Gå til innhold

Har Disney mistet magien?


Xanitra

Anbefalte innlegg

Vi husker alle Lion King, og dens magi. Meget bra film i beste Disney stil.

 

Disney fant ut at de ville ta i bruk gamle klassikere å lage oppfølgere.

Det er en grei tanke det, vi har alle hørt om oppfølgere, men nå går det over alle støvleskaft! For disse oppfølgerne tar ikke lange tiden å lage, og de suger!!!

 

Havfruen

Lady og Landstrykeren

Oliver og gjengen.

Skjønnheten og udyret..

listen bare fortsetter..

Fantasia

 

Lion King har fått atter en konge, ( den tredje i rekken )

 

å nå er det snart Snehvit, og Dumbo sin tur.

 

Kan noen få dem til å slutte?

Endret av Xanitra
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp, de bør droppe oppfølgerne. Men jeg skrev akkurat om dette et eller annet sted: Hele Disney har mistet magien.

 

Synes jeg.

 

Oppfølgerene er verstingene, men for å gå litt lengre, synes jeg til og med Disney Classics har mistet den opprinnelige magien animasjonsfilmene fra 30-, 40- og 50-tallet bar.

 

Sammenlign f.eks. de fem første med de fem siste:

 

Første fem:

1 Snow White and the Seven Dwarfs (fantastisk)

2 Pinocchio (superb)

3 Fantasia (super-duper ultra-magisk)

4 Dumbo (fenomenal)

5 Bambi (kjempedigg)

 

Siste fem:

39 The Emperor's New Groove

40 Atlantis: The Lost Empire

41 Lilo & Stitch

42 Treasure Planet

43 Brother Bear

 

I mine øyne kan ingen av de siste måle seg med hvilke underverk Walt Disney lanserte i begynnelsen. Er Disney best nå eller før?

Lenke til kommentar

Vel, nå kom jo Snehvit på 1930-tallet, så de har selvsagt bytta ut endel tegnere og animatører siden den tida. Klart det ikke ser likt ut. De bruker helt andre metoder på å lage tegnefilmer nå enn før, og sikkert noen nyutdannede animatører fra animasjonslinja på universitet ellerno :p

Lenke til kommentar

Synes det er litt trist at ingen lager psycho-tegnefilmer av Looney Toons-typen lengre heller. Sånne korte 5-minutt snutter med masse gladvold og dreping av karakterer på utallige måter som aldri dør anyways, der hver film har sitt eget symfoniorkester-soundtrack som er perfekt timet. Kanskje det er for politisk ukorrekt?

Animaniacs kommer ganske nært den stilen, men ser for dataanimert ut liksom..

 

Alle looney toons-filmene kom på 50-60 tallet.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Atlantis: The Lost Empire har vill skyting med automatvåpen, personer med sære fetisher, og en karakter som er en egoistisk forræder. Det hele toppes med ett marsipanlokk av sedvanlig klisjéer og en luv story. Positivt at filmen ikke er en musical, hvor alle synger om hvor glade de er før de brekker seg.

 

I motsetning til de andre filmene av nyere dato er dette grei sci-fi/ fantasy underholdning, skjønner ikke hvorfor så mange misliker den. :dontgetit:

Lenke til kommentar
Synes det er litt trist at ingen lager psycho-tegnefilmer av Looney Toons-typen lengre heller. Sånne korte 5-minutt snutter med masse gladvold og dreping av karakterer på utallige måter som aldri dør anyways, der hver film har sitt eget symfoniorkester-soundtrack som er perfekt timet. Kanskje det er for politisk ukorrekt?

Animaniacs kommer ganske nært den stilen, men ser for dataanimert ut liksom..

 

Alle looney toons-filmene kom på 50-60 tallet.

ja, fy flate.. det er litt off topic... men Disney har jo laget mange Donald klassikere på vell 5 minutter, så du er inne på noe.

 

Min favoritt er Tom og Jerry..

det er bare så konge.

Lenke til kommentar

^- what he said.

 

Har storkost meg med alle de siste Disney Classic-filmene fra og med Hercules. Fantasia 2000 har jeg ikke sett, da jeg syns den originale var gresselig kjedelig, men resten av dem er ypperlig underholdning.

 

Dette er filmer jeg fint kan se med mine kommende barn uten å nødvendigvis kjedes i hel. Humoren i de siste filmene er det som gjør dem så gode.. det er typisk "snuble og ramle i en sølepytt"-humor, og det er dypere greier som ikke nødvendigvis alle tar.

 

Edit: "he" = Nisje Olm

Endret av psilocybe
Lenke til kommentar
^- what he said.

 

Har storkost meg med alle de siste Disney Classic-filmene fra og med Hercules. Fantasia 2000 har jeg ikke sett, da jeg syns den originale var gresselig kjedelig, men resten av dem er ypperlig underholdning.

 

Dette er filmer jeg fint kan se med mine kommende barn uten å nødvendigvis kjedes i hel. Humoren i de siste filmene er det som gjør dem så gode.. det er typisk "snuble og ramle i en sølepytt"-humor, og det er dypere greier som ikke nødvendigvis alle tar.

 

Edit: "he" = Nisje Olm

Kjedet deg under fantasia? :dontgetit: Det er jo en av disnyes beste filmer :cool:

Lenke til kommentar

Noen av de nyere filmene til Disney er helt forferdelige (tenker da mest på Min Bror Bjørn). Heldigvis får Disney god hjelp av gutta i Pixar til å levere gode filmer som kommer til å underholde i mange år framover. *Gleder seg til "The Incredibles"*

Endret av gixer
Lenke til kommentar

Det har kanskje med at vi alle har vokst opp med disse filmene og de fleste har sterke meninger om filmene siden det er noe som er brent inn siden barndommen.

 

Men ja, de tyner filmer som i utgangspunktet ganske så bra ut til det tidspunktet at de egentlig blir så dårlig at..ja..dette skjer ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...