Gå til innhold

Handle musikk-CDer online: Hvilke butikker?


stout

Anbefalte innlegg

Det første stedet jeg handlet fra for lenge siden en gang på slutten av forrige årtusen var cduniverse.com. WOW! For et utvalg :dribble: Hadde laaange ønskelister og ikke nok penger :(

 

Nå går det mest i CDwow og play.

cdon.no hvis jeg får en fri frakt kupong på mail eller det er gode tilbud.

 

Har begynt å bruke CDpacific.com (fant ut at DVDpacific.com også hadde en cd avdeling)

Noe amazon (Måtte bruke amazon.fr når jeg skulle bestille CDene til Alizée. Skjønner ikke fransk, men kjente heldigvis igjen checkouten fra engelsk Amazon)

Ginza har jeg bestillt fra, men nå går ikke det lenger :(

Platekompaniet har vært brukt.

Har brukt jpc.de ved et par anledninger til spesielle ting.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

La oss f.eks si at du kjøper en cd fra cdon, da er det 30kr i frakt. Bestiller du 4cd'r så er det forsatt bare 30kr i frakt. Så bedre å bestille mest mulig omgangen, istedenfor å måtte betale 30kr 4 ganger. Det er noen butikker som har sånt som 20kr for første cd, også 10kr for hver ekstra cd så det er penger å spare.

Lenke til kommentar
Er det smart å kjøpe mange cd'er på en gang fra samme butikk? Eller er det ikke særlig viktig?

6950926[/snapback]

Det kan gå utover leveringstiden, men butikker som CDON deler isåfall opp forsendelsene. Jeg bruker aldri å kjøpe veldig mange plater på en gang. Får ikke tid til å høre skikkelig gjennom alt da. Bedre å kjøpe for eksempel en skive i uka, så det blir tid til å sette seg inn i den. Kjøper man en i uka, får man jo en flott samling til slutt også.

Lenke til kommentar
Fristet til å bruke Amazon oftere...

Fredag kveld bestillte jeg førse sesong av A-Team og en cd fra amazon.co.uk

Lå i postkassen på mandag  :omg:  :grin:

 

Synd det ikke går like fort hver gang  :dribble:

7007352[/snapback]

Utrolig at utenlandske nettbutikker ofte har kortere leveringstid enn det enkelte norske har! Tror ikke de kan skylde på treig postgang da...

Lenke til kommentar

Jeg vurderer atter en gang å bestille fra plastichead.com, DE HAR SÅ MYE BRA!!!!

 

Denne gangen er det "The Return of the Emperor" genser/t-skjorte som frister mest, fikk ikke kjøpt det på noen av de to konsertene jeg har vært på med de. :(

 

De sender fra UK, gjør de ikke? Så hvis jeg bestiller der burde jeg be dem merke pakken som "gift" for å slippe toll?

 

Hvor lang tid tok det før du fikk Ihsahn genseren din Jernlov? Og hvor mange mails måtte du sende?

Lenke til kommentar
Jeg vurderer atter en gang å bestille fra plastichead.com, DE HAR SÅ MYE BRA!!

 

Denne gangen er det "The Return of the Emperor" genser/t-skjorte som frister mest, fikk ikke kjøpt det på noen av de to konsertene jeg har vært på med de. :(

 

De sender fra UK, gjør de ikke? Så hvis jeg bestiller der burde jeg be dem merke pakken som "gift" for å slippe toll?

 

Hvor lang tid tok det før du fikk Ihsahn genseren din Jernlov? Og hvor mange mails måtte du sende?

7047096[/snapback]

Ja synd at en så elendig shappe skal stå for distron til så bra plateselskap. De sender fra UK ja, jeg ba dem sende som gift men neida. Det tok noen måneder med sikkert 10 mailer og 3-4 re-bestillinger.

Lenke til kommentar
Ok, det er jo ganske bra. Hvertfall til å være i utlandet, vurderer å gå over til play istedefor cdon...

7047983[/snapback]

om du skal være maks økonomisk bør du sjekke litt rundt, prisene ligger generelt på omkring samme nivå. derfor kan det lønne seg å lete opp tilbudene, for de fleste nettbutikkene har pågående mer eller mindre store kampanjer kontinuerlig. finner du en butikk med hva du skal ha på tilbud, kjøp der. you get it.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...