glitCH Skrevet 29. juli 2004 Skrevet 29. juli 2004 (endret) Heisann. Jeg skal ha meg en Server/Router. Er en gamel pc med 2 nettverks kort og ikke noe særlig super pc . Den skal dele min internett linje til flere pcer, og sette hvor de ulike portene skal og slikt. Bare ett pluss om den har Firewall og litt artige funksjoner. Har brukt "Astaro" til dette tidligere, men er på jakt etter ett OS som er litt mer brukervennlig til å sette hvor de ulike portene skal og slikt. Håper på mange bra forslag på hva OS jeg kan legge inn, og eventuelt linker til produktets hjemmeside. //glitCH Endret 29. juli 2004 av glitCH
FreeMan Skrevet 29. juli 2004 Skrevet 29. juli 2004 Det sies at ClarkConnect skal være bra til dette formålet. Har selv en gammel pc jeg skal prøve ClarkConnect på. Må bare få ut fingern og skaffe et nettverkskort til
glitCH Skrevet 29. juli 2004 Forfatter Skrevet 29. juli 2004 Oki, får ta en titt på det, har vært innom det litt, men ikke satt meg særlig inn i det. Enda åpen for flere forslag!
TommyL Skrevet 29. juli 2004 Skrevet 29. juli 2004 Jeg bruker M0n0wall. Er veldig fornøyd! http://m0n0.ch/wall/
glitCH Skrevet 29. juli 2004 Forfatter Skrevet 29. juli 2004 Ja det så veldig greit ut. Prøver meg på det og jeg
plex- Skrevet 29. juli 2004 Skrevet 29. juli 2004 Astaro er ett annet valg - brukt det en del selv og fungerer supert.
JV0 Skrevet 29. juli 2004 Skrevet 29. juli 2004 Astaro er ett annet valg - brukt det en del selv og fungerer supert. han hadde jo testa den og ville prøve noe annet....
slowcooler Skrevet 29. juli 2004 Skrevet 29. juli 2004 Ip-cop er yppelig, har satt opp mange slike, og alle funker prikkfritt.
laaknor Skrevet 30. juli 2004 Skrevet 30. juli 2004 Clarkconnect er min anbefaling. Siste nytt er bl.a. et veldig bra båndbegrensningssystem......... (så det i siste versjon av IPCop også, men ikke så bra. Smoothwall er det lenge siden jeg har testet så kan ikke uttale meg om den)
glitCH Skrevet 9. august 2004 Forfatter Skrevet 9. august 2004 takk til alle. ble smoothwall som ble min favoritt
zandzpider Skrevet 9. august 2004 Skrevet 9. august 2004 kjører selv cc og er meget fornøyd... det eneste jeg savna i smoothwall'en var båndbredde begrensning osv..
ftpman Skrevet 10. august 2004 Skrevet 10. august 2004 takk til alle. ble smoothwall som ble min favoritt Testet du m0n0wall betaen eller versjon 1.0 ? Det er nemlig veldig mye nye funksjoner i betaen så du bør teste den.
jocke Skrevet 10. august 2004 Skrevet 10. august 2004 takk til alle. ble smoothwall som ble min favoritt Testet du m0n0wall betaen eller versjon 1.0 ? Det er nemlig veldig mye nye funksjoner i betaen så du bør teste den. Han valgte smoothwall, ikke m0n0wall Mitt valg ville også falt på smoothwall, da det er denne jeg har hatt mest erfaring med. Dog har ClarkConnect endel funksjoner som er utelatt i smoothwall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå