Saken er at jeg kjøpte en komplett maskin, der minnebrikken var ødelagt. Fikk netshop til å sende en ny, for det hastet veldig. Maskinen skal leveres i morgen, til en kar jeg kjenner... Og nå får jeg ikke gjort det, siden netshop i samarbeid med posten har klart å ødelegget brikken. Pokker!!

 

Enormt irriterende. Men jeg kan vel bøye den tilbake, for å teste den, for så å sende den om den ikke funker?

Skrevet
Fillern! Netshop burde vel hatt noe hardt rundt pakken, som hindret den i å bli bøyd? Dette er enormt irriterende, med tanke på at jeg har skrevet 210 mailer for å få denne brikken.. Saken er at jeg kjøpte en komplett maskin, der minnebrikken var ødelagt. Fikk netshop til å sende en ny, for det hastet veldig. Maskinen skal leveres i morgen, til en kar jeg kjenner... Og nå får jeg ikke gjort det, siden netshop i samarbeid med posten har klart å ødelegget brikken. Pokker!!

 

Enormt irriterende. Men jeg kan vel bøye den tilbake, for å teste den, for så å sende den om den ikke funker?

Tenkt langsiktig, kanskje den mot formodning fungere nå men om en månde så er den ute av funksjon. Så send tilbake asap og kryss fingrene for kjapp levering.

Skrevet
Enormt irriterende. Men jeg kan vel bøye den tilbake, for å teste den, for så å sende den om den ikke funker?

Ville ikke gjort det :no:

 

Det å begynne å bøye tilbake ting gjør ofte tingene mye verre, og skulle netshop.no plutselig finne ut at du også er skyld i dette (pga din bøying) er det ikke sikkert at du vil ha like gode argumenter som du sitter med nå.

Skrevet (endret)

Drit! Men da er jeg like langt da! F*** så irriterende! Latterlig svakt av netshop.no å sende en brikke så dårlig embalert. Selv fikk jeg en minnebrikke til laptopen min i en vanlig konvolutt, der brikken lå i en plastsak, som beskyttet den.. Dritt ass!

 

Er det slik at jeg må betale porto for dette?

Endret av and_mit
Skrevet
Drit! Men da er jeg like langt da! F*** så irriterende! Latterlig svakt av netshop.no å sende en brikke så dårlig embalert. Selv fikk jeg en minnebrikke til laptopen min i en vanlig konvolutt, der brikken lå i en plastsak, som beskyttet den.. Dritt ass!

 

Er det slik at jeg må betale porto for dette?

Se lovdata.no og se om det står noe i kjøpsloven om dette. Husker ikke dette selv, men tror det er slik at du må betale og legge med kvitering samt kontonr for å få penger tilbake for frakt. Send med norgespakke eller lignende for da er varen forsikkret.

Skrevet
Er det slik at jeg må betale porto for dette?

Netshop skal betale all porto på garanti og reklamasjonssaker. Du må muligens legge ut for portoen, men du skal alltid få tilbake det du har lagt ut.

Skrevet

I dette tilfellet er det netshop sin feil, sant? Dermed må jeg vel få kritisere de? Så lenge de ikke klarer å fikse bra nok embalasje, så er det de spesielt som bør "henges ut"....

Mitt inntrykker, som dere skjønner, ikke spesielt godt så langt, desverre Netshop. Får vel returnere begge brikekne da!

Skrevet

Det virker desverre dom om det er helt vanlig å embalere ram på den måten. Alle brikker jeg har fått har ligge i slike forede konvolutter uansett hvor jeg har kjøpt dem fra. Har tenkt på det at noe slikt kunne skje... :cry:

Skrevet (endret)
I dette tilfellet er det netshop sin feil, sant? Dermed må jeg vel få kritisere de? Så lenge de ikke klarer å fikse bra nok embalasje, så er det de spesielt som bør "henges ut"....

Mitt inntrykker, som dere skjønner, ikke spesielt godt så langt, desverre Netshop. Får vel returnere begge brikekne da!

De fleste butikkene sender ram på den måten. Det er posten som er klandreverdig her. Posten behandler pakker som dritt. Husker når jeg skulle hente diverse ting og tang for rundt 5k jeg hadde bestillt. Kjærringa på posten henta pakken ut av hylla, og siden hun ikke giddet å bøye seg for å sette den på gulvet presterte hun å slippe den fra ca 1m høyde, rett i gulvet. Blei så sjokkert at jeg ikke fikk fram et ord. Nå var jo heldigvis pakken fra Komplett pakket godt inn så alt virket :no:

 

*Edit*

Du burde ringe eller maile Netshop. Tipper de ordner opp med det samme

Endret av C4STOR

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...