Gå til innhold

Hvilken plate kjøpte du sist?


dessessop

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du har kanskje konkrete kilder som tilsier noe fullstendig annet? Jeg vet bare at jeg har sett Scotch Mist-sessions der de spiller alt live og at det høres meget likt ut som på plata. Samt at jeg har vært på konsert der de spilte alt live og det hørtes meget likt ut som på plata. Noe annet bevis enn dette trenger jeg strengt tatt ikke.

Lenke til kommentar
Du har kanskje konkrete kilder som tilsier noe fullstendig annet? Jeg vet bare at jeg har sett Scotch Mist-sessions der de spiller alt live og at det høres meget likt ut som på plata.

jeg mistenker at du har liten kjennskap til hvordan (de fleste) plater spilles inn i 2008. uansett "beviser" videoen du postet like lite som at enhver vanlig musikkvideo "beviser" at sangen er spilt inn live.

Samt at jeg har vært på konsert der de spilte alt live og det hørtes meget likt ut som på plata. Noe annet bevis enn dette trenger jeg strengt tatt ikke.

låll

Lenke til kommentar

Helt utrolig. :wallbash:

Jo, jeg har svært god kjentskap til hvordan de fleste plater spilles inn i 2008. Jeg er selv musiker og har spilt inn en god del i studio. Det er derfor jeg mener at Radiohead stiller så sterkt mot alle disse toskene som kun bruker studioinnspilling og dermed gjør det umulig å spille live.

 

Scotch Mist-sessionen som ble postet på forrige side er jo kjent for å være live, dersom du har fulgt med litt. Det var en live webcast som ble vist ved nyttårsaften 2008.

 

http://www.pitchforkmedia.com/article/news...ar-with-webcast

 

Dersom du hadde i heletatt trykt "play" så hadde du fort sett at det faktisk er live. Radiohead er ikke kjent for å være noen dubbere og den videoen av Scotch Mist er ingen musikkvideo. Selv om mange spiller inn låtene sine i studio, bruker hundrevis av spor, gjør det umulig å spille live og samtidig lager en musikkvideo med dubbing så trenger ikke dette å bety at det "ikke går an å gjøre det annerledes". De teknikkene som ble brukt for 40 år siden er det faktisk mulig å bruke i dag også. Jeg gidder ikke å engang bry meg om det våset du skriver, spesielt ikke siden ikke engang klarer å vise til noen kilder for det du sier.

Lenke til kommentar

Iron Maiden - The Number of the Beast

Iron Maiden - Powerslave

Iron Maiden - Seventh Son of a Seventh Son

Iron Maiden - Brave New World

Porcupine Tree - In Absentia

 

Alle Iron Maiden til 59,- kr stykket, og In Absentia til 169,- kr. Alle hos Platekompaniet, Oslo City

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...