Gå til innhold

Islam. Viktig info.


Anbefalte innlegg

Du trenger virkelig ikke lete lenger enn grunnleggende beretninger om Muhammeds liv. Han var en pedofil voldtektsmann, landeveisrøver og slavehandler, som startet flere kriger, som under drapstrusler, påtvang folk islam, som tok gisler, som torturerte og drepte fanger og som lovpriste snikmord. Jesus var eller gjorde ingen av disse delene. Men såklart, jeg trenger ikke begrunne noe som helst når jeg kan la Koranen og Hadith snakke for meg:

 

 

KORANEN

 

Muslimer skal slåss og krige mot ikke-muslimer:

 

[shakir 9:5] So when the sacred months have passed away, then slay the idolaters wherever you find them, and take them captives and besiege them and lie in wait for them in every ambush, then if they repent and keep up prayer and pay the poor-rate, leave their way free to them; surely Allah is Forgiving, Merciful.

_

 

[shakir 5:33] The punishment of those who wage war against Allah and His messenger and strive to make mischief in the land is only this, that they should be murdered or crucified or their hands and their feet should be cut off on opposite sides or they should be imprisoned; this shall be as a disgrace for them in this world, and in the hereafter they shall have a grievous chastisement.

_

 

[Yusufali 9:29] Fight those who believe not in Allah nor the Last Day, nor hold that forbidden which hath been forbidden by Allah and His Messenger, nor acknowledge the religion of Truth, (even if they are) of the People of the Book*, until they pay the Jizya** with willing submission, and feel themselves subdued.

 

(* Bokens Folk = kristne og jøder.)

 

(** Jizya - En personskatt som skal innkreves fra kristne og jøder med makt og som disse må underkaste seg. Den skal spare livene deres; dvs. de betaler den i stedet for å bli drept for hvis de ikke betaler den, blir de drept om de da ikke hadde for hensikt å konvertere til islam, i hvilket tilfelle de ville slippe å betale.)

_

 

[Yusufali 4:95] Unto all (in Faith) Hath Allah promised good: But those who strive and fight Hath He distinguished above those who sit (at home) by a special reward.

_

 

[Yusufali 8:65] O Prophet! rouse the Believers to the fight. If there are twenty amongst you, patient and persevering, they will vanquish two hundred: if a hundred, they will vanquish a thousand of the Unbelievers: for these are a people without understanding.

 

 

HADITH (Les de følgende, understrekede linjene for en forklaring på hva Hadtih er for noe, fortalt av muslimske lærde selv:)

 

"Hadith (9 bind): Muhammeds egne ord, og rapporter om hans lære og levned" (World Faiths Islam, Ruqaiyyah Maqsood, s.7)

 

Dr Muhammad Hamidullah, en muslimsk lærd, sier i Introduksjon Til Islam at: "Varetekten og oppbevaringen av Islams opprinnelige lære finnes hovedsakelig i Koranen og i Hadith... Koranen og Hadith er grunnlaget for ALL LOV OG RETT." (Ibid s.250)

 

“Islams lære er først og fremt basert på Koranen og Hadith, og, som vi skal se, ER BEGGE INSPIRERT AV DEN GUDDOMMELIGE INSPIRASJON.” (Ibid s.23)

 

Hammudullah Abdalatati, Islam i Fokus (The Muslim Convert’s Association of Singapore, 1991) sier "...Alle trosartikler... Er basert på og derivert fra Koranens lære og dernest Muhammeds tradisjoner (Hadith).”

_

 

Pedofili har hjemmel i Muhammeds liv og levned:

 

Volume 7, Book 62, Number 64:

Narrated 'Aisha:

that the Prophet married her when she was six years old and he consummated his marriage when she was nine years old, and then she remained with him for nine years (till his death).

 

Ateisme og religiøs tilhørighet annet enn Islam straffes med døden:

 

Volume 5, Book 59, Number 611:

Narrated Abu Qatada:

Allah's Apostle said, "Whoever produces a proof that he has killed an infidel, will have the spoils of the killed man." So I got up to look for an evidence to prove that I had killed an infidel, but I could not find anyone to bear witness for me, so I sat down…Allah's Apostle then got up and gave that (spoils) to me, and I bought with it, a garden which was the first property I got after embracing Islam.

 

Volume 9, Book 84, Number 57:

Narrated 'Ikrima:

Some Zanadiqa (atheists) were brought to 'Ali and he burnt them. The news of this event, reached Ibn 'Abbas who said, "If I had been in his place, I would not have burnt them, as Allah's Apostle forbade it, saying, 'Do not punish anybody with Allah's punishment (fire).' (Instead) I would have killed them according to the statement of Allah's Apostle, 'Whoever changed his Islamic religion, then kill him.'"

 

Volume 9, Book 89, Number 271:

Narrated Abu Musa:

A man embraced Islam and then reverted back to Judaism. Mu'adh bin Jabal came and saw the man with Abu Musa. Mu'adh asked, "What is wrong with this (man)?" Abu Musa replied, "He embraced Islam and then reverted back to Judaism." Mu'adh said, "I will not sit down unless you kill him (as it is) the verdict of Allah and His Apostle

 

Jihad er en angrepskrig med formål å drive ut de vantro og vende verden til Islam:

 

Volume 5, Book 59, Number 425:

Narrated Anas:

"We are those who have given the Pledge of allegiances to Muhammad for to observe Jihad as long as we live."

 

Volume 1, Book 2, Number 25:

Narrated Abu Huraira:

Allah's Apostle was asked, "What is the best deed?" He replied, "To believe in Allah and His Apostle (Muhammad). The questioner then asked, "What is the next (in goodness)? He replied, "To participate in Jihad (religious fighting) in Allah's Cause."

 

Volume 9, Book 93, Number 555:

Narrated Abu Huraira:

Allah's Apostle said, "Allah guarantees (the person who carries out Jihad in His Cause and nothing compelled) that him to go out but Jihad in His Cause and the belief in His Word He will either admit him into Paradise (Martyrdom) or return him with reward or booty he has earned to his residence from where he went out."

 

Jihad er ikke noe verre (i en muslims øyne) enn å gå i moskeen:

 

Book 9, Number 9.18.56:

Abd ar-Rahman used to say, "Someone who goes to the mosque in the morning or the afternoon with no intention of going anywhere else, either to learn good or teach it, is like someone who does jihad in the way of Allah and returns with booty."

 

 

Voldtekter, landeveisrøveri og slavehandleri i Allahs navn, i henhold til Muhammeds liv og levned:

 

http://www.flex.com/~jai/satyamevajayate/mohwar4.html

http://www.flex.com/~jai/satyamevajayate/mohwar1.html

http://answering-islam.org/BehindVeil/btv5.html

 

 

"I have been ordered by God to fight with people till they bear testimony to the fact that there is no God but Allah and that Mohammed is his messenger, and that they establish prayer and pay Zakat (money). If they do it, their blood and their property are safe from me" -- Muhammed

 

Islams spredning hadde sin egentlige begynnelse da Muhammed og hans etterfølgere startet en serie Hellige Kriger (Jihad) for å spre Islam på den arabiske halvøy og videre utover. Med sverdet i hånd ble Islam påtvunget Syria, Jordan, Palestina, Egypt, Libya, Irak, Iran, hele Nord-Afrika, deler av India og Kina, og senere Spania. De ville ha tatt Frankrike og sikkert også resten av Europa hvis de ikke hadde blitt stoppet av frankerne under Charles Martel (Karl Den Stores bestefar) i Slaget Ved Poitiers den 10. oktober 732. Etter dette stagnerte spredningen av Islam i Europa, frem til runt 1090 da tyrkiske muslimer overfalt og drepte kristne pilgrimer på vei til Jerusalem og truet det Bysantinske (Øst-Romerske) rike.

 

Dermed ser vi at korstogene var et svar på den islamske Jihad, og ikke omvendt! Korstogene bidro for øvrig enormt til at spanjolene fikk fullført sin "reconquista" av sitt eget land fra muslimene med erobringen av Granada i 1492.

 

 

 

Dette inlegget har noen på forumet skrevet , men jeg syns dette var viktig og poste da flere en meg sikkert ikke viste helt hva islam egentlig er.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
det er ganske enkelt hva profeten muhammed sto for og hvaslags verdigrunnlag islam har. hverken mer eller mindre.

Dette er ikke helt rettferdig, tror du virkelig alle muslimer følger dette helt bokstavelig? Du er jammen litt vel rask på avtrekkeren iallefall.

Jeg har ikke påstått at alt som står i de hellige skrifter nødvendigvis praktiseres , men hvis du tenker etter er jo den hellige skriften grunnstenen i religionen.

Når du vet hva muhamed sto for og hva flere av budene hans gikk ut på kan du vel ikke kalle islam en god religion da ville jeg heller brukt ond.

Selvsagt finns det gode muslimer , men for en tro de baserer sitt verdensbilde på :thumbdown:

Lenke til kommentar
det er ganske enkelt hva profeten muhammed sto for og hvaslags verdigrunnlag islam har. hverken mer eller mindre.

Dette er ikke helt rettferdig, tror du virkelig alle muslimer følger dette helt bokstavelig? Du er jammen litt vel rask på avtrekkeren iallefall.

Jeg har ikke påstått at alt som står i de hellige skrifter nødvendigvis praktiseres , men hvis du tenker etter er jo den hellige skriften grunnstenen i religionen.

Når du vet hva muhamed sto for og hva flere av budene hans gikk ut på kan du vel ikke kalle islam en god religion da ville jeg heller brukt ond.

Selvsagt finns det gode muslimer , men for en tro de baserer sitt verdensbilde på :thumbdown:

Kan vi forsøke å holde debatten i _en_ tråd?

Lenke til kommentar
Dette er patetisk.

 

Og nei, det er ikke så rett frem som du skal ha det til.

Det som er sitert fra koranen stemmer.

Hvordan du vil tolke det er din sak.

 

Jeg trenger ikke bevise eller dokumentere noen ting slå opp i koranen selv.

Det står bok nr og bind i startinnlegget.

Du beskylder 1,3 milliarder mennesker for å ha et ondt verdenssyn, da har du ganske mye å bevise synes jeg.

Lenke til kommentar

Mberger:

Du beskylder 1,3 milliarder mennesker for å ha et ondt verdenssyn, da har du ganske mye å bevise synes jeg.

 

Reply:

Jeg siterer koranen som islam er bygd opp på og som forøvrig er muslimenes religion. Hvor mange som tror på religionen er helt uvesentlig den blir ikke mer rett av den grunn. Jeg har kansje ikke lov og si at de har et ondt verdens syn , for og være mer presis : Koranen som er den hellige skriften til muslimene inneholder nevnte bud og historie om muhammed som er urovekkende/tankevekkende.

Endret av gjermundnes
Lenke til kommentar
Mberger:

Du beskylder 1,3 milliarder mennesker for å ha et ondt verdenssyn, da har du ganske mye å bevise synes jeg.

 

Reply:

Jeg siterer koranen som islam er bygd opp på og som forøvrig er muslimenes religion. Hvor mange som tror på religionen er helt uvesentlig den blir ikke mer rett av den grunn. Jeg har kansje ikke lov og si at de har et ondt verdens syn , for og være mer presis : Koranen som er den hellige skriften til muslimene inneholder nevnte bud og historie om muhammed som er urovekkende/tankevekkende.

Det står akkurat like mye dritt i Gamle Testamentet, men det betyr ikke at alle kristne ser opp til en ond, hevngjerrig og saddistisk Gud, som bare er ute etter å straffe folk eller hur?

 

Har de også et ondt verdigrunnlag fordi de plutselig får lyst til å drepe folk som jobber på søndager, steine sin urolige sønn, drepe alle vantro med sverd?

 

Leviticus 24:16

anyone who blasphemes the name of the LORD must be put to death. The entire assembly must stone him. Whether an alien or native-born, when he blasphemes the Name, he must be put to death.

 

Leviticus 20:27

" 'A man or woman who is a medium or spiritist among you must be put to death. You are to stone them; their blood will be on their own heads.' "

 

Deuteronomy 13:10

Stone him to death, because he tried to turn you away from the LORD your God, who brought you out of Egypt, out of the land of slavery.

 

Historien om gullkalven:

27 Then he said to them, "This is what the LORD , the God of Israel, says: 'Each man strap a sword to his side. Go back and forth through the camp from one end to the other, each killing his brother and friend and neighbor.' " 28 The Levites did as Moses commanded, and that day about three thousand of the people died.

 

Gud sensuerer sin bok på det groveste:

33 The LORD replied to Moses, "Whoever has sinned against me I will blot out of my book.

 

Søndagsarbeid:

Exodus 31:15

For six days, work is to be done, but the seventh day is a Sabbath of rest, holy to the LORD . Whoever does any work on the Sabbath day must be put to death.

 

Deutronomy 21

A Rebellious Son

18 If a man has a stubborn and rebellious son who does not obey his father and mother and will not listen to them when they discipline him, 19 his father and mother shall take hold of him and bring him to the elders at the gate of his town. 20 They shall say to the elders, "This son of ours is stubborn and rebellious. He will not obey us. He is a profligate and a drunkard." 21 Then all the men of his town shall stone him to death. You must purge the evil from among you. All Israel will hear of it and be afraid.

 

Dette var bare etter et par raske søk, så du finner nok mye rart hva gjelder verdisyn i begge bøker.

Lenke til kommentar
venligst post  bok nr og bind....

Insinuerer du at jeg har giddet å finne på dette? Eller var det til trådstarter?

 

Uansett står navnet på boken (dog engelsk) og kapittel:vers

 

edit:

 

http://bible.gospelcom.net/bible?language=english <-- den bibelutgaven jeg brukte (New International Version) Så bare søk alt dere orker heh, finner fort igjen de jeg har ramset opp.

Endret av SBS
Lenke til kommentar
Muslimer følger Koranen. I Islam er koranen større enn bibelen er i kristendommen.

 

Dette er ikke noe jeg bare sier.

HAHAHAHAHAHA

the funney

 

Bibelen har nok like store plass i sin religion som Koranen har i sin. Du kan ellers gjerne opplyse verden hva som er det fysiske som kristne baserer sin tro på.

 

Dessuten burde selvsagt alle muslimer begå kollektivt selvmord sammen med sine kristne og jødiske venner. Hinduer kan selvsagt også ta sin hatt og bli en pepperplante.

Endret av Luftbor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...