Gå til innhold

Mobiltelefoner i Asia


Anbefalte innlegg

Hei! Morra mi er i Asia, og jeg har tenkt å be henne kjøpe en bra mobil til meg? Men jeg lurer på om noen av dere vet hva prisen ligger på i Asia, vet dere om noen hjemmesider? Hvilken telefon med bra kamera og fargeskjerm kan jeg få billig der, som jeg vil spare mye på mht til norske priser?

Takker for noen svar :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sist jeg sjekket var Asia ganske stort. Hvis du spesifiserer det litt mer så kanskje det blir lettere å svare. Er hun i for eksempel Japan så kan hun sikkert kjøpe med et fancy leketøy, men du får jo ikke brukt den her til lands.

 

Filippinene er det eneste landet jeg har kjøpt telefon i, der var det ikke spesielt mye billigere enn i Norge. Sparte vel 400 kroner på en 7250i som var produsert i Ungarn. Den hadde Æ Ø Å, men ikke norsk meny eller ordbok.

 

Moren min var der så sent som for tre måneder siden, da ba jeg henne kjøpe med enten en Nokia 6600 og en Samsung E700, men da var prisforskjellen såpass liten at det ikke var noe å spare på det. Dessuten må du regne med å bytte språk som ofte kan koste penger.

 

Det eneste som kan være "morro" må være hvis moren din finner noe som ikke finnes i Europa i det hele tatt. Ta en titt på hjemmesidene til forskjellige mobilprodusenter og se hva de har for "Asia-pacific"-markedet.

 

Spør du meg så er det en myte at elektroniske duppeditter er billigere alle andre steder enn i Norge.

Endret av walter_melon
Lenke til kommentar

Må nesten kommentere dette. flyttet hjem til Norge i Januar etter å ha bodd nærmere to år i Asia (1 år i Singapore og 1 i Malaysia). Jeg kan bekrefte at mye av elektronikk er billigere i hvertfall disse landene i forhold til Norge.

 

Jeg kjøpte f.eks et Fuji FinepixF601 kamera som på den tiden kostet 4400 på mpx.no i Singapore for 2900 med 128mb ekstra minne, bæreveske og ekstra batteri.

 

Jeg kjøpte og SEt610 i Malaysia for 2400 i Juni ifjor da denne kostet nærmere 4000 u/ab I norge. Fikk oppdatert til norsk software i Malaysia etter god hjelp av sonyericsson support hjemme i Norge.

 

Det som er greia er at en må finne de rette stedene. I dyre kjøpesentre, eller på flyplassen er jeg enig i at det ikke er store forskjellen mellom Norge og Asia, men om man er litt kjent kan man gjøre en riktig god deal.

 

Et godt tips til et godt sted å handle elektronikk i Singapore er Sim Lim Square. 6 etasjer stappfullt av små butikker som bare selger elektronikk. Det er mest foto, men finner også endel mobiler etc. MEN HUSK Å PRUTE!!! VIKTIG!! Det nevnte kameraet skulle de egentlig ha over 4000 for, men fikk det som sagt for 2900 inkl tilbehør.

 

Et annet godt tips om man er enten i Singapore eller Malaysia er klokker. Det kan man få sinnsykt billig. Kjøpte en citizen promaster for 1200, akkurat samme klokken koster mellom 4-5000 i Norge.

Lenke til kommentar
  • 19 år senere...
Formula90 skrev (12 timer siden):

hehe var litt morro tråd å lese i. Når det er sakt, flytter til filippinene. Funger norsk telefon der? med filippinsk sim kort? tenker på om de bruker samme nett osv

Kommer an på mobilen. Noen er globale, andre finnes i 3-4 modeller, tilpasset det markedet den skal selges i. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...