Gå til innhold

AMD Athlon 64 vs IntelPentium


albions

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AMD prosessoren KNUSER(gjerne litt mildt :p ) Intel prosessoren.

Tja, knuser er vel å ta litt hardt i... Intel er nå bedre en AMD i videoredogering.

Det var snakk om en P4 2.0 Ghz vs en Athlon64 3500+ ... det er vel åpenbart hvem som knuzer hvem her. Det er greit med fanboy-isme, men det får da være grenser :tease:

 

Til topic : en Athlon64 3500+ vil være bortimot doblet så rask, om ikke mer, som en P4 2.0Ghz. P4 2.0Ghz kom som Willamette (256kB cache, 400FSB) eller Northwood (400FSB, 512kB cache), ingen av dem har HT, så det der blir en veldig lett match.

Lenke til kommentar
ufo Skrevet 05/08/2004 : 23:50

  QUOTE (XERO @ 05/08/2004 : 22:03)

QUOTE (Lurre @ 05/08/2004 : 21:34)

AMD prosessoren KNUSER(gjerne litt mildt  ) Intel prosessoren. 

 

 

Tja, knuser er vel å ta litt hardt i... Intel er nå bedre en AMD i videoredogering. 

 

 

Det var snakk om en P4 2.0 Ghz vs en Athlon64 3500+ ... det er vel åpenbart hvem som knuzer hvem her. Det er greit med fanboy-isme, men det får da være grenser 

 

Til topic : en Athlon64 3500+ vil være bortimot doblet så rask, om ikke mer, som en P4 2.0Ghz. P4 2.0Ghz kom som Willamette (256kB cache, 400FSB) eller Northwood (400FSB, 512kB cache), ingen av dem har HT, så det der blir en veldig lett match

 

tåpelig sammenligning

hva er forskjellen mellom en p4 3.6ghz m/Ht mot en 2.1ghz amd xp 3200"+"...

Lenke til kommentar

here we go again! amd vs intel!

kan dere ikke bare bli enige så stakkar trådstarter får et svar som alle er enig i? Sitter med en AMD maskin selv, er lykkelig jeg. Men kunne like så godt ha sittet med en P4 3,2ghz. Men som alle vet, er P4 litt dyrere! Og jeg hadde ikke prøvd AMD før, jeg er fornøyd med den. Men neste gang kan det like så godt bli en intel.

 

On Topic: jeg har faktisk ikke noen gode svar, og det jeg sier nå er bare ren spekulasjon :cool: . Det eneste jeg tror er at en AMD 64 3200+ yter noenlunde likt som en intel 3,2ghz med 32 bits programmer, men når det kommer til 64 bits programmer så er det kun AMD sin 64 bit prossesor som kan kjøre dem, det kan ikke en Intel 32 biters. Når du tenker litt på det, så er ikke en AMD 64 3200+ noe særlige mye raskere en enn Athlon 3200+ i 32 biters programmer, skulle en iallefall tro. Og når 64 bit er standard, så har det kommet nyere 64 bits cpuer som er mye kjappere og bedre, både fra AMD og Intel. Nå kan vi vel alle takke AMD for at de lager 64 bittere, de setter jo fart på utviklingen. Intel har teknologien, men de vil nok ikke lansere 64 bittere før de har solgt ut sine "vanlige" prossesorr!

Endret av warillion
Lenke til kommentar
On Topic: jeg har faktisk ikke noen gode svar, og det jeg sier nå er bare ren spekulasjon  :cool: . Det eneste jeg tror er at en AMD 64 3200+ yter noenlunde likt som en intel 3,2ghz med 32 bits programmer, men når det kommer til 64 bits programmer så er det kun AMD sin 64 bit prossesor som kan kjøre dem, det kan ikke en Intel 32 biters. Når du tenker litt på det, så er ikke en AMD 64 3200+ noe særlige mye raskere en enn Athlon 3200+ i 32 biters programmer, skulle en iallefall tro. Og når 64 bit er standard, så har det kommet nyere 64 bits cpuer som er mye kjappere og bedre, både fra AMD og Intel. Nå kan vi vel alle takke AMD for at de lager 64 bittere, de setter jo fart på utviklingen.  Intel har teknologien, men de vil nok ikke lansere 64 bittere før de har solgt ut sine "vanlige" prossesorr!

En AMD Athlon64 3200+ yter jevnt over ganske likt med en Intel P4C/E 3,2GHz i 32-bits programmer, ja, men en AMD Athlon64 3200+ ligger rimelig langt over en AMD Athlon XP3200+.

 

Intel har også lansert CPU'er med 64-bits utvidelser både Intel Xeon "Nocona" og Intel Pentium 4F ("Prescott" med 64-bits utvidelser) har mulighet for å kjøre 64-bits programmer og OS. Pentium 4F kommer i hyllene 22. August og Intel Xeon "Nocona" skal være klar for salg rimelig snart den også (hvis den ikke allerede er det :hmm: ).

Endret av endrebjorsvik89
Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 06/08/2004 : 00:49

  QUOTE (Valent @ 06/08/2004 : 00:46)

QUOTE 

En AMD Athlon XP3200+ 2,2GHz mener du vel 

 

 

 

haha.. =)

 

edit: post 0.2k 

 

 

haha da eller?

DU er kanskje ikke klar over at det stemmer?

Da må man nesten le av deg.. 

 

haha du må være treig i hue

for meg så har det ikke noe å si fordi den er hele 100mhz "raskere". og jada 2.2ghz er nok det som er riktig, jeg lo fordi det var morsomt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...