Radial Skrevet 6. august 2004 Skrevet 6. august 2004 (endret) "Doom 3 er hva du gjør det til" er vel en annen måte å unngå å innse at spillet har svakheter? Gameplayet ER dårlig. Jeg er helt sikker på at om dette hadde vært et helt ukjent spill, uten forventningene og hypen, ville selv Bornslip gitt det opp etter et par timer, som de fleste andre her. Kan du forklare hva du mener når du sier at gameplayet er dårlig? Er det fordi selve opplegget ikke faller deg i smak, eller har du problemer med å spille det? Edit: Jeg er for øvrig helt enig med trådstarter i alt han sier, selv om jeg ikke har spilt Doom III enda. Det blir litt det samme som med Far Cry - det gir en annen opplevelse å spille det på høyeste vanskelighetsgrad. Endret 6. august 2004 av Radial
Bornslip Skrevet 6. august 2004 Forfatter Skrevet 6. august 2004 (endret) Jeg er helt sikker på at om dette hadde vært et helt ukjent spill, uten forventningene og hypen, ville selv Bornslip gitt det opp etter et par timer, som de fleste andre her. Jeg var faktisk ikke en av de som satt og gleda meg som en unge på julaften til Doom 3 kom ut. Jeg gidder aldri å sitte å glede meg til spill eller være med på å hype opp, fordi man aldri veit når spill kommer ut uansett, og med store forventninger er det lett å bli skuffa. Det var faktisk helt tilfeldig at jeg endte opp med Doom 3 selv. Men uansett, hvis du leser igjennom den første posten min en gang til så vil du legge merke til at jeg skriver at jeg også var en av de som klagde en del på gameplayet til Doom 3 i begynnelsen. Jeg spilte Doom 3 og forventet å få gameplay rett i fanget, uansett hvilken innstilling jeg selv hadde... Du får faktisk mer ut av spillet hvis du selv gidder å gjøre noe ut av det. Det blir på en måte som med film, du kan velge å kjede deg gjennom mange timer med Lord of the rings, og kalle det hjernedød underholdning, eller så kan du prøve å sette deg inn i historien, bruke fantasien, og sitte igjen med noe... EDIT: leif Endret 6. august 2004 av Bornslip
Laibach Skrevet 6. august 2004 Skrevet 6. august 2004 (endret) Edit, Den halvveis motoriserte oksen er ustyrtelig morsom :!: ja når det kommer noe som ser ut som 1000kg med maltraktert okse ut fra veggen bak deg og det nesten ikke er noe lys i rommet, ja da er man redd da. da tenker du ikke på annet en å plaffe løs, men når du da møter neste zombi må du sloss med nevene (eller lommelykta) fordi du brukte opp all amunisjonen i panikken. Edit: spiller på veteran Endret 6. august 2004 av Laibach
Ol'H Skrevet 6. august 2004 Skrevet 6. august 2004 "Doom 3 er hva du gjør det til" er vel en annen måte å unngå å innse at spillet har svakheter? Gameplayet ER dårlig. Jeg er helt sikker på at om dette hadde vært et helt ukjent spill, uten forventningene og hypen, ville selv Bornslip gitt det opp etter et par timer, som de fleste andre her. enig. gameplayet er kommet langt bak i kortstokken til ID, Er skikkelig skuffet! At gameplayet er hva man gjør d til stemmer, men spillet er litt for rett frem til at jeg skjønner hvordan man kan gjøre d og få noe ut av d? "leke katt og mus med monstrene", tja ikke særlig arti når de fleste monstrene er helt og fullt blottet for AI og bare springer hodeløst rett mot deg. Hva skal jeg gjøre? ikke skyte og la dem springe rett etter meg gjennom et par ganger før jeg blir lei og skyter han? Gameplayet går litt for fort i svingene til at d er tid til og tenke så mye, man skyter heller alt som er og røre på seg. D jeg har stusset litt på, jeg har faktisk aldri møtt en fiende som ikke har sett meg før jeg ser han, f.eks at han står med ryggen til eller bare "slummer" bak en kasse... Og syns monstrene har en litt for ensidig approach, lag stygge lyder -> spring på -> skyt/klor/slå. Ingen som prøver og gjemme seg litt en gang når jeg blåser en rakett i kompisen, til og med de hundene på HL hadde vett nok til og trekke litt tilbake...
IntelAmdAti Skrevet 6. august 2004 Skrevet 6. august 2004 Laibach, Men denne oksen var pingle. Først kom det en cutscene hvor den så litt teit ut, så prøvde den å slå inn døren til rommet der jeg var. Det klarte den ikke så den gikk rundt og hoppet inn vinduet istedenfor, og så dør den etter 2 skudd fra haglen min Spillet er bra, for all del, men det kunne vært så mye bedre.. Å sløyfe bort såpass mye lys f.eks. er ingen god ide.
tor_erik Skrevet 6. august 2004 Skrevet 6. august 2004 "Doom 3 er hva du gjør det til" er vel en annen måte å unngå å innse at spillet har svakheter? Gameplayet ER dårlig. Jeg er helt sikker på at om dette hadde vært et helt ukjent spill, uten forventningene og hypen, ville selv Bornslip gitt det opp etter et par timer, som de fleste andre her. Spørsmålet er hva du egentlig forventer deg av et spil som skal følge opp DOOM og DOOM II, i min mening ganske ensformige spill. Men dog så underholdende!
IntelAmdAti Skrevet 6. august 2004 Skrevet 6. august 2004 Doom1 og 2 har jeg runnet utallige ganger, de er noe helt annen enn Doom3.. Doom 2 ligner mere på serious sam enn Doom3.
thomanil Skrevet 6. august 2004 Skrevet 6. august 2004 Argh. Har spilt meg et godt stykke inn nå, og jeg begynner å hate lvl-designerne hos id nå. Hvor #%&$€ mange ganger skal imps teleportere inn foran\bak meg? Hvor mange små gjemte bøttekott med monstere må jeg passere? Noet av clue'et med gode skrekkfilmer er OPPBYGGINGEN til de gufne øyeblikkene. Hvis designerne lar meg vandre i mørke korridorer med rare lyder i noen minutter før et monster skremmer vannet av meg, da blir jeg imponert. Dersom spillet derimot bare popper ut monstre fra skap bak ryggen min HELE tida, blir jeg bare irritert. Ikke misforstå, spillet har bunnsolid polish, og ekstremt god stemning (jeg er en av dem som synes at grepet med "enten flashligt eller gunner, ikke begge samtidlig" er genialt!). Jeg tror bare at det kan bli slitsomt å komme seg gjennom dette spillet hvis de bruker samme prinsipper gjennom hele spillet.... Nei, jeg skal nå runne spillet. Må jo se Helvete! Jeg begynner dog å glede meg mer til alle spillene som kommer til å bruke denne konge-grafikkmotoren!
rivaldo Skrevet 6. august 2004 Skrevet 6. august 2004 (endret) blah, hvor har folk fått tak i dette egentlig? Endret 6. august 2004 av rivaldo
tor_erik Skrevet 6. august 2004 Skrevet 6. august 2004 Doom1 og 2 har jeg runnet utallige ganger, de er noe helt annen enn Doom3.. Doom 2 ligner mere på serious sam enn Doom3. Ja, men nå snakket jeg om forventningene til spillet da. Man kan ikke forvente seg en story à la Deus Ex.
Laibach Skrevet 7. august 2004 Skrevet 7. august 2004 blah, hvor har folk fått tak i dette egentlig? Vi har alle bestilt det fra USA og fått det i posten. Vi har ikke lastet det ned fra internet eller noe for det er jo strengt tatt ikke lov. edit: viste dere at det er over 8000 som prøver å laste den ene Doom 3 torrenten, og det er bare den ene.
monstar Skrevet 7. august 2004 Skrevet 7. august 2004 Virkelig bra post!. Har ikke prøvd doom3 enno, gleder meg til å prøve det!
Radial Skrevet 7. august 2004 Skrevet 7. august 2004 Det var mye det. Det er noen millioner kroner bare der.
NoLimit_^ Skrevet 7. august 2004 Skrevet 7. august 2004 Hehe, jeg har spillt spillet i omtrent en halv time, vet ikke om jeg tør mer Synes ikke det var noe artig, spennende, engasjerende, innovativt etc, bare utrolig skummelt
Ol'H Skrevet 7. august 2004 Skrevet 7. august 2004 Hehe, jeg har spillt spillet i omtrent en halv time, vet ikke om jeg tør mer Synes ikke det var noe artig, spennende, engasjerende, innovativt etc, bare utrolig skummelt starten var veldig bra ja... men syns liksom ting skjedde for fort. Man skulle gradvis blitt mer og mer alene. De teite droidene er jo ikke akkurat pratsome..
IntelAmdAti Skrevet 7. august 2004 Skrevet 7. august 2004 Doom3 er faktisk veldig gøy, nå har jeg spilt i noen timer og er blitt avhengig.
Qwseyvnd Skrevet 7. august 2004 Skrevet 7. august 2004 Hvorfor får jeg svart skjerm når jeg har klart å drepe demonen ved helvetes hull??Enden. Jeg håpet at det kom noe etter alt var runnet.
anon12234 Skrevet 7. august 2004 Skrevet 7. august 2004 helt ening med mange folk her. gode spill skal alltid spilles på middels eller vanskerligere vanskerlighetsgrad.
Lufen Skrevet 7. august 2004 Skrevet 7. august 2004 har spilt nå en del og vil bare si at stemingen i spillet er helt utrolig hvis man sitter i et mørkt rom som trådstarter skrev og lever seg inn i spillet, okie det kan bli litt for "scriptet" etter hvert men det glemmer jeg ivhertfall ganske ofte da man bare blir grepet inn og blir sittende stirrende inn i skjermen for å få det siste monsteret drept før jeg kan gå videre.... utrolig bra spill
howzer Skrevet 9. august 2004 Skrevet 9. august 2004 Har kanskje litt med innstilling å gjøre, dette her... Hvis man forventer noe annet enn man får, kan man lett bli skuffet. Når jeg får tak i Doom 3 skal jeg prøve å spille på spillets premisser, og ikke gå ut ifra at det skal spilles som f.eks. det originale Doom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå